Magazine
Contact
Home
Jaarbeurs neemt merk Computable over van De Persgroep
Jaarbeurs heeft het merk Computable overgenomen van De Persgroep. Met deze overname wil het beursbedrijf de online positie in de zakelijke IT markt versterken.


Volgens Henk Broeders, directievoorzitter van Jaarbeurs, past de overname duidelijk binnen de strategie van het bedrijf. Broeders: 'Jaarbeurs is er voor ondernemend Nederland in al haar verschijningsvormen. We verbinden mensen en markten en zetten hiermee letterlijk handel in beweging. Het is dan ook logisch dat we onze klanten, 365 dagen per jaar, meerdere kanalen bieden om met hun klanten in contact te komen.'

Exact een jaar na de overname van Marqit.nl heeft Jaarbeurs hiermee opnieuw een overname in het IT segment gerealiseerd. Bart Strijker, verantwoordelijk voor de digitale strategie en de online merken: "Wij binden communities en zijn van mening dat digitaal verbinden de basis is voor fysiek verbinden (beurzen, events). Met Marqit, onze IT-beurzen en nu Computable kunnen wij het gehele jaar door de dialoog voeren met onze klanten en bezoekers in het IT segment. Dit gaat met de toevoeging van het merk Computable een versnelling krijgen. Ik ben dan ook erg blij met deze logische volgende stap in de transitie van Jaarbeurs".

Computable past in een sterk gedreven B2B georiënteerde organisatie. Voor De Persgroep aanleiding om na een strategische heroverweging Computable elders te willen onderbrengen. Sander van den Hout, directeur automotive & technology bij De Persgroep: "Jaarbeurs met haar nieuwe koers heeft reeds vele sterke merken en producten binnen het IT segment. Met Marqit en de diverse IT beurzen voor professionele en verticale markten past Computable hier uitstekend bij. Dit ijzersterke merk krijgt zo de aandacht die het verdient."

Marc van Breda, Bart Strijker, Frits Campagne, Sander van den Hout en Roderick Wijsmuller
Marc van Breda, Bart Strijker, Frits Campagne, Sander van den Hout en Roderick Wijsmuller


2014-07-04
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV