Magazine
Contact
Home
Nieuwe modevakbeurs in Brussel: Nice to meet you
Brussel krijgt voor het eerst sinds 2007 weer een modevakbeurs. Op 2 en 3 februari vindt de eerste editie van 'Nice to meet you' plaats in Brussels Expo. Initiatiefnemer is Luc van Ginneken, uitgever van modebladen als Pure en Label bij Squadra Media.

In de zomer van 2012 vond voor het laatst een modebeurs plaats in België: Gallery2020. De Antwerpse beurs - georganiseerd door Fairsconsult en Squadra Media beleefde een rustige zomereditie met 150 exposanten. In de winter kwam er geen beurs meer. Te weinig exposanten, en te weinig bezoekers bij eerdere edities.

Eén van de organisatoren van Gallery2020, Squadra Media, waagt met Nice to meet you een nieuwe gok. "Onze bladen Pure en Label besteden veel aandacht aan wat zich op de winkelvloer ontwikkelt,” vertelt algemeen directeur Luc Van Ginneken van Squadra Media aan modeplatform Fashion United. Op Nice to meet you wil de uitgever, naast een breed aanbod mode-artikelen, ook inspiratie en vakkennis aanbieden. Squadra Media organiseert het evenement samen met Brussels Fairs & Exhibitions (BFE). “We willen de boetiekhouders helpen om de vinger aan de pols te houden met de snelle evoluties in de modebranche,” zegt David Boon, general manager van de Brussels Expo Group, waarvan BFE deel uit maakt.

Nice to meet you zal bestaan uit drie segmenten: Every day essentials met vooral klassiekers, Extra ordinary elements, met merken die out of the box-denken en het hoogmodische Street style basics. Naast collectiepresentaties organiseert Nice to meet you lezingen van bloggers en etaleurs. Ook is er aandacht voor studenten van de Antwerpse Koninklijke Academie voor Schone Kunsten en het Brusselse La Cambre, modetijdschriften en trends.


2013-10-07
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV