Magazine
Contact
Home
Riolering nieuw thema op InfraTech 2015
De rioleringsbranche krijgt een eigen podium op InfraTech 2015. De beursvloer van InfraTech 2015, die van 20 tot en met 23 januari 2015 plaatsvindt in Ahoy Rotterdam, wordt opgedeeld in vier thema’s die allemaal een segment binnen de infrastructuur vertegenwoordigen. Een nieuw thema dat aan de beurs wordt toegevoegd is Riolering.

“Tijdens de vorige editie kregen wij signalen vanuit de rioleringsbranche dat er behoefte is aan een groter podium om zich te kunnen presenteren", vertelt Saskia Vernooij, exhibition manager Ahoy Rotterdam. "Daar gaan we vanaf de beurs in 2015 gehoor aan geven." De andere thema's op InfraTech 2015 zijn Infrastructuur, Openbare Ruimte & Mobiliteit en Water.

De exposantendoelgroep van het thema Riolering zijn organisaties op het gebied van advies, ontwerp, aanleg, reiniging en onderhoud van rioleringssystemen, die graag contact leggen met zakelijke en particuliere opdrachtgevers op dit vakgebied. Vernooij: "Rioolvervanging en maatregelen voor beperking van (grond)wateroverlast en verbetering van de waterkwaliteit vergt de komende tien jaar een investering van circa tien miljard euro. Men streeft in deze sector naar een duurzamer afvalwaterketen met terugwinning van grondstoffen, energie en water. Innovatieve ontwikkelingen zijn hierbij van cruciaal belang. Aannemers, toeleveranciers, ingenieurs- en adviesbureaus zullen onder andere op InfraTech 2015 aanwezig zijn om de nieuwste ideeën op dit gebied te tonen."

“Naast waterbeleid en waterhuishouding zoemen we bij het thema Riolering in op de technieken voor afvalwaterbehandeling, ontwateringstechniek, pompen en gemalen, rioolaanleg, rioolinspectie, sanering en renovatie", gaat Vernooij verder. "Wij willen hiermee de rioleringssector via InfraTech een platform bieden om kennis op te doen en contact te leggen met beleidsmakers en beslissers in de rioleringssector, zoals waterschappen, provincies en gemeenten, die al prominent op InfraTech aanwezig zijn. Wij richten voor dit thema ook een lezingenruimte en demoruimte in.”

De exposantendoelgroep is enthousiast over het nieuwe thema. Volgens één van de eerste bedrijven die zich als exposant heeft ingeschreven wordt door de organisatie goed geluisterd naar geluiden uit de sector. "Met als resultaat: een eigen rioleringsplatform in hal 6", vertelt Geoffrey van Gerven, communicatiemanager Van der Velden Rioleringsbeheer, enthousiast. "Het doel van onze deelname aan  InfraTech 2015 is om zo veel mogelijk kwalitatieve leads binnen te halen, een hogere naamsbekendheid te genereren en om onze laatste onderscheidende innovaties te tonen."

In 2009 werd het concept van InfraTech ook opvallend vernieuwd. Dit leverde organisator Ahoy Rotterdam twee prestigieuze prijzen op. De Nationale ExpoJaarprijs en de International UFI Marketing Award. 

2013-11-11
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV