Magazine
Contact
Home
Metamorfose voor de Modefabriek
Modefabriek, de internationale modebeurs die twee keer per jaar in Amsterdam RAI plaatsvindt, heeft haar 'oude' beursplattegrond volledig op de schop gegooid. Bezoekers die al jaren op de automatische piloot hun 'vaste adresjes' op de beurs bezoeken, komen dit jaar voor een grote verrassing te staan. Volgens de organisatie kunnen alle oude routes de prullenbak in.

Behalve een compleet nieuwe indeling worden op de 36e editie van de Modefabriek (26 en 27 januari 2014) vier nieuwe segmenten geïntroduceerd: The Pavilion (kleding voor kwaliteitswinkels), The Frame (merken die internationale marktleiders zijn), The Floor (fast fashion) en The Square (een mix van labels die zich richten op mode, sport, business en vrijetijd). Binnen de segmenten is ook plaats voor de bekende platforms Salon, Blueprint, Stage, Mint en Chapter.

Volgens de organisatie is het belangrijk dat de indeling dynamisch is. "We willen blijven prikkelen", aldus Joke van der Wijngaart, chief operating officer bij de Modefabriek. "We proberen iedere editie een nieuw verhaal te vertellen. Als vooraanstaande modebeurs moet je exposanten en bezoekers blijven inspireren en verrassen."

Zoals gezegd heeft de organisatie de indeling van de beurs compleet op zijn kop gezet. Op de komende editie in januari 2014 komt de bezoeker bijvoorbeeld niet meer binnen bij de vrouwenmodemerken, maar bij het denimplatform Blueprint. Van der Wijngaart: "Het is dus niet zo dat we alleen de namen hebben veranderd en de plattegrond hetzelfde hebben gelaten. Nee, de opbouw is helemaal anders. Retailers zullen zich opnieuw moeten oriënteren en voorbereiden. Ze kunnen niet meer het vaste rondje doen, waardoor de beurs hopelijk voor iedereen weer een spannende ontdekkingsreis wordt."

2013-11-11
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV