Magazine
Contact
Home
EvenementContact breder en gesegmenteerd
De komende editie van EvenementContact zal zich richten op de evenementenbranche in meest brede zin en ingericht zijn naar vier themavelden: Bedrijfsevenementen, Entertainment, Outdoor & Actief en Festivals & Publieksevenementen.  Ook krijgt de beurs een nieuw bezoekersbeleid.


Eén hal bij de nieuwe locatie Taets Art Galery is compleet ingericht met deelnemers uit de sector Bedrijfsevenementen. In de andere hal is  het gedeelte waar toeleveranciers en Festivalorganisatoren elkaar ontmoeten. In deze hal vind de bezoeker rondom het cateringplein acts en entertainmentbureaus die een eigen podium tot hun beschikking hebben voor optredens. Bij de entree buiten staan circa dertig outdoorbedrijven en leveranciers van actieve uitjes.

Hiermee worden alle initiatieven voor meer gespecialiseerde evenementenvakbeurzen weer samengevoegd door organisator BrancheContact. Een poging om dit jaar een afzondelijke beurs voor actieve bedrijfsuitjes te organiseren onder de naam OutdoorContact mislukte. Dit voorjaar vond wel de eerste editie plaats van FestivalContact, maar de voor volgend najaar geplande tweede editie wordt nu geïntegreerd in EvenementContact. In 2010 werd ook al geprobeerd om de beurs EntertainmentContact van de grond te krijgen, als onderdeel van een drieluik evenementenbeurzen, maar deze speciaal op entertianment gerichte dag kwam niet van de grond.

Er is in 2014 ruimte voor 280 deelnemers op de beurs EvenementContact. Gezien het feit dat er op dit moment al vijftig procent meer stands verkocht zijn dan vorig jaar deze tijd, verwacht organisator BrancheContact vroegtijdig uitverkocht te zijn.

Nieuw bezoekersbeleid

Naar aanleiding van de evaluatie van de vorige editie, heeft de organisatie gekozen voor een nieuw bezoekersbeleid. Deelnemers aan EvenementContact krijgen vijftien kaarten om aan relaties te geven. Wie niet is uitgenodigd kan kaarten kopen van €25,00 of €50,00. Dit is inclusief entree, drie keynote sprekers, veel inhoudssessies, lunch, netwerkborrel en toegang tot het feest 's avonds. Om de kwaliteit van deze dag te waarborgen, zal de organisatie op verschillende manieren toezien dat bezoekers zichzelf niet actief aanbieden aan deelnemers of middels flyers.

EvenementContact 2014 vind plaats op 13 maart 2014 in Taets Art and Event Park in Zaandam.




2013-10-15
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV