14.000 m2 printwerk voor de AutoRAI | Expovisie

14.000 m2 printwerk voor de AutoRAI

Het tandem M2 Printing/Exposize produceerde al het printwerk voor de AutoRAI 2015, in totaal 14.000 m2. Een unieke samenwerking, aangezien de printbedrijven directe concurrenten zijn.

M2 Printing ontving de aanvraag voor het printwerk in opdracht van Kubik, die voor de AutoRAI het nieuwe concept ontwikkelde en verantwoordelijk was voor de totale realisatie. Er waren ruim 500 grootformaat prints nodig: de looppaden, scheidingswanden van stands, bergingsruimtes en zuilen werden allen voorzien van full colour afbeeldingen.

Gezien de grootte van het project en de enorme tijdsdruk ging het grootformaat printbedrijf een samenwerking aan met Exposize. Sander Muller van M2 Printing: “Bij zo’n groot project komt altijd veel meer kijken dan alleen het printen; zoals het niet op tijd aanleveren van bestanden, bestanden die last minute gewijzigd worden (waardoor er enorme tijdsdruk ontstaat) en de logistieke planning en projectmanagement. Hierdoor hebben wij gezocht naar de beste oplossing voor de klant. Samen met Exposize hebben we het plan voorgelegd en de order binnengehaald.”

Opdrachtgever Kubik kon zich erg goed vinden in het initiatief van M2 printing en zo was de unieke samenwerking een feit. Eric Verkerk van Exposize: “Doordat Exposize en M2 Printing met hetzelfde merk printers en inkten werken, is een hoge en consistente kwaliteit gewaarborgd. De VUTEk’s en het personeel in Enkhuizen en Eindhoven draaiden de afgelopen maanden overuren, maar het resultaat mag er zijn.”

M2 Printing verzorgde al het projectmanagement en de communicatie naar opdrachtgever Kubik. Sander Muller: “Dit is projectmanagement op het hoogste niveau. Het handlen, het afstemmen is eigenlijk al meer werk dan het printen zelf. Je moet tot in detail kunnen doordenken hoe je het gaat organiseren.”