Magazine
Contact
Home
Slotbericht Beauty Salon Dimensions 2014
Beauty Salon Dimensions 2014 haalde 10.964 beautyspecialisten naar Jaarbeurs Utrecht. Het aandeel eigenaren lag op procent. Voor 68 procent van de bezoekers was het inhoudelijke programma van lezingen en workshops rond het thema ‘Schoonheid van binnenuit’ van toegevoegde waarde voor hun komst naar de beurs. Van zaterdag 13 tot en met maandag 15 september 2014 konden professionals uit de schoonheids- en nagelbranche de laatste trends, innovaties en apparatuur op hun vakgebied ontdekken in de Jaarbeurs in Utrecht.
 

Kennisoverdracht

Beauty Salon Dimensions was deze editie – bewust – minder groot van opzet. De keuze om de beurs compact en specialistisch te organiseren, sluit beter aan op de ontwikkelingen die spelen in de beautybranche, stelt organisator Jaarbeurs. Daarmee was Beauty Salon Dimensions dit najaar specifiek gericht op kennisoverdracht en het informeren van professionals. Exposanten presenteerden geen totaalaanbod van producten, maar ze boden meer verdieping omtrent specifieke producten. Daar voegde de organisatie een thematisch programma aan toe van lezingen en workshops.

Bezoekmotieven

72 procent van de bezoekers dat naar de beurs om op de hoogte te blijven van nieuwe product- en brancheontwikkelingen. Op de tweede plaats van bezoekmotieven staat het plaatsen van orders en/of directe inkoop (56 procent), gevolgd door 43 procent van de bezoekers die kwamen ter oriëntatie voor investerings- of aankoopplannen. Verder was het verzamelen van informatie over producten en diensten voor 38 procent de voornaamste reden om naar Utrecht af te reizen. 34 procent van de bezoekers kwam voor het stimuleren van hun eigen opleiding en ontwikkeling.

Gemiddeld bleven bezoekers 4.02 uur op de beurs. In die tijd plaatste een kwart van hen bestellingen bij exposanten.
 

Professionele segmenten

De beursvloer was verdeeld in twee professionele segmenten: Face & Body en Nail & Sale. Daarbinnen is ook de top vijf aan interessegebieden van bezoekers te herkennen:

• Huidverzorging en ontharen – 67 procent
• Salonbenodigdheden – 57 procent
• Handverzorging en nagelstyling – 48 procent
• Salonapparatuur – 39 procent
• Visagie/make-up/styling – 38 procent

Ook de vakgebieden van bezoekers komen overeen met beide segmenten. Meer dan de helft (54 procent) is schoonheidsspecialiste, aangevuld door nagelstylisten (23 procent) en pedicures (9 procent).

Beauty Trade special 2015

De volgende activiteit op de beautykalender is Beauty Trade special 2015, van zaterdag 7 tot en met maandag 9 maart 2015 in de Jaarbeurs in Utrecht. 67 procent van de bezoekers is zeker van plan om deze beurs te bezoeken.
 

2014-09-29
...
Op 18 en 19 november vond de 2e editie van Builty, het exclusieve innovatieplatform voor de topprofessionals in de bouw, plaats in Tour & Taxis Brussel. 740 bouwprofessionals konden elkaar ontmoeten gedurende de tweedaagse en kennis maken met de nieuwste producten van grote fabrikanten.
 
...
De 26e editie van UBM’s CPhI Worldwide gaat de boeken in met een recordresultaat van ruim 36.500 bezoekers en 2.500 exposanten. Met deze aantallen is de succesvolle beurs, die dit jaar in oktober plaatsvond van 13 tot en met 15 oktober in Madrid met de events ICSE, Innopack en PMEC, het grootste evenement voor de farma-industrie ter wereld.
 
...
Ruim 5.200 bezoekers hebben de 19e editie van  Festivak bezocht, die op 25 en 26 november plaatsvond in Jaarbeurs Utrecht. De beursvloer was volledig uitverkocht en meer dan 200 leveranciers toonden hier hun producten en/of diensten op het gebied van festivals en publieksevenementen. Een kleine 500 bezoekers het cashless betalen op de beurs uitgetest.
...
Op BouwXPO 2015 mochten 172 exposanten – goed voor een stijging van 13 procent ten opzichte van de vorige editie – in totaal 6.863 kwalitatieve bezoekers ontvangen. Het gemiddeld aantal bezoekers per dag lag daarmee 6,8 procent hogerl.
 
...
Logistica 2015 trok van 10 tot en met 13 november 19.167 bezoekers naar de Jaarbeurs in Utrecht. Iets minder dan drie jaar geleden, maar daar staat tegen over dat het aandeel vakbezoekers is gestegen ten koste van studenten. De bezoekers gaven de driejaarlijkse vakbeurs voor de logistieke sector het rapportcijfer 7,5; hoger dan de vorige editie.
 
...
In totaal trok Europort 2015 29.174 bezoekers, waarvan 22 procent afkomstig uit het buitenland. De vakbeurs voor de internationale scheepvaart vond plaats van 3 tot en met 6 november in Ahoy Rotterdam. Onder de 1.111 exposanten bevonden zich veel internationale partijen. Zo telde de beurs 15 landenpaviljoens.

 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV