Magazine
Contact
Home
Joint venture Artexis-SMG gaat Europese expo- en congrescentra beheren
Eric Everard, CEO van Artexis easyFairs en Wes Westley, voorzitter en CEO van SMG hebben een strategisch verbond gesloten en een joint venture hebben opgericht. Artexis-SMG zal zich vestigen in Brussel en zal gespecialiseerde diensten voor het beheer van expo- en congrescentra aanbieden in en buiten Europa.
 

Eric Everard: “SMG is wereldleider in het beheer van evenementiële centra en beschikt over een portfolio van 74 expohallen en congrescentra. Het bedrijf is toonaangevend binnen de wereld van het beheer van dergelijke openbare gebouwen. Ik ben dan ook erg opgetogen dat we met hen zullen samenwerken. Hier in Europa is er bij openbare en particuliere eigenaars van conferentie- en expositiecentra een grote vraag naar gespecialiseerde expertise om de inkomstenstroom te maximaliseren en om hen te helpen bij het aantrekken van kwalitatief hoogstaande evenementen. Onze nieuwe joint venture, Artexis-SMG, kan als geen ander aan deze vraag tegemoet komen.”

Wes Westley: “Ik was heel erg onder de indruk van de professionele manier waarop Artexis opereert in zijn acht beurs- en congrescentra in België en Zweden. We hechten belang aan dezelfde waarden en geloven beiden in de dynamiserende invloed die evenementiële centra kunnen hebben op lokale economieën. Door zijn ruime ervaring in het beheren van multifunctionele beurshallen en als een van de voornaamste ondernemers van Europa binnen de sector, is Håkan Gershagen uitermate geschikt als vice president business development van Artexis-SMG.”

De nieuwe joint venture zal onafhankelijk optreden ten opzichte van de aktiviteiten van Artexis easyFairs als organisator van evenementen. Het zal de formule voor het professioneel beheer van evenementcentra van SMG toepassen op de Europese markt. “De combinatie van lokaal personeel bij Artexis-SMG, dat over een diepgaande kennis beschikt van de Europese markten, met de processen en best practices van SMG, zal voor onze klanten een uitzonderlijke toegevoegde waarde opleveren”, zegt Everard.

Gregg Caren, Executive Vice President van de Convention Centre Division van SMG: “Voor congresorganisatoren betekent SMG een sterke merknaam die synoniem staat voor een goed georganiseerde locatie en ongeëvenaarde expertise in alle fases van congresplanning. Met behulp van weblinks, nieuwsberichten via e-mail, gegroepeerd aankoop van advertentieruimte in vakbladen en door zijn deelname aan de belangrijkste vakbeurzen voor congresorganisatoren en meeting planners, kan SMG zijn Noord-Amerikaanse klanten zichtbaarheid bieden die voor hen anders te duur zou zijn. We halen ook het onderste uit de kan op het vlak van elektronische mogelijkheden, inclusief een eigen online evenementenkalender en eigen boekingssysteem, waardoor de plaatselijke SMG-sales directors hun prospects kunnen delen en centra gezamenlijk kunnen promoten. De eigenaren van evenementiële centra halen voordeel uit een optimale werking van SMG om meer kontrakten hun kant op te sturen en evenementplanners krijgen de mogelijkheid om SMG centra en beschikbare data 24 uur op 24 te checken. Het idee dat onze joint venture een gelijkwaardige toegevoegde waarde in Europa zal creëren, maakt ons uitermate enthousiast.

Het geografische bereik van de joint venture strekt zich uit over heel Europa met de uitzondering van België en Zweden, waar Artexis al een sleutelrol speelt in het beheer van beurshallen. Artexis-SMG zal zich toespitsen op expositie- en congrescentra, waarbij het bedrijf geen andere kernactiviteiten van SMG, zoals theaters en sportstadia, zal aanspreken. Binnen deze domeinen heeft SMG zijn sporen namelijk al verdiend in Europa.
 

2014-10-21
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV