Magazine
Contact
Home
Wegwijs van Jaarbeurs naar Ahoy
De familiebeurs Wegwijs gaat in oktober 2014 voor het eers plaatsvinden in Ahoy. Directeuren Bart Visser van de Erdee Media Groep (EMG) en Peter van der Veer van Ahoy tekenden daarvoor maandag 14 oktober een contract. Tot nu toe vond Wegwijs altijd plaats in Jaarbeurs Utrecht.


Het evenement is sinds 1984 twintig keer gehouden, de laatste keer was in februari dit jaar. Wegwijs staat voor bezoekers en standhouders in het teken van onderlinge verbinding, van gezelligheid en bezinning.

De belangrijkste keuze voor de locatieverandering is de compactheid van de Rotterdamse evenementenaccommodatie. Bij Jaarbeurs Utrecht werden altijd enkele hallen afgehuurd. Daardoor viel Wegwijs standaard samen met andere beurzen. Ahoy wordt echter in haar geheel afgehuurd door de beursorganisatie EMG. Daarnaast woont 50 procent van de doelgroep in een straal van 30 kilometer rond Rotterdam.

Directeuren Bart Visser van de Erdee Media Groep (EMG) en Peter van der Veer van Ahoy tekenen het contract voor de verhuizing van Wegwijs naar Ahoy
Directeuren Bart Visser van de Erdee Media Groep (EMG) en Peter van der Veer van Ahoy tekenen het contract voor de verhuizing van Wegwijs naar Ahoy (Foto: Cees van der Wal)

Meerjarig contract

De naam van de beurs blijft ongewijzigd, evenals het feit dat de beurs één keer in de anderhalf jaar wordt georganiseerd. De ene keer zal dit in de herfstvakantie zijn, de andere keer in de voorjaarsvakantie. Omdat het de bedoeling is dat Wegwijs de komende jaren in Ahoy plaatsvindt, is er een meerjarig contract getekend.

Succesvolle geschiedenis

De allereerste editie van Wegwijs in 1984 duurde drie dagen. Deze en alle volgende edities werden georganiseerd in Jaarbeurs Utrecht. Wegwijs ’84 werd al direct een succes: tienduizenden bezoekers kwamen naar Utrecht. Wegwijs is daarna blijven groeien en wordt inmiddels, in vijf dagen tijd, elke editie bezocht door 70.000 tot 80.000 bezoekers. Met deze bezoekersaantallen wordt Wegwijs meteen de drukstbezochte publieksbeurs van Ahoy.

Diversiteit in activiteiten

Vaste activiteiten zijn onder meer het muziekprogramma, lezingen, videopresentaties en workshops. Bezoekers waarderen deze activiteiten als een goede aanvulling op het geheel van de beurs. Tijdens iedere beurseditie staan één of meer grote thema’s centraal. Dat Wegwijs een gezellige én afwisselende beurs is, blijkt ook wel uit de deelnemende standhouders: zeer gevarieerd en van groot tot klein. De Wegwijsformule voldoet voor velen ruimschoots aan de verwachtingen. Al jaren trekt Wegwijs een grote groep (vaste) bezoekers en standhouders.

Volgend jaar wordt Wegwijs gehouden van 21 tot en met 25 oktober 2014 in Ahoy Rotterdam.


2013-10-14
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV