Magazine
Contact
Home
Nieuwe leergang Exhibition Event Management
In maart start de tweedaagse leergang Exhibition Event Management. Deze opleiding richt zich op marketing- en communicatiemanagers uit het bedrijfsleven en de non-profitsector, die verantwoordelijk zijn voor beursdeelname binnen hun organisatie en hier de beslissingen voor nemen.


Uitgangspunt is het waardemodel voor beursdeelname van Karoline Wiegerink (Lector Cityhospitality Hotelschool The Hague) en Ed Peelen (Onderzoeksdirecteur European Centre for the Experience Economy). Van hieruit worden helder onderbouwde beslissingen genomen rondom een beursdeelname, met als resultaat meer rendement uit beurzen, optimalisering van het beursconcept en een goed regiemodel richting de toeleveranciers.

Dit kunt u verwachten van de leergang  Exhibition Event Management.              

Dag 1: Het beproefde waardemodel als uitgangspunt
- Zichtbaar maken van waarde door doelstellingen aan resultaat te relateren
- Bouwstenen (Waardedrijvers) voor succesvolle beursdeelname
- Optimale Samenwerking met toeleveranciers

Dag 2: Kernpunten voor een succesvolle implementatie
- Een doeltreffend concept en vormgeving
- Geïntegreerde communicatie voor, tijdens en na de beursdeelname
- Krachtig projectmanagement
- Gemotiveerde en getrainde  standbemanning
- Follow up en aftersales

Data & locaties

Donderdag 20 maart 2014 Amsterdam RAI
Donderdag 27 maart 2014 NBC Nieuwegein

Voor wie?

De leergang richt zich primair op de exposanten, maar is ook zeker interessant voor:
• Accountmanagers, salesmanagers en marketingmanagers van beursorganisatoren.
• Accountmanagers van standbouwbedrijven, catering en andere faciliterende zaken.
• Accountmanagers, salesmanagers en eventmanagers van beurslocaties.

Voor hen is deze cursus vooral van belang om te weten te komen wat effectieve beursdeelname voor hun klant inhoudt. Beursorganisatoren, beurslocaties en andere dienstverleners krijgen een beter beeld van wat bij hun klanten leeft en zijn beter in staat om een bijdrage te leveren aan de effectieve deelname van hun exposanten.

Docenten

Iris Eshel Studieleider Kunst en Economie, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht
Han Leenhouts Directeur Sales & Pepper
Paul Pennock Eigenaar Oil for live communication
Karoline Wiegerink Lector Cityhospitality Hotelschool The Hague en Associate HTH Consultancy & Training
Ed Peelen Onderzoeksdirecteur European Centre for the Experience Economy
en partner ICSB Marketing & Stategy

De leergang word verzorgd door Master in Event Management en is tot stand gekomen in samenwerking met kennispartner CLC-Vecta, Live Communication Research Center en communicatiepartner Expovisie.

Kosten

Leergang:  € 1.250,- excl. BTW (1 dag: € 695,- excl. BTW)
Leden CLC-Vecta:  €   995,- excl. BTW (1 dag: € 595,- excl. BTW)
Inclusief:  literatuur, deelnamecertificaat, elke cursusdag lunch en reflectieborrel

Inschrijven

U kunt zich via het volgende online formulier inschrijven.


2014-01-27
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV