Magazine
Contact
Home
Metamorfose voor de Modefabriek
Modefabriek, de internationale modebeurs die twee keer per jaar in Amsterdam RAI plaatsvindt, heeft haar 'oude' beursplattegrond volledig op de schop gegooid. Bezoekers die al jaren op de automatische piloot hun 'vaste adresjes' op de beurs bezoeken, komen dit jaar voor een grote verrassing te staan. Volgens de organisatie kunnen alle oude routes de prullenbak in.

Behalve een compleet nieuwe indeling worden op de 36e editie van de Modefabriek (26 en 27 januari 2014) vier nieuwe segmenten geïntroduceerd: The Pavilion (kleding voor kwaliteitswinkels), The Frame (merken die internationale marktleiders zijn), The Floor (fast fashion) en The Square (een mix van labels die zich richten op mode, sport, business en vrijetijd). Binnen de segmenten is ook plaats voor de bekende platforms Salon, Blueprint, Stage, Mint en Chapter.

Volgens de organisatie is het belangrijk dat de indeling dynamisch is. "We willen blijven prikkelen", aldus Joke van der Wijngaart, chief operating officer bij de Modefabriek. "We proberen iedere editie een nieuw verhaal te vertellen. Als vooraanstaande modebeurs moet je exposanten en bezoekers blijven inspireren en verrassen."

Zoals gezegd heeft de organisatie de indeling van de beurs compleet op zijn kop gezet. Op de komende editie in januari 2014 komt de bezoeker bijvoorbeeld niet meer binnen bij de vrouwenmodemerken, maar bij het denimplatform Blueprint. Van der Wijngaart: "Het is dus niet zo dat we alleen de namen hebben veranderd en de plattegrond hetzelfde hebben gelaten. Nee, de opbouw is helemaal anders. Retailers zullen zich opnieuw moeten oriënteren en voorbereiden. Ze kunnen niet meer het vaste rondje doen, waardoor de beurs hopelijk voor iedereen weer een spannende ontdekkingsreis wordt."

2013-11-11
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV