Magazine
Contact
Home
Vakantiebeurs ingrijpend vernieuwd
De Vakantiebeurs is ingrijpend vernieuwd. Het nieuwe concept omvat zes pleinen, elk voor een bepaald vakantietype,  een aantal nieuwe routes en paviljoens, een nieuwe halindeling en exclusieve beursaanbiedingen.



Gespecialiseerde aanbieders op de pleinen met zes typen vakanties stellen bezoekers met belangstelling voor een specifieke beleving in staat om een weloverwogen keuze te maken. Gekozen is voor ‘beleef’ (avontuur en verre bestemmingen), ‘actief’ (fiets en wandel), ‘zien’ (stedentrips & cultuur), ‘samen’ (familie en kinderen), ‘vaar’ (cruises en zeilen) en ‘buiten’ (kampeer en camping). Op de pleinen kunnen de bezoekers gratis presentaties en lezingen bijwonen, aan workshops deelnemen en informatieve gesprekken aanknopen met reisleiders en ervaren medereizigers.

Andere hulpmiddelen om de bezoeker de weg te wijzen op de beurs zijn de Culinaire Route, een Fotografie Paviljoen in samenwerking met Zoom.nl, een Trein Paviljoen en de ‘Camping by Night’, onderdeel van het vakantietype 'buiten'.

De Culinaire Route voert langs zes gevarieerde bestemmingen waar voor weinig geld kan worden genoten van versbereide traditionele hapjes en drankjes.  In het Fotografie Paviljoen is er plaats ingeruimd voor Unesco, dat aandacht vraagt voor het Werelderfgoed. Op de Camping by Night krijgen kampeerliefhebbers een zaklantaarntje uitgereikt voor een dwaaltocht door de in duister gehulde hal.

Voor een logische doorloop en extra verrassingen onderweg is de hallenindeling aangepast. In plaats van hal 1 is hal 12 aan de beurs toegevoegd en zijn hal 4 en  hal 2 dit jaar in hun geheel opengesteld.

Aanbiedingenboekje

Met speciale beursaanbiedingen kunnen bezoekers een aantrekkelijke deal sluiten met exposanten. Deze aanbiedingen zijn exclusief voor bezoekers, online niet beschikbaar, en alleen te verzilveren tijdens de Vakantiebeurs. Het kan gaan om een flinke korting bij het boeken van een reis of om een passend vakantie-attribuut. De aanbiedingen zijn gebundeld in een boekje dat samen met het online kaartje in de voorverkoop al kan worden uitgeprint en dat ook tijdens de beurs in druk beschikbaar is.

De eerste korting heeft de beursbezoeker al bij de aanschaf van een entreekaart te pakken. Een kaartje voor de Vakantiebeurs is 3 euro in prijs verlaagd en kost in de voorverkoop nu 12 euro. Gezinnen kunnen extra profiteren van voordeeltarieven.

De Vakantiebeurs vindt plaats van woensdag 15 tot en met zondag 19 januari 2014 in Jaarbeurs Utrecht. Dinsdag 14 januari is de Vakantiebeurs uitsluitend toegankelijk voor vakbezoekers, met dit jaar speciale aandacht voor jonge branchegenoten tot 30 jaar en reisverkopers.

2013-08-20
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV