2020 editie HortiContact op 6.000 vierkante meter beursvloer | Expovisie

2020 editie HortiContact op 6.000 vierkante meter beursvloer

De zeventiende editie van de glastuinbouwbeurs HortiContact die plaatsvond van 18 tot en met 20 februari, is door ruim 14.000 vakprofessionals bezocht. Het beursvloer oppervlak in Evenementenhal Gorinchem was uitgebreid tot 6.000 vierkante meter aan beursvloer op de vernieuwde bovenverdieping.

Nieuwe initiatieven

Door de uitbreiding van de beursvloer ontstond er ruimte om nieuwe initiatieven te introduceren. Mariëlle Schonewille namens Easyfairs: “We zien onder bezoekers een extra behoefte ontstaan tijdens een beursbezoek: niet alleen netwerken, maar ook kennis en innovaties opdoen. En daar gaan wij hen natuurlijk in voorzien, want het is onze primaire taak als beursorganisator om te luisteren naar de wensen van bezoekers en exposanten. Tijdens deze editie hebben we al de eerste stappen gezet en dat werd erg gewaardeerd. Uiteindelijk werken we aan een driejarenplan om HortiContact door te ontwikkelen van enkel een netwerkbeurs naar een kennis- én netwerkbeurs. De eerste stappen hebben we reeds gezet door kennistheaters toe te voegen op de beursvloer, evenals het nieuwe themaplein KAS2030 NEWS Lounge.”

KAS2030 NEWS Lounge

Voor het themaplein KAS2030 NEWS Lounge van zo’n 300 vierkante meter werkte Easyfairs samen met WUR Glastuinbouw, Maurice Wubben en Horti Holland Media. Op dit paviljoen lag de focus op de toekomst, zoals fossielvrij telen in een autonome kas. Iedere dag waren hier vier informerende en interactieve debatten over onder meer pesticiden, toekomstige energievoorziening en robotisering in de tuinbouw.

Andere indeling

De beursvloer van HortiContact had dit jaar een licht gewijzigd aanzicht en indeling dan voorheen. De plattegrond was gevarieerder ingericht. “Ook waren er meerdere themagebieden, zoals Innovatiezone, Internet of Things, Soft Fruit, Horti Packaging en Cannabis. Het grote voordeel van deze pleinen is dat de bezoekende professional heel efficiënt zijn beursbezoek kon inrichten,” aldus Schonewille. Het was de eerste editie waarbij alle bezoekers een smartbadge ontvingen waarmee zij exposantenstands konden scannen.

De achttiende editie van HortiContact is op 23, 24 en 25 februari 2021.