Magazine
Contact
Home
Nieuwe duurzame modebeurs: GO Fashion Fair
Nederland is een modebeurs rijker. Op 26 en 27 januari 2014 – tijdens de Amsterdam Fashion Week en tegelijk met de vakbeurs De Modefabriek – vindt de eerste editie van GO Fashion Fair plaats, de eerste zelfstandige modebeurs op het gebied van duurzame mode. Locatie is het Scheepvaartmuseum in Amsterdam.

GO is de afkorting van Green Orange en Green Orange Fashion is de naam van de organiserende partij. Green Orange Fashion is geen onbekende in de internationale mode- en modebeurzenwereld. “Green Orange Fashion is een internationaal B2B platform voor duurzame modemerken en internationale inkopers’, legt oprichtster Sylvie Verdierre uit. “Sinds een paar jaar organiseren we Nederlandse paviljoens, met Nederlandse eco-labels, op internationale modebeurzen, zoals Who's Next Prêt-à-Porter Paris en In-fashion in München.”

Volgens Verdierre is de tijd nu rijp voor een volgende stap. “Beursdeelname in het buitenland is voor labels een vrij kostbare onderneming, ook al gaat het om een gezamenlijke deelname. Daar kwam bij dat de bestaande beurzen niet helemaal aan de behoefte van onze leden voldeden. Ook op Mint, het onderdeel van de Modefabriek dat zich op duurzame kleding richt, voelden ze zich niet helemaal thuis. Kortom, we kregen steeds vaker de vraag of we niet zelf iets wilden organiseren.”

Verdierre: “GO Fashion Fair wordt een internationale beurs, waar Nederlandse en buitenlandse eco-labels zich presenteren aan binnen- en buitenlandse inkopers, agenten en journalisten. De beurs is toegankelijk voor alle eco-merken, dus niet alleen voor de labels die bij Green Orange zijn aangesloten, al zullen zij wel een voordeliger tarief genieten.”

Het liefst had Verdierre een samenwerking met de Modefabriek gezien, maar die zien voorlopig van een samenwerking af. “Op zich begrijpelijk”, aldus Verdierre. "Het is nog pril. Ons motto is ‘samen sterk’. Als je dingen samen doet, kun je veel meer bereiken. En dat is natuurlijk wel ons doel: zoveel mogelijk mensen warm maken voor kleding die is ontworpen en gemaakt met respect voor mens en natuur. Misschien dat het volgend jaar of over een paar jaar alsnog tot een samenwerking komt.”

Voorlopig is Green Fashion Orange druk bezig met de realisatie van de eerste GO Fashion Fair. Het doel is om tussen de 50 en 70 merken te presenteren. Op de beurs zullen vooral damesmerken te vinden zijn, maar ook heren- en kindermode, accessoires en eventueel lifestyleproducten. Verdierre benadrukt dat ook bij de organisatie van de beurs zoveel mogelijk voor duurzame alternatieven wordt gekozen. “Denk bijvoorbeeld aan recyclebare stands”, vertelt ze “Of dat de bezoekers zoveel mogelijk met het openbaar vervoer of met een boot naar de verschillende fashion events in Amsterdam worden vervoerd.”

2013-09-25
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV