25 miljoen omzet op Huishoudbeurs

De Huishoudbeurs blijkt onverminderd populair. Op de beursvloer werd door de ruim vierhonderd exposanten circa 25 miljoen euro omgezet. De 67e editie van de Huishoudbeurs, die van 18 tot en met 26 februari werd gehouden in Amsterdam RAI, trok in totaal 246.998 bezoekers. Dit is een stijging van negen procent ten opzichte van vorig jaar. Ook de Negenmaandenbeurs, die tegelijkertijd plaatsvond, verliep succesvol.Uit onderzoek, gehouden onder circa 1.800 Huishoudbeursbezoekers, blijkt dat gemiddeld € 101,- werd uitgegeven op de beursvloer. Dit is vergelijkbaar met de 2011-editie. 88% van de bezoekers heeft een aankoop gedaan, dat is 2% meer dan vorig jaar. 63% heeft dit besteed aan culinaire producten, 55% aan cosmetica en verzorgingsproducten en 44% aan mode-artikelen en accessoires. Gemiddeld is de bezoeker 5,7 uur op de beursvloer geweest, dit is gelijk aan de 2011-editie. 89% van de bezoekers beveelt een beursbezoek aan bij vrienden en familie en 80% geeft aan de Huishoudbeurs in 2013 weer te bezoeken. Ook het nieuwe evenement The Fashion Lisst is goed aangeslagen: 43% heeft hier een bezoek aan gebracht.

Amsterdam RAI is zeer tevreden met het verloop van ‘het grootste vriendinnenfeest van Nederland’. Beursmanager Annette Kuiper: “De hele week was het gezellig druk, zagen we veel lachende gezichten en volle tassen. De sfeer op de beursvloer was goed, we ontvangen veel positieve berichten van zowel bezoekers als exposanten. De activiteiten en vele artiesten op Festival Fantastique trokken veel bekijks en ook het speciale VIP arrangement bleek erg populair."

De volgende Huishoudbeurs wordt van 16 tot en met 24 februari 2013 gehouden in Amsterdam RAI.