Magazine
Contact
Home
EvenementContact breder en gesegmenteerd
De komende editie van EvenementContact zal zich richten op de evenementenbranche in meest brede zin en ingericht zijn naar vier themavelden: Bedrijfsevenementen, Entertainment, Outdoor & Actief en Festivals & Publieksevenementen.  Ook krijgt de beurs een nieuw bezoekersbeleid.


Eén hal bij de nieuwe locatie Taets Art Galery is compleet ingericht met deelnemers uit de sector Bedrijfsevenementen. In de andere hal is  het gedeelte waar toeleveranciers en Festivalorganisatoren elkaar ontmoeten. In deze hal vind de bezoeker rondom het cateringplein acts en entertainmentbureaus die een eigen podium tot hun beschikking hebben voor optredens. Bij de entree buiten staan circa dertig outdoorbedrijven en leveranciers van actieve uitjes.

Hiermee worden alle initiatieven voor meer gespecialiseerde evenementenvakbeurzen weer samengevoegd door organisator BrancheContact. Een poging om dit jaar een afzondelijke beurs voor actieve bedrijfsuitjes te organiseren onder de naam OutdoorContact mislukte. Dit voorjaar vond wel de eerste editie plaats van FestivalContact, maar de voor volgend najaar geplande tweede editie wordt nu geïntegreerd in EvenementContact. In 2010 werd ook al geprobeerd om de beurs EntertainmentContact van de grond te krijgen, als onderdeel van een drieluik evenementenbeurzen, maar deze speciaal op entertianment gerichte dag kwam niet van de grond.

Er is in 2014 ruimte voor 280 deelnemers op de beurs EvenementContact. Gezien het feit dat er op dit moment al vijftig procent meer stands verkocht zijn dan vorig jaar deze tijd, verwacht organisator BrancheContact vroegtijdig uitverkocht te zijn.

Nieuw bezoekersbeleid

Naar aanleiding van de evaluatie van de vorige editie, heeft de organisatie gekozen voor een nieuw bezoekersbeleid. Deelnemers aan EvenementContact krijgen vijftien kaarten om aan relaties te geven. Wie niet is uitgenodigd kan kaarten kopen van €25,00 of €50,00. Dit is inclusief entree, drie keynote sprekers, veel inhoudssessies, lunch, netwerkborrel en toegang tot het feest 's avonds. Om de kwaliteit van deze dag te waarborgen, zal de organisatie op verschillende manieren toezien dat bezoekers zichzelf niet actief aanbieden aan deelnemers of middels flyers.

EvenementContact 2014 vind plaats op 13 maart 2014 in Taets Art and Event Park in Zaandam.




2013-10-15
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV