Magazine
Contact
Home
Woonfestival Zwolle komt niet van grond
Zwolle verandert op 8, 9 en 10 november 2013 niet in de 'Woonstad van Nederland'. De eerste editie van het Woonfestival, die in de IJsselhalen gepland stond, gaat namelijk niet door. De beurs, een productie van organisatiebureau Plan Effect uit Ommen, komt vanwege de moeilijke economische omstandigheden niet van de grond.

Volgens de organisatie zou Woonfestival Zwolle de nieuwste trends op het gebied van wonen, bouwen, duurzaamheid en lifestyle op een eigentijdse manier presenteren. Het Woonfestival zou dé beurs zijn voor iedereen die zijn interieur wil veranderen, een huis wil kopen of verbouwen.

Ondanks de jarenlange slechte economische sitatie waarmee met name de woon- en (ver)bouwbranche te kampen heeft, dacht Plan Effect toch een nieuwe woonbeurs te kunnen realiseren. Maar daar komt het organisatiebureau nu van terug. Het aantal standhouders bleek onvoldoende om een representatief evenement neer te kunnen zetten.

"Door te weinig belangstelling van potentiële standhouders is besloten de beurs niet door te laten gaan", verduidelijkt Reimara Germs van Organisatiebureau Plan Effect. "Wij verwachten niet dat een woon/bouw beurs in Zwolle op een ander moment wel aantrekkelijk is voor standhouders."

Organisatiebureau Plan Effect organiseert sinds twintig jaar consumentenbeurzen en vakbeurzen, zoals Bouwplan in Assen en Zwolle. Naast eigen producties organiseert het bedrijf ook beurzen in opdracht van derden, onder andere voor de gemeente Dronten en de gemeente Haaksbergen.


2013-10-03
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Koelnmesse organiseert samen met de Duitse vereniging voor middenstanders op 3 en 4 juli 2018 de nieuwe beurs Indicom: Innovation.Digital.Community. Dit tweedaagse zakenplatform in Keulen wil onder het thema 'digitale transformatie' jonge ondernemers samenbrengen.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV