4.000 bezoekers op eerste MobiliteitsRAI | Expovisie

4.000 bezoekers op eerste MobiliteitsRAI

De eerste editie van de MobiliteitsRAI die plaatsvond van 19 tot en met 21 oktober 2017 heeft 4.000 bezoekers getrokken. Dat was fors minder dan vooraf ingeschat door organisatoren RAI Amsterdam en RAI Vereniging, maar toch is de beursorganisatie niet ontevreden over deze eerste opzet. De MobiliteitsRAI was verdeeld in een vakbeurs in de Europahal en een congresprogramma. Tijdens deze eerste editie lag de nadruk op producten, diensten en onderhoud gericht op trailer-, carrosseriebouw en inbouw van zwaar en licht wegtransport. Er waren 100 carrosserie-, trailer- en inbouw merken te bekijken, een bestelauto- en truckplein en een kennisprogramma. Het congresprogramma richtte zich op duurzame ontwikkelingen en transportoplossingen voor de toekomst.rn

Evaluatie

rnRAI Vereniging en RAI Amsterdam hebben de ambitie om de MobiliteitsRAI te laten groeien tot het platform waar alle modaliteiten, producten en diensten op het gebied van wegtransport vertegenwoordigd zijn. De komende tijd wordt besteed aan diepgaande evaluatie. “We hebben duidelijk gezegd dat we deze nieuwe opzet eerst gingen uitproberen. Met dat voor ogen kun je zeggen dat deze editie geslaagd was. Natuurlijk willen we voor 2019 uitbreiden, met bijvoorbeeld meer aandacht voor wegtransport. Het platform dat we hebben binnen de wegvervoersector is breed genoeg, dus daar liggen wel kansen”, aldus beursmanager Rikkert Graat.