Magazine
Contact
Home
Trendrapport over koppeling van de Connected Society met beurzen
Amsterdam RAI heeft een trendrapport samengesteld over hoe beurzen en evenementen kunnen aanhaken bij de 'Connected Society'. Dit tweede trendrapport van de RAI is gratis te downloaden.



De veranderende maatschappij heeft nieuwe verwachtingen van beurzen, congressen en andere evenementen. Technologie maakt het mogelijk om alles en iedereen te verbinden – altijd. Dit wordt de ‘Connected Society’ genoemd.  De Connected Society wil in direct contact staan met de event organisator, andere bezoekers en relevante  exposanten; het liefst  voor,  tijdens én na het evenement.

Samen met  Trendsactive en Ruigrok | Netpanel zette Amsterdam RAI de kenmerken en voorkeuren van de Connected Society op een rij.  Een trendrapport waarin de begrippen Addiction, The Human Factor en Smart Customisation centraal staan. Ter inspiratie voor alle professionals in het evenementenvak en interessant voor iedereen die (zich in) de Connected Society  herkent.

De Connected Society heeft een enorme impact op de evenementenbranche; het samenbrengen en verbinden van mensen is het belangrijkste waar het bij beurzen, congressen en evenementen om gaat. Zeker met de opkomst van virtuele ontmoetingen en toepassingen, lijkt de juiste vorm en inhoud van evenementen interessanter dan ooit. Organisatoren van evenementen  kijken nadrukkelijk naar de mogelijkheden om aan te sluiten op de technologische en maatschappelijke trends. Amsterdam RAI liet het onderzoeken en deelt haar inzichten. 

Connected Society

Het goede nieuws is dat het fenomeen beurzen en evenementen springlevend is, want ook volgens de Connected Society gaat er niets boven de ‘realness’ van persoonlijke ontmoetingen. Anderzijds maakt technologie het mogelijk om altijd, overal met iedereen in verbinding te staan. Daarmee kent een succesvol evenement- of beursbezoek  voor de Connected Society vele nieuwe dimensies; ook ver buiten de fysieke grenzen van de venue.

Wat je niet live mee kunt maken, is misschien wel online beschikbaar. In de huidige overvloed aan informatie is communicatie op maat  een voorwaarde: wie moet ik spreken en wat mag ik absoluut niet missen? De behoefte om ervaringen te delen en meningen te horen wordt steeds vaker online in de praktijk gebracht. Wat anderen interessant vinden is een bron van inspiratie en keuzes. Het opgeven van privacy is bespreekbaar, als er maar voldoende relevante content tegenover staat.

Het advies voor evenementprofessionals: zorg dat het evenement een ‘connected hub’ is waar alle digitale faciliteiten om te ‘sharen’ voorhanden zijn. Het organiseren van een evenement wordt steeds vaker het managen van een community.  Idealiter is de rol van community manager belegd in het event team en worden bezoekers individueel, op het juiste tijdstip voorzien van relevante content.

Interessante insights

Amsterdam RAI heeft in samenwerking met TrendsActive en Ruigrok | NetPanel de wensen en behoeften van de Connected Society in kaart gebracht. Het resultaat is een document vol met interessante insights en concepten en ideeën om beurzen/evenementen te innoveren en future proof te maken.

De insights zijn gebaseerd op kwalitatief onderzoek en socio-culturele trendanalyses. Het kwalitatief onderzoek is uitgevoerd onder bezoekers van business-to-business en publieksbeurzen. De analyses en concepten zijn uitgewerkt met het oog op beurzen, congressen en andere evenementen.

Gratis download

Download RAI Insights: ‘How to bring your exhibition / event in line with the digital connected society’ via deze link

Dit trendrapport is de tweede in een rij RAI Insights. Het vorige rapport stond in het teken van Generatie X/Y.



2013-10-04
Beslissers en beïnvloeders uit de vastgoed-, bouw- en installatiewereld konden zich woensdag 15 november laten bijpraten over de kansen van smart technology in de gebouwde omgeving tijdens Smart Homes & Intelligent Buildings in de Jaarbeurs in Utrecht. Bezoekers konden ontwerpen van slimme woningen en gebouwen bekijken en de mogelijkheden van huisbesturing, standaardisatie en protocollen, energiebesparing en het toepassen van gelijkstroom bestuderen. De organisatie lag in handen van Jaarbeurs en Smart Homes.
 
De Margriet Winterfair, die dit jaar voor het eerst plaatsvindt in de Brabanthallen in 's Hertogenbosch, is de eerste dagen goed bezocht. Hoewel de beurs in de Brabanthallen over meer vierkante meters beschikt ten opzichte van de Jaarbeurs in Utrecht is de beleving van bezoekers dat het drukker en sfeervoller is. De Margriet Winterfair wordt gehouden van 17 tot en met 23 november 2017.
 
Marked Events, organisator van tech-events GIG en WORSHIP, heeft de lancering van het Craft Drink Festival aangekondigd. Het tweedaagse event zal plaatsvinden op 28 en 29 juli 2018 in de NEC in Birmigham. Craft Drink Festival zal de tuinen van het gebouw benutten om een pop-up dorp neer te zetten met vooral veel brouwers, destillaten en eetstandjes. 
 
De winterse versie van de Dutch Comic Con in de Utrechtse Jaarbeurs heeft dit weekend zo'n 22.000 bezoekers getrokken. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de eerste wintereditie van het evenement vorig jaar. De Comic Con is een evenement voor liefhebbers van strips, stripverfilmingen, tv-series, sciencefiction, fantasy, games en cosplay, een rollenspel waarin mensen zich kleden als hun (strip)helden.
 
De zevende editie van tech-event Bright Day is op 18 en 19 november 2017 door meer dan 22.000 mensen bezocht. Twee dagen lang stond Jaarbeurs Utrecht in het teken van gadgets, games, robots, smarthome, mixed reality en meer slimme technologie.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV