Magazine
Contact
Home
VNU Exhibitions Asia brengt 3D Printbeurs in China
Terwijl de jaariljkse TCT Show + Personalize 2013 in Birmingham eind september voor de zoveelste keer succesvol de deuren sloot, maakte de organisatie bekend dat de beurs er in 2014 een zusje bij krijgt. Rapid News Communications uit Groot-Brittanië en VNU Exhibitions Asia lanceren samen in november 2014 in Shanghai de TCT Show + Personalize Asia.

De laatste twintig jaar heeft de Rapid News Communications Group (RNCG) de mogelijkheden van 3D-printing op de voet gevolgd en via een magazine en beurs in Europa en Noord-Amerika onder de aandacht gebracht. 3D-printen, ook wel additive manufacturing of rapid prototyping genoemd, is een verzamelbegrip voor het snel vervaardigen van fysieke prototypen. Rapid prototyping gaat uit van virtuele computer informatie, verkregen via het CAD proces, die vertaald wordt in een fysiek product. Volgens de uitgever is de tijd rijp om nu ook Azië te gaan veroveren.

De beursvloer van TCT + Personalize Asia zal het gehele spectrum van 3D printing bevatten, van machines tot software, van scannen tot digitaliseren en van design tot productie. De Britse editie van TCT Show + Personalize heeft de reputatie om altijd met de laatste snufjes en trends te komen en die reputatie wil de organisator ook in Azië bemachtigen. 

"VNU Exhibitions Asia heeft al meer dan twintig jaar ervaring op het gebied van beurzen", vertelt Daben Mao, managing director van VNU Exhibitions Asia in een persverklaring. "Het introduceren van nieuwe beurstitels, in samenwerking met internationale partners, is ons niet vreemd. We zoeken altijd naar mogelijkheden in groeiende sectoren. 3D-printen is zo'n 'booming' sector. We zien dan ook veel kansen voor TCT + Personalize in China en Azië en kijken uit naar de nieuwe samenwerking met RNCG."



2013-10-07
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV