Magazine
Contact
Home
BouwBeursBabes steken bouwsector hart onder de riem
Bouwterreinen, bouwmarkten en bouwbedrijven door heel Nederland zijn de afgelopen tien dagen verrast door een opmerkelijke guerrilla-actie. De bouwvakkers kregen bezoek van drie zogeheten BouwBeursBabes die de werkvloer even overnamen met een dartcompetitie en gekke fotoshoots. Hun missie: benadrukken dat het weer leuk wordt in de bouw. Achterliggend doel: kom dat vooral ervaren tijdens de BouwBeurs in februari 2015.


Om die boodschap te verkondigen, reden de BouwBeursBabes met een speciaal busje het hele land door. Zo deden ze ruim tachtig locaties aan om de bouwsector een hart onder de riem te steken en de BouwBeurs onder de aandacht te brengen. Onaangekondigd reden ze de terreinen op, waar ze de nodige bekijks trokken en een enthousiaste stemming wisten te creëren. Met een aanstekelijke, optimistische sfeer en een persoonlijke benadering hadden de BouwBeursBabes al snel de lachers op de hand.


Joligheid

Ondanks de toch moeilijke periode waar de bouwsector mee kampt, bleek de instelling op de bouwplaatsen vooral: mouwen opstropen, doorwerken en er samen het beste van maken. Want ‘je moet zelf de leukigheid erin houden’, zoals een van reacties luidde. Dus zodra het busje van de BouwBeursBabes een terrein opreed, lieten de aanwezige mannen zich graag even afleiden en waren ze zeker te porren voor wat joligheid: de dames in een kruiwagen, de dames bovenop een container, de dames op de schouders en er voor de grap mee weglopen.

Winnen

Maar met de guerrilla-actie viel ook wat te winnen. De vijf mannen met de beste dartscore en de vijf met de meeste likes op een foto van hen met BouwBeursBabes op Facebook krijgen ieder tien vrijkaarten voor het eindfeest van de BouwBeurs. De scores van de dartcompetitie staan vermeld op de actiesite www.leukindebouw.nl. De geüploade foto’s staan op www.facebook.com/bouwbeurs.

De BouwBeursBabes on tour



2014-06-03
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV