Magazine
Contact
Home
Metamorfose voor de Modefabriek
Modefabriek, de internationale modebeurs die twee keer per jaar in Amsterdam RAI plaatsvindt, heeft haar 'oude' beursplattegrond volledig op de schop gegooid. Bezoekers die al jaren op de automatische piloot hun 'vaste adresjes' op de beurs bezoeken, komen dit jaar voor een grote verrassing te staan. Volgens de organisatie kunnen alle oude routes de prullenbak in.

Behalve een compleet nieuwe indeling worden op de 36e editie van de Modefabriek (26 en 27 januari 2014) vier nieuwe segmenten geïntroduceerd: The Pavilion (kleding voor kwaliteitswinkels), The Frame (merken die internationale marktleiders zijn), The Floor (fast fashion) en The Square (een mix van labels die zich richten op mode, sport, business en vrijetijd). Binnen de segmenten is ook plaats voor de bekende platforms Salon, Blueprint, Stage, Mint en Chapter.

Volgens de organisatie is het belangrijk dat de indeling dynamisch is. "We willen blijven prikkelen", aldus Joke van der Wijngaart, chief operating officer bij de Modefabriek. "We proberen iedere editie een nieuw verhaal te vertellen. Als vooraanstaande modebeurs moet je exposanten en bezoekers blijven inspireren en verrassen."

Zoals gezegd heeft de organisatie de indeling van de beurs compleet op zijn kop gezet. Op de komende editie in januari 2014 komt de bezoeker bijvoorbeeld niet meer binnen bij de vrouwenmodemerken, maar bij het denimplatform Blueprint. Van der Wijngaart: "Het is dus niet zo dat we alleen de namen hebben veranderd en de plattegrond hetzelfde hebben gelaten. Nee, de opbouw is helemaal anders. Retailers zullen zich opnieuw moeten oriënteren en voorbereiden. Ze kunnen niet meer het vaste rondje doen, waardoor de beurs hopelijk voor iedereen weer een spannende ontdekkingsreis wordt."

2013-11-11
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV