Magazine
Contact
Home
Nieuwe duurzame modebeurs: GO Fashion Fair
Nederland is een modebeurs rijker. Op 26 en 27 januari 2014 – tijdens de Amsterdam Fashion Week en tegelijk met de vakbeurs De Modefabriek – vindt de eerste editie van GO Fashion Fair plaats, de eerste zelfstandige modebeurs op het gebied van duurzame mode. Locatie is het Scheepvaartmuseum in Amsterdam.

GO is de afkorting van Green Orange en Green Orange Fashion is de naam van de organiserende partij. Green Orange Fashion is geen onbekende in de internationale mode- en modebeurzenwereld. “Green Orange Fashion is een internationaal B2B platform voor duurzame modemerken en internationale inkopers’, legt oprichtster Sylvie Verdierre uit. “Sinds een paar jaar organiseren we Nederlandse paviljoens, met Nederlandse eco-labels, op internationale modebeurzen, zoals Who's Next Prêt-à-Porter Paris en In-fashion in München.”

Volgens Verdierre is de tijd nu rijp voor een volgende stap. “Beursdeelname in het buitenland is voor labels een vrij kostbare onderneming, ook al gaat het om een gezamenlijke deelname. Daar kwam bij dat de bestaande beurzen niet helemaal aan de behoefte van onze leden voldeden. Ook op Mint, het onderdeel van de Modefabriek dat zich op duurzame kleding richt, voelden ze zich niet helemaal thuis. Kortom, we kregen steeds vaker de vraag of we niet zelf iets wilden organiseren.”

Verdierre: “GO Fashion Fair wordt een internationale beurs, waar Nederlandse en buitenlandse eco-labels zich presenteren aan binnen- en buitenlandse inkopers, agenten en journalisten. De beurs is toegankelijk voor alle eco-merken, dus niet alleen voor de labels die bij Green Orange zijn aangesloten, al zullen zij wel een voordeliger tarief genieten.”

Het liefst had Verdierre een samenwerking met de Modefabriek gezien, maar die zien voorlopig van een samenwerking af. “Op zich begrijpelijk”, aldus Verdierre. "Het is nog pril. Ons motto is ‘samen sterk’. Als je dingen samen doet, kun je veel meer bereiken. En dat is natuurlijk wel ons doel: zoveel mogelijk mensen warm maken voor kleding die is ontworpen en gemaakt met respect voor mens en natuur. Misschien dat het volgend jaar of over een paar jaar alsnog tot een samenwerking komt.”

Voorlopig is Green Fashion Orange druk bezig met de realisatie van de eerste GO Fashion Fair. Het doel is om tussen de 50 en 70 merken te presenteren. Op de beurs zullen vooral damesmerken te vinden zijn, maar ook heren- en kindermode, accessoires en eventueel lifestyleproducten. Verdierre benadrukt dat ook bij de organisatie van de beurs zoveel mogelijk voor duurzame alternatieven wordt gekozen. “Denk bijvoorbeeld aan recyclebare stands”, vertelt ze “Of dat de bezoekers zoveel mogelijk met het openbaar vervoer of met een boot naar de verschillende fashion events in Amsterdam worden vervoerd.”

2013-09-25
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV