Magazine
Contact
Home
EvenementContact breder en gesegmenteerd
De komende editie van EvenementContact zal zich richten op de evenementenbranche in meest brede zin en ingericht zijn naar vier themavelden: Bedrijfsevenementen, Entertainment, Outdoor & Actief en Festivals & Publieksevenementen.  Ook krijgt de beurs een nieuw bezoekersbeleid.


Eén hal bij de nieuwe locatie Taets Art Galery is compleet ingericht met deelnemers uit de sector Bedrijfsevenementen. In de andere hal is  het gedeelte waar toeleveranciers en Festivalorganisatoren elkaar ontmoeten. In deze hal vind de bezoeker rondom het cateringplein acts en entertainmentbureaus die een eigen podium tot hun beschikking hebben voor optredens. Bij de entree buiten staan circa dertig outdoorbedrijven en leveranciers van actieve uitjes.

Hiermee worden alle initiatieven voor meer gespecialiseerde evenementenvakbeurzen weer samengevoegd door organisator BrancheContact. Een poging om dit jaar een afzondelijke beurs voor actieve bedrijfsuitjes te organiseren onder de naam OutdoorContact mislukte. Dit voorjaar vond wel de eerste editie plaats van FestivalContact, maar de voor volgend najaar geplande tweede editie wordt nu geïntegreerd in EvenementContact. In 2010 werd ook al geprobeerd om de beurs EntertainmentContact van de grond te krijgen, als onderdeel van een drieluik evenementenbeurzen, maar deze speciaal op entertianment gerichte dag kwam niet van de grond.

Er is in 2014 ruimte voor 280 deelnemers op de beurs EvenementContact. Gezien het feit dat er op dit moment al vijftig procent meer stands verkocht zijn dan vorig jaar deze tijd, verwacht organisator BrancheContact vroegtijdig uitverkocht te zijn.

Nieuw bezoekersbeleid

Naar aanleiding van de evaluatie van de vorige editie, heeft de organisatie gekozen voor een nieuw bezoekersbeleid. Deelnemers aan EvenementContact krijgen vijftien kaarten om aan relaties te geven. Wie niet is uitgenodigd kan kaarten kopen van €25,00 of €50,00. Dit is inclusief entree, drie keynote sprekers, veel inhoudssessies, lunch, netwerkborrel en toegang tot het feest 's avonds. Om de kwaliteit van deze dag te waarborgen, zal de organisatie op verschillende manieren toezien dat bezoekers zichzelf niet actief aanbieden aan deelnemers of middels flyers.

EvenementContact 2014 vind plaats op 13 maart 2014 in Taets Art and Event Park in Zaandam.




2013-10-15
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV