Magazine
Contact
Home
OGZ blaast Groothandel & Logistiek nieuw leven in
Organisatie Groep Zuid (OGZ) heeft haar vakbeurs Groothandel & Logistiek  nieuw leven ingeblazen. Na een afwezigheid van drie jaar vindt de beurs op 14 en 15 mei opnieuw plaats in Beursgebouw Eindhoven. Grootste vernieuwing aan het concept is het inhoudelijke programma. De beurs richt zich zowel op groothandels als op retailers met eigen distributiecentra.

"We organiseren vanaf 1996 de vakbeurs Groothandel & Logistiek", vertelt Linda Bredschneyder van OGZ over de geschiedenis van het evenement. "De beurs was altijd succesvol. Echter, de naam Groothandel & Logistiek doet vermoeden dat de beurs alleen bestemd is voor groothandels. Maar de beurs is ook zeer geschikt voor grote retailers die over een eigen distributiecentrum beschikken, zoals HEMA of Kruidvat. In deze centra lopen ze namelijk tegen dezelfde zaken aan als in een groothandel. Denk bijvoorbeeld aan de inrichting van het magazijn of het managen van de goederenstroom. Omdat deze retailers zich niet geroepen voelden om de beurs te bezoeken, besloten we in 2008 om de naam te veranderen in Bedrijf & Logistiek. Helaas bleek de naamsverandering in de praktijk niet te werken."

Vandaar dat OGZ nu weer terug is bij de oorspronkelijke naam: Groothandel & Logistiek. "Bij het vernieuwde concept is een grote rol voor een inhoudelijke programma weggelegd", vertelt Bredschneyder. "Daarmee willen we zowel de groothandels als de retailers met eigen distributiecentra aanspreken. Tijdens het inhoudelijk programma worden de bezoekers geïnformeerd door experts, maar ook geïnspireerd door bijzondere praktijkverhalen. Groothandel & Logistiek richt zich op vier belangrijke thema’s: Intra-logistiek, Voorraad- en Assortimentsbeheer, Fysieke Distributie en Supply Chain Integratie. Deze thema’s komen zowel terug in het lezingenprogramma als op de beursvloer."

Op de beursvloer treft de bezoeker een mix aan van leveranciers die hem/haar kunnen helpen zowel het warehouse als het gehele logistieke proces in te richten. Bredschneyder: "De bezoeker treft bijvoorbeeld transporteurs, leveranciers van fysieke inrichting van magazijnen, leveranciers van heftrucks, ICT dienstverleners, leveranciers van RFID of barcodesystemen en leveranciers van ERP-systemen. De bezoeker is na zijn bezoek volledig op de hoogte van alle mogelijkheden, trends en ontwikkelingen binnen de sector Groothandel."

De bezoekersdoelgroep van Groothandel & Logistiek bestaat uit beslissers die werkzaam zijn binnen de groothandel en/of binnen bedrijven en organisaties met groothandelsfuncties en groothandelsactiviteiten. Daarnaast richt de beurs zich op verantwoordelijken die zich binnen hun organisatie bezig houden met interne logistiek en beheer van magazijnen.


2013-11-12
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV