AGF Totaal | Expovisie

AGF Totaal

De wereldwijde vakbeurs voor aardappelen, groenten en fruit AGF TOTAAL, die de afgelopen drie dagen plaatsvond in Ahoy’ Rotterdam, heeft 12.521 vakbezoekers getrokken. Opvallend was de internationale interesse: bezoekers uit 57 verschillende landen waren kwamen naar Ahoy’. Met name de kwaliteit van het bezoek was goed. Editie 2005 gaat de boeken in als een van de meest vernieuwende. Met de nieuwe onderdelen ‘Trend Gallery’, ‘Nationaal Verscongres’, ‘Trends & Noviteitenroute’, ‘Monsterzaal’ en ‘AGF Detail’ viel AGF TOTAAL zeer in de smaak.

De wereldwijde vakbeurs voor aardappelen, groenten en fruit AGF TOTAAL, die de afgelopen drie dagen plaatsvond in Ahoy’ Rotterdam, heeft 12.521 vakbezoekers getrokken. Opvallend was de internationale interesse: bezoekers uit 57 verschillende landen waren kwamen naar Ahoy’. Met name de kwaliteit van het bezoek was goed. Editie 2005 gaat de boeken in als een van de meest vernieuwende. Met de nieuwe onderdelen ‘Trend Gallery’, ‘Nationaal Verscongres’, ‘Trends & Noviteitenroute’, ‘Monsterzaal’ en ‘AGF Detail’ viel AGF TOTAAL zeer in de smaak.Exposanten waren met name te spreken over de kwaliteit van het bezoek. ‘Kwaliteitsbeurs’, ‘Interessante contacten’, ‘Prettige sfeer’ waren enkele van de vele positieve reacties. Voor het eerst in het 24-jarig bestaan van de beurs werd gebruik gemaakt van een professionele bezoekersregistratie. Enkele voorlopige resultaten hiervan: bezoekers uit de import/export (35%), retail (20%) en groothandel (11%) waren goed vertegenwoordigd. De drukste dag was de dinsdag met maar liefst 6113 vakbezoekers.

Nicole den Toom, Exhibition Manager van Ahoy’: “AGF TOTAAL 2005 is goed verlopen. Met een nieuwe campagne en vooral veel inhoudelijke vernieuwing zoals de Monsterzaal, de Trend Award, Trend Gallery, en het Nationaal Verscongres hebben we opnieuw een goed en compleet trefpunt voor de sector weten te realiseren.”

 PrijzenDruk bezochte programma’s op de beurs waren onder meer de AGF Vakwedstrijden, begeleid door TV-kok Rudolph van Veen, Hét AGF Debat, het Nationaal Verscongres en de Monsterzaal. De AGF-Innovatieprijs 2005 ging naar ‘Pluktomaatje’ van tomatenteler Philip van Antwerpen, marketeer Maurice Wubben en plantenkwekerij Vreugdenhil. Beste Groenteman van Nederland 2005 werd het Bladelse bedrijf van Lisette en Henk Daniels. De Trend Award tenslotte, ging naar de Gruitbox van AGF Promotie Nederland.

 AGF Detail 2006 – AGF TOTAAL 2007De nationale agf-sector kan komend jaar op 12 en 13 september terecht op AGF Detail, de detailhandelsbeurs voor de agf-specialist. In 2007 staat AGF TOTAAL opnieuw in de agenda’s: van 10 tot en met 12 september is Ahoy’ opnieuw het internationale centrum voor de agf-sector.