Aluvision presenteert nieuwe bedrijfsgebouwen aan internationale klanten | Expovisie

Aluvision presenteert nieuwe bedrijfsgebouwen aan internationale klanten

Aluvision huldigde op donderdag 18 juni, samen met een 200-tal genodigden uit hun internationale klantenbestand, feestelijk de nieuwe bedrijfsgebouwen in tijdens de eerste editie van het AluvisionLive! event. Een dag die in het teken stond van internationale networking, maar eveneens een uitgelezen kans om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends in de standenbouw en eventsector.

Als ontwikkelaar, producent en wereldwijd verdeler van modulaire standbouwsystemen liet Aluvision haar klanten tijdens het AluvisionLive! event kennis maken met z’n bedrijfsstructuur en de meest recente innovaties in hun vakgebied. Tijdens een beknopte academische zitting, onder leiding van Vlaams journaliste Greet Op de Beeck, werd de bedrijfsfilosofie toegelicht, kennis gemaakt met het ganse Aluvision team en werden de nieuwste productontwikkelingen in de kijker gezet. Tijdens de daaropvolgende rondleiding in de kantoren en ateliers konden de klanten stap voor stap volgen hoe hun ontwerpen werkelijk vorm krijgen. De nieuwe, imposante showroom van 1100 m² was de inspirerende afsluiter van het bedrijfsbezoek. Een heerlijk diner en een spetterende party in het oude fabriekspand ‘La Brugeoise’ in het historische Brugge, maakte de dag compleet.

Aluvision in het Belgische Deinze werd in 2003 opgericht door het echtpaar Ann Vancoillie en Dirk Deleu en verovert met haar modulaire, lichtgewicht aluminium kadersystemen en technologisch hoogstaande led-oplossingen, de standenbouw en eventsector. Als bedrijf in volle expansie bleek de 4.220 m² werkruimte al snel te klein, met als gevolg de huidige uitbreiding naar 13.000 m² werkoppervlakte.

Met kernwaarden als innovatie, creativiteit en ecologie zet Aluvision volop in op groei, zowel nationaal als internationaal. Eind dit jaar wordt het verkoopbureau in Atlanta (VS) verder versterkt met een lokale productie-unit. Als gevolg van deze internationale focus werd Aluvision genomineerd voor de ‘Leeuw van de Export’, de belangrijkste exportonderscheiding die jaarlijks wordt uitgereikt door Flanders Investment & Trade. Het gedreven team blijft ondertussen verder zoeken naar nieuwe producten en toepassingen om bestaande producten te optimaliseren. Getuige hiervan is de recente nominatie voor de German Design Award 2016 voor de led display spot ‘puck flex’ en het aluminium wandsysteem Omni 55+. Deze prijs wordt uitgereikt aan producten die in het Duitse en internationale designlandschap toonaangevend zijn.