Amsterdam RAI in drie minuten

‘Wij geloven in de kracht van verbinding. In een wereld vol mogelijkheden om mensen, ideeën en visies te verenigen. Vanuit het internationale Amsterdam brengen wij al ruim een eeuw verschillende werelden, mensen en markten bij elkaar. In binnen- en buitenland…’ Met deze woorden begint de nieuwe film van Amsterdam RAI die een blik werpt op het verhaal 'achter de vierkante meters'.De film is een karakterschets van de Amsterdam RAI. De film laat op een expressieve manier zien hoe het convention centre en beursorganisator al ruim een eeuw verschillende werelden, mensen en markten weet te verbinden. In bijna drie minuten wordt het verhaal van Amsterdam RAI verteld, waarbij de koppeling van twee beelden symbolisch de kracht van de verbinding weergeeft.

Voor Amsterdam RAI is de film niet alleen het verhaal achter de vierkante meters van het evenementencomplex. Directievoorzitter Hans Bakker van Amsterdam RAI: “Het is een belofte naar elkaar en naar de omgeving. Het geeft weer hoe wij naar de wereld kijken en waar wij in geloven.”

1+1+1=4: dat is waar Amsterdam RAI in de kern voor staat. Het verbinden van context, content en communities, zodat er meerwaarde kan ontstaan. Amsterdam RAI heeft de film dan ook niet alleen gemaakt, de film is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Lemon Scented Tea, productiemaatschappij Minibar en regisseur Jasper Faber.