Magazine
Contact
Home
Riolering nieuw thema op InfraTech 2015
De rioleringsbranche krijgt een eigen podium op InfraTech 2015. De beursvloer van InfraTech 2015, die van 20 tot en met 23 januari 2015 plaatsvindt in Ahoy Rotterdam, wordt opgedeeld in vier thema’s die allemaal een segment binnen de infrastructuur vertegenwoordigen. Een nieuw thema dat aan de beurs wordt toegevoegd is Riolering.

“Tijdens de vorige editie kregen wij signalen vanuit de rioleringsbranche dat er behoefte is aan een groter podium om zich te kunnen presenteren", vertelt Saskia Vernooij, exhibition manager Ahoy Rotterdam. "Daar gaan we vanaf de beurs in 2015 gehoor aan geven." De andere thema's op InfraTech 2015 zijn Infrastructuur, Openbare Ruimte & Mobiliteit en Water.

De exposantendoelgroep van het thema Riolering zijn organisaties op het gebied van advies, ontwerp, aanleg, reiniging en onderhoud van rioleringssystemen, die graag contact leggen met zakelijke en particuliere opdrachtgevers op dit vakgebied. Vernooij: "Rioolvervanging en maatregelen voor beperking van (grond)wateroverlast en verbetering van de waterkwaliteit vergt de komende tien jaar een investering van circa tien miljard euro. Men streeft in deze sector naar een duurzamer afvalwaterketen met terugwinning van grondstoffen, energie en water. Innovatieve ontwikkelingen zijn hierbij van cruciaal belang. Aannemers, toeleveranciers, ingenieurs- en adviesbureaus zullen onder andere op InfraTech 2015 aanwezig zijn om de nieuwste ideeën op dit gebied te tonen."

“Naast waterbeleid en waterhuishouding zoemen we bij het thema Riolering in op de technieken voor afvalwaterbehandeling, ontwateringstechniek, pompen en gemalen, rioolaanleg, rioolinspectie, sanering en renovatie", gaat Vernooij verder. "Wij willen hiermee de rioleringssector via InfraTech een platform bieden om kennis op te doen en contact te leggen met beleidsmakers en beslissers in de rioleringssector, zoals waterschappen, provincies en gemeenten, die al prominent op InfraTech aanwezig zijn. Wij richten voor dit thema ook een lezingenruimte en demoruimte in.”

De exposantendoelgroep is enthousiast over het nieuwe thema. Volgens één van de eerste bedrijven die zich als exposant heeft ingeschreven wordt door de organisatie goed geluisterd naar geluiden uit de sector. "Met als resultaat: een eigen rioleringsplatform in hal 6", vertelt Geoffrey van Gerven, communicatiemanager Van der Velden Rioleringsbeheer, enthousiast. "Het doel van onze deelname aan  InfraTech 2015 is om zo veel mogelijk kwalitatieve leads binnen te halen, een hogere naamsbekendheid te genereren en om onze laatste onderscheidende innovaties te tonen."

In 2009 werd het concept van InfraTech ook opvallend vernieuwd. Dit leverde organisator Ahoy Rotterdam twee prestigieuze prijzen op. De Nationale ExpoJaarprijs en de International UFI Marketing Award. 

2013-11-11
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV