Magazine
Contact
Home
Nieuwe duurzame modebeurs: GO Fashion Fair
Nederland is een modebeurs rijker. Op 26 en 27 januari 2014 – tijdens de Amsterdam Fashion Week en tegelijk met de vakbeurs De Modefabriek – vindt de eerste editie van GO Fashion Fair plaats, de eerste zelfstandige modebeurs op het gebied van duurzame mode. Locatie is het Scheepvaartmuseum in Amsterdam.

GO is de afkorting van Green Orange en Green Orange Fashion is de naam van de organiserende partij. Green Orange Fashion is geen onbekende in de internationale mode- en modebeurzenwereld. “Green Orange Fashion is een internationaal B2B platform voor duurzame modemerken en internationale inkopers’, legt oprichtster Sylvie Verdierre uit. “Sinds een paar jaar organiseren we Nederlandse paviljoens, met Nederlandse eco-labels, op internationale modebeurzen, zoals Who's Next Prêt-à-Porter Paris en In-fashion in München.”

Volgens Verdierre is de tijd nu rijp voor een volgende stap. “Beursdeelname in het buitenland is voor labels een vrij kostbare onderneming, ook al gaat het om een gezamenlijke deelname. Daar kwam bij dat de bestaande beurzen niet helemaal aan de behoefte van onze leden voldeden. Ook op Mint, het onderdeel van de Modefabriek dat zich op duurzame kleding richt, voelden ze zich niet helemaal thuis. Kortom, we kregen steeds vaker de vraag of we niet zelf iets wilden organiseren.”

Verdierre: “GO Fashion Fair wordt een internationale beurs, waar Nederlandse en buitenlandse eco-labels zich presenteren aan binnen- en buitenlandse inkopers, agenten en journalisten. De beurs is toegankelijk voor alle eco-merken, dus niet alleen voor de labels die bij Green Orange zijn aangesloten, al zullen zij wel een voordeliger tarief genieten.”

Het liefst had Verdierre een samenwerking met de Modefabriek gezien, maar die zien voorlopig van een samenwerking af. “Op zich begrijpelijk”, aldus Verdierre. "Het is nog pril. Ons motto is ‘samen sterk’. Als je dingen samen doet, kun je veel meer bereiken. En dat is natuurlijk wel ons doel: zoveel mogelijk mensen warm maken voor kleding die is ontworpen en gemaakt met respect voor mens en natuur. Misschien dat het volgend jaar of over een paar jaar alsnog tot een samenwerking komt.”

Voorlopig is Green Fashion Orange druk bezig met de realisatie van de eerste GO Fashion Fair. Het doel is om tussen de 50 en 70 merken te presenteren. Op de beurs zullen vooral damesmerken te vinden zijn, maar ook heren- en kindermode, accessoires en eventueel lifestyleproducten. Verdierre benadrukt dat ook bij de organisatie van de beurs zoveel mogelijk voor duurzame alternatieven wordt gekozen. “Denk bijvoorbeeld aan recyclebare stands”, vertelt ze “Of dat de bezoekers zoveel mogelijk met het openbaar vervoer of met een boot naar de verschillende fashion events in Amsterdam worden vervoerd.”

2013-09-25
Beursorganisator ExpoProof lanceert een nieuwe vakbeurs: Veiligheid in de Openbare Ruimte. De nadruk van de beurs ligt op samenwerking, kennisdeling en slimme oplossingen voor de uitdagingen die komen kijken bij een veilige openbare ruimte. De beurs vindt plaats op 7 juni 2018 in Expo Houten.


 
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
januari | februari | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV