Magazine
Contact
Home
Trendrapport over koppeling van de Connected Society met beurzen
Amsterdam RAI heeft een trendrapport samengesteld over hoe beurzen en evenementen kunnen aanhaken bij de 'Connected Society'. Dit tweede trendrapport van de RAI is gratis te downloaden.



De veranderende maatschappij heeft nieuwe verwachtingen van beurzen, congressen en andere evenementen. Technologie maakt het mogelijk om alles en iedereen te verbinden – altijd. Dit wordt de ‘Connected Society’ genoemd.  De Connected Society wil in direct contact staan met de event organisator, andere bezoekers en relevante  exposanten; het liefst  voor,  tijdens én na het evenement.

Samen met  Trendsactive en Ruigrok | Netpanel zette Amsterdam RAI de kenmerken en voorkeuren van de Connected Society op een rij.  Een trendrapport waarin de begrippen Addiction, The Human Factor en Smart Customisation centraal staan. Ter inspiratie voor alle professionals in het evenementenvak en interessant voor iedereen die (zich in) de Connected Society  herkent.

De Connected Society heeft een enorme impact op de evenementenbranche; het samenbrengen en verbinden van mensen is het belangrijkste waar het bij beurzen, congressen en evenementen om gaat. Zeker met de opkomst van virtuele ontmoetingen en toepassingen, lijkt de juiste vorm en inhoud van evenementen interessanter dan ooit. Organisatoren van evenementen  kijken nadrukkelijk naar de mogelijkheden om aan te sluiten op de technologische en maatschappelijke trends. Amsterdam RAI liet het onderzoeken en deelt haar inzichten. 

Connected Society

Het goede nieuws is dat het fenomeen beurzen en evenementen springlevend is, want ook volgens de Connected Society gaat er niets boven de ‘realness’ van persoonlijke ontmoetingen. Anderzijds maakt technologie het mogelijk om altijd, overal met iedereen in verbinding te staan. Daarmee kent een succesvol evenement- of beursbezoek  voor de Connected Society vele nieuwe dimensies; ook ver buiten de fysieke grenzen van de venue.

Wat je niet live mee kunt maken, is misschien wel online beschikbaar. In de huidige overvloed aan informatie is communicatie op maat  een voorwaarde: wie moet ik spreken en wat mag ik absoluut niet missen? De behoefte om ervaringen te delen en meningen te horen wordt steeds vaker online in de praktijk gebracht. Wat anderen interessant vinden is een bron van inspiratie en keuzes. Het opgeven van privacy is bespreekbaar, als er maar voldoende relevante content tegenover staat.

Het advies voor evenementprofessionals: zorg dat het evenement een ‘connected hub’ is waar alle digitale faciliteiten om te ‘sharen’ voorhanden zijn. Het organiseren van een evenement wordt steeds vaker het managen van een community.  Idealiter is de rol van community manager belegd in het event team en worden bezoekers individueel, op het juiste tijdstip voorzien van relevante content.

Interessante insights

Amsterdam RAI heeft in samenwerking met TrendsActive en Ruigrok | NetPanel de wensen en behoeften van de Connected Society in kaart gebracht. Het resultaat is een document vol met interessante insights en concepten en ideeën om beurzen/evenementen te innoveren en future proof te maken.

De insights zijn gebaseerd op kwalitatief onderzoek en socio-culturele trendanalyses. Het kwalitatief onderzoek is uitgevoerd onder bezoekers van business-to-business en publieksbeurzen. De analyses en concepten zijn uitgewerkt met het oog op beurzen, congressen en andere evenementen.

Gratis download

Download RAI Insights: ‘How to bring your exhibition / event in line with the digital connected society’ via deze link

Dit trendrapport is de tweede in een rij RAI Insights. Het vorige rapport stond in het teken van Generatie X/Y.



2013-10-04
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV