Magazine
Contact
Home
Twee nieuwe vakevenementen voor de kantoorvakhandel
De Office Experience Days en het Office Experience Congres zijn twee nieuwe vakevenementen voor de vakhandel, georganiseerd door Dutch Trade Events. De evenementen vinden gelijktijdig plaats met de Stationery Office & Convenience Days.


Van 14 tot en met 16 september 2014 vinden de Office Experience Days plaats in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch. Op 15 september zal in congrescentrum 1931 het Office Experience Congres 'Office 2020' worden georganiseerd. De Office Experience Days is een nieuwe vakbeurs gericht op de kantoorvakhandel, office dealers, ICT resellers en kantoorinrichters. Standhouders doelgroepen zijn toeleveranciers van office supplies, ICT hard- & software, kantoormachines en -inrichting.

Office Experience Congres ‘Office 2020’

Op 15 september wordt in Congrescentrum 1931 het Office Experience Congres 'Office 2020' gehouden. Centraal thema is Het Nieuwe Werken: wat gebruiken en verbruiken we in 2020 aan kantoorbenodigdheden, hoe werken we, welke infrastructuur en communicatiemiddelen gebruiken we en hoe is het moderne kantoor ingericht.

Sprekers zijn onder andere Jan Tissing, Nienke Ris(Microsoft), Pedro Silva (Grupo Portucel Soporcel), Leon Lalieu (I-FourC-C/Jalema) en Frans Davelaar(NoVaKa). Met andere sprekers is de organisatie nog in overleg over de invulling van het programma. Zij zullen de aanwezigen informeren over de ontwikkelingen in het nieuwe werken en welke kansen dit biedt voor de vakhandel en de dealers. Het congres staat onder leiding van Jan van Holten.

Het congresprogramma voorziet in een combinatie van congresbezoek met een bezoek aan de beurs en een netwerkevent.

Gecombineerd event

De Office Experience Days wordt gelijktijdig gehouden met de Stationery Office & Convenience Days. Bezoekers krijgen hiermee de kans om meerdere events in één keer te bezoeken. Voordeel is dat men in korte tijd een zeer breed scala aan producten en diensten kan zien.

Voor deelnemers aan de Office Experience Days betekend dit dat men gebruik kan maken van de bezoekers van de Stationery Office & Convenience Days. Ruim 60 procent van deze bezoekers geeft aan geïnteresseerd te zijn in de producten die op de Office Experience Days gepresenteerd worden.

Aansluitend aan de Office Experience Days worden de Management Assistant Days gehouden. Deelnemers aan de Office Experience Days krijgen hiermee de kans om na de Office Experience Days hun stand te laten staan en daarna de zakelijke eindgebruiker te ontmoeten. Hierdoor kan men in korte tijd en voordeliger op meerdere evenementen aanwezig zijn en verschillende doelgroepen bereiken.


2014-05-20
Viscom, de International Trade Fair for Visual Communication, zal vanaf heden jaarlijks plaatsvinden in Düsseldorf. Het evenement werd voorheen het ene jaar in Düsseldorf en het andere in Frankfurt gehouden. Ook zal de beurs voortaan niet meer in het najaar gehouden worden maar in januari, als aftrap van het nieuwe zakenjaar. Ook zal Viscom vanaf 2019 gelijktijdig gehouden worden met de PSI, die van 8 tot en met 10 januari plaatsvindt in Düsseldorf. 
 
De vakbeurs Auto Prof gaat per direct verder als Auto Prof AMT Live. De nieuwe titel werd op 17 oktober jongstleden gepresenteerd tijdens het officiële tekenmoment op Auto Prof in Hardenberg. Auto Prof en AMT maakten eerder al bekend dat ze de krachten gaan bundelen en beide evenementen zijn nu samengevoegd voor minimaal drie jaar met intentie tot langer. De eerste editie van Auto Prof AMT Live is op 30 en 31 januari en 1 februari 2018 in Evenementenhal Gorinchem.
 
De twintigste editie van Bouw Compleet in combinatie met Schilder, Glas & Afbouw (S.G.A.) Vakdagen zijn bezocht door 12.674 professionals. Het exposantenaantal was ten opzichte van voorgaande jaren toegenomen naar 310. De beurzen vonden plaats op 10, 11 en 12 oktober in Evenementenhal Hardenberg.
 
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV