Magazine
Contact
Home
Artexis lanceert Tips & Tricks
Onder het motto ‘Zelf betaalbaar verbouwen’ lanceert Artexis op 21 november een nieuw evenement voor beginnende en al wat beslagener doe-het-zelvers.  De publieksbeurs Tips & Tricks wil tussen de 10.000 en de 15.000 zelfbouwers lokken met een aanbod demonstraties en productadvies dat gedragen wordt door 60 exposanten.



“Alle exposanten hebben zich geëngageerd om op een actieve manier aanwezig te zijn”, zegt Hans Vermeulen , die samen met Bob Christiaens het project in goede banen leidt. “Tips & Tricks moet traffic naar de gebruikelijke verkooppunten genereren, - dat is een van de redenen waarom de gevestigde DIY-retailers niet op het evenement vertegenwoordigd zullen zijn.”

Markant is dat Tips & Tricks tegen een Europese marktevolutie ingaat: uit een studie van de vakkoepel FEDIYMA  (federatie van fabrikanten van doe-het-zelfartikelen) blijkt dat steeds minder consumenten zichzelf als doe-het-zelver identificeren. “Daar staat tegenover”, aldus nog Vermeulen, “dat steeds meer mensen een deel(tje) van de verbouwingswerken wel degelijk zelf doen. Soms omdat ze het graag doen, soms omdat zelf doen de enige haalbare optie is. En die occasionele klussers zien we graag op Tips & Tricks.”

De eerste editie van Tips & Tricks vindt plaats van 21 tot en met 24 november in Antwerp Expo.



2013-08-30
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV