Amsterdam RAI investeert in marketing - Expovisie

Amsterdam RAI investeert in marketing

Met de benoeming van Yvonne Nassar (35), head of marketing & innovation, en Marieke Visser (35), head of marketing services, maakt Amsterdam RAI een professionaliseringsslag op het gebied van haar marketingactiviteiten.Amsterdam RAI kijkt vooruit en investeert in haar organisatie om verdere groei in binnen- en buitenland te bewerkstelligen. Met een marketing front op haar twee belangrijkste divisies wil de RAI wensen van organisatoren, exposanten en bezoekers beter in kaart brengen en op huidige en toekomstige ontwikkelingen inspelen.

De divisie Exhibitions is verantwoordelijk voor de exploitatie en ontwikkeling van de 25 eigen nationale en internationale beurstitels. Marieke Visser, head of marketing services, zal bij RAI Exhibitions verantwoordelijk zijn voor alle marketing gerelateerde afdelingen met als doel het optimaal benutten van de mogelijkheden die RAI Exhibitions heeft in zowel de B2B als de B2C markt.

Naast de eigen beurstitels faciliteert en accommodeert Amsterdam RAI evenementen van derden. Bij Amsterdam RAI Convention Centre zal Yvonne Nassar als head of marketing & innovation verantwoordelijk zijn voor het opzetten van de nieuwe afdeling Marketing & Innovatie, het marketingbeleid en de (inter)nationale positionering van de locatie.

Marieke Visser’s achtergrond ligt in de uitgeverijbranche, in eerste instantie in marketing bij VNU Business Publications en de laatste jaren in algemeen management van multimediale portfolio’s voor uitgevers in zowel Nederland als Groot Brittannië. Bij recente werkgevers Reed Business en Marqit heeft haar focus gelegen op het lanceren, ontwikkelen en uitbouwen van online businessmodellen, als stand alone product of geïntegreerd in een bestaande merkpropositie.

Yvonne Nassar heeft 13 jaar internationale marketingervaring binnen de hotel- en meetingbranche en zakelijke dienstverlening. Bij Dolce Hotels & Resorts heeft zij in Nederland, Groot Brittannië en Frankrijk gewerkt, waar zij sales & marketingafdelingen heeft opgezet en in haar laatste functie verantwoordelijk was voor het Europese marketing & PR beleid. Voor het Engelse recruitmentbedrijf Badenoch & Clark keerde Nassar in 2008 terug naar Nederland, waar zij een internationale rebranding heeft geleid.