Magazine
Contact
Home
Trendrapport over koppeling van de Connected Society met beurzen
Amsterdam RAI heeft een trendrapport samengesteld over hoe beurzen en evenementen kunnen aanhaken bij de 'Connected Society'. Dit tweede trendrapport van de RAI is gratis te downloaden.



De veranderende maatschappij heeft nieuwe verwachtingen van beurzen, congressen en andere evenementen. Technologie maakt het mogelijk om alles en iedereen te verbinden – altijd. Dit wordt de ‘Connected Society’ genoemd.  De Connected Society wil in direct contact staan met de event organisator, andere bezoekers en relevante  exposanten; het liefst  voor,  tijdens én na het evenement.

Samen met  Trendsactive en Ruigrok | Netpanel zette Amsterdam RAI de kenmerken en voorkeuren van de Connected Society op een rij.  Een trendrapport waarin de begrippen Addiction, The Human Factor en Smart Customisation centraal staan. Ter inspiratie voor alle professionals in het evenementenvak en interessant voor iedereen die (zich in) de Connected Society  herkent.

De Connected Society heeft een enorme impact op de evenementenbranche; het samenbrengen en verbinden van mensen is het belangrijkste waar het bij beurzen, congressen en evenementen om gaat. Zeker met de opkomst van virtuele ontmoetingen en toepassingen, lijkt de juiste vorm en inhoud van evenementen interessanter dan ooit. Organisatoren van evenementen  kijken nadrukkelijk naar de mogelijkheden om aan te sluiten op de technologische en maatschappelijke trends. Amsterdam RAI liet het onderzoeken en deelt haar inzichten. 

Connected Society

Het goede nieuws is dat het fenomeen beurzen en evenementen springlevend is, want ook volgens de Connected Society gaat er niets boven de ‘realness’ van persoonlijke ontmoetingen. Anderzijds maakt technologie het mogelijk om altijd, overal met iedereen in verbinding te staan. Daarmee kent een succesvol evenement- of beursbezoek  voor de Connected Society vele nieuwe dimensies; ook ver buiten de fysieke grenzen van de venue.

Wat je niet live mee kunt maken, is misschien wel online beschikbaar. In de huidige overvloed aan informatie is communicatie op maat  een voorwaarde: wie moet ik spreken en wat mag ik absoluut niet missen? De behoefte om ervaringen te delen en meningen te horen wordt steeds vaker online in de praktijk gebracht. Wat anderen interessant vinden is een bron van inspiratie en keuzes. Het opgeven van privacy is bespreekbaar, als er maar voldoende relevante content tegenover staat.

Het advies voor evenementprofessionals: zorg dat het evenement een ‘connected hub’ is waar alle digitale faciliteiten om te ‘sharen’ voorhanden zijn. Het organiseren van een evenement wordt steeds vaker het managen van een community.  Idealiter is de rol van community manager belegd in het event team en worden bezoekers individueel, op het juiste tijdstip voorzien van relevante content.

Interessante insights

Amsterdam RAI heeft in samenwerking met TrendsActive en Ruigrok | NetPanel de wensen en behoeften van de Connected Society in kaart gebracht. Het resultaat is een document vol met interessante insights en concepten en ideeën om beurzen/evenementen te innoveren en future proof te maken.

De insights zijn gebaseerd op kwalitatief onderzoek en socio-culturele trendanalyses. Het kwalitatief onderzoek is uitgevoerd onder bezoekers van business-to-business en publieksbeurzen. De analyses en concepten zijn uitgewerkt met het oog op beurzen, congressen en andere evenementen.

Gratis download

Download RAI Insights: ‘How to bring your exhibition / event in line with the digital connected society’ via deze link

Dit trendrapport is de tweede in een rij RAI Insights. Het vorige rapport stond in het teken van Generatie X/Y.



2013-10-04
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Auto Prof Hardenberg gaat uitbreiden met een nieuw initiatief: Schade Experience Hal. Organisator Evenementenhal Easyfairs geeft daarmee antwoord op de vraag vanuit de markt naar meer beleving op de beursvloer. In de Schade Experience Hal zullen uitsluitend schade-gerelateerde bedrijven aanwezig zijn. De vakbeurs vindt plaats op 17 tot en met 19 oktober 2017 in Evenementenhal Hardenberg.
 
Voor haar tachtigste editie krijgt de Meubelbeurs van Brussel een nieuwe huisstijl en een nieuw logo. Als oudste vakbeurs voor meubilair in Europa kiest de Meubelbeurs voor een verrassend jonge look die dynamisme en zin voor vernieuwing uitstraalt.
 
Na vier intensieve beursdagen sloot de Vinexpo Bordeaux op 21 juni haar deuren. 2.300 exposanten uit 40 landen en 40.050 bezoekers (waarvan 47 procent internationaal, uit 150 landen) kwamen bijeen tijdens dit internationale vak-evenement voor wijn en gedistilleerd voor ontmoetingen, tekenen van contracten, ontdekken van noviteiten en de ontwikkeling van hun zakelijke netwerk.
 
De Belgische vakbeurs New Security krijgt een Nederlandse editie. De tweedaagse beurs waar distributeurs hun beveiligingsoplossingen laten zien zal identiek zijn aan de Belgische versie en zal op 5 en 6 april 2018 plaatsvinden in Expo Houten. De beurs zal tweejaarlijks georganiseerd worden door dezelfde organisator als de Belgische editie, uitgever FCO Media.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV