Magazine
Contact
Home
OGZ blaast Groothandel & Logistiek nieuw leven in
Organisatie Groep Zuid (OGZ) heeft haar vakbeurs Groothandel & Logistiek  nieuw leven ingeblazen. Na een afwezigheid van drie jaar vindt de beurs op 14 en 15 mei opnieuw plaats in Beursgebouw Eindhoven. Grootste vernieuwing aan het concept is het inhoudelijke programma. De beurs richt zich zowel op groothandels als op retailers met eigen distributiecentra.

"We organiseren vanaf 1996 de vakbeurs Groothandel & Logistiek", vertelt Linda Bredschneyder van OGZ over de geschiedenis van het evenement. "De beurs was altijd succesvol. Echter, de naam Groothandel & Logistiek doet vermoeden dat de beurs alleen bestemd is voor groothandels. Maar de beurs is ook zeer geschikt voor grote retailers die over een eigen distributiecentrum beschikken, zoals HEMA of Kruidvat. In deze centra lopen ze namelijk tegen dezelfde zaken aan als in een groothandel. Denk bijvoorbeeld aan de inrichting van het magazijn of het managen van de goederenstroom. Omdat deze retailers zich niet geroepen voelden om de beurs te bezoeken, besloten we in 2008 om de naam te veranderen in Bedrijf & Logistiek. Helaas bleek de naamsverandering in de praktijk niet te werken."

Vandaar dat OGZ nu weer terug is bij de oorspronkelijke naam: Groothandel & Logistiek. "Bij het vernieuwde concept is een grote rol voor een inhoudelijke programma weggelegd", vertelt Bredschneyder. "Daarmee willen we zowel de groothandels als de retailers met eigen distributiecentra aanspreken. Tijdens het inhoudelijk programma worden de bezoekers geïnformeerd door experts, maar ook geïnspireerd door bijzondere praktijkverhalen. Groothandel & Logistiek richt zich op vier belangrijke thema’s: Intra-logistiek, Voorraad- en Assortimentsbeheer, Fysieke Distributie en Supply Chain Integratie. Deze thema’s komen zowel terug in het lezingenprogramma als op de beursvloer."

Op de beursvloer treft de bezoeker een mix aan van leveranciers die hem/haar kunnen helpen zowel het warehouse als het gehele logistieke proces in te richten. Bredschneyder: "De bezoeker treft bijvoorbeeld transporteurs, leveranciers van fysieke inrichting van magazijnen, leveranciers van heftrucks, ICT dienstverleners, leveranciers van RFID of barcodesystemen en leveranciers van ERP-systemen. De bezoeker is na zijn bezoek volledig op de hoogte van alle mogelijkheden, trends en ontwikkelingen binnen de sector Groothandel."

De bezoekersdoelgroep van Groothandel & Logistiek bestaat uit beslissers die werkzaam zijn binnen de groothandel en/of binnen bedrijven en organisaties met groothandelsfuncties en groothandelsactiviteiten. Daarnaast richt de beurs zich op verantwoordelijken die zich binnen hun organisatie bezig houden met interne logistiek en beheer van magazijnen.


2013-11-12
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV