Magazine
Contact
Home
Vakantiebeurs ingrijpend vernieuwd
De Vakantiebeurs is ingrijpend vernieuwd. Het nieuwe concept omvat zes pleinen, elk voor een bepaald vakantietype,  een aantal nieuwe routes en paviljoens, een nieuwe halindeling en exclusieve beursaanbiedingen.



Gespecialiseerde aanbieders op de pleinen met zes typen vakanties stellen bezoekers met belangstelling voor een specifieke beleving in staat om een weloverwogen keuze te maken. Gekozen is voor ‘beleef’ (avontuur en verre bestemmingen), ‘actief’ (fiets en wandel), ‘zien’ (stedentrips & cultuur), ‘samen’ (familie en kinderen), ‘vaar’ (cruises en zeilen) en ‘buiten’ (kampeer en camping). Op de pleinen kunnen de bezoekers gratis presentaties en lezingen bijwonen, aan workshops deelnemen en informatieve gesprekken aanknopen met reisleiders en ervaren medereizigers.

Andere hulpmiddelen om de bezoeker de weg te wijzen op de beurs zijn de Culinaire Route, een Fotografie Paviljoen in samenwerking met Zoom.nl, een Trein Paviljoen en de ‘Camping by Night’, onderdeel van het vakantietype 'buiten'.

De Culinaire Route voert langs zes gevarieerde bestemmingen waar voor weinig geld kan worden genoten van versbereide traditionele hapjes en drankjes.  In het Fotografie Paviljoen is er plaats ingeruimd voor Unesco, dat aandacht vraagt voor het Werelderfgoed. Op de Camping by Night krijgen kampeerliefhebbers een zaklantaarntje uitgereikt voor een dwaaltocht door de in duister gehulde hal.

Voor een logische doorloop en extra verrassingen onderweg is de hallenindeling aangepast. In plaats van hal 1 is hal 12 aan de beurs toegevoegd en zijn hal 4 en  hal 2 dit jaar in hun geheel opengesteld.

Aanbiedingenboekje

Met speciale beursaanbiedingen kunnen bezoekers een aantrekkelijke deal sluiten met exposanten. Deze aanbiedingen zijn exclusief voor bezoekers, online niet beschikbaar, en alleen te verzilveren tijdens de Vakantiebeurs. Het kan gaan om een flinke korting bij het boeken van een reis of om een passend vakantie-attribuut. De aanbiedingen zijn gebundeld in een boekje dat samen met het online kaartje in de voorverkoop al kan worden uitgeprint en dat ook tijdens de beurs in druk beschikbaar is.

De eerste korting heeft de beursbezoeker al bij de aanschaf van een entreekaart te pakken. Een kaartje voor de Vakantiebeurs is 3 euro in prijs verlaagd en kost in de voorverkoop nu 12 euro. Gezinnen kunnen extra profiteren van voordeeltarieven.

De Vakantiebeurs vindt plaats van woensdag 15 tot en met zondag 19 januari 2014 in Jaarbeurs Utrecht. Dinsdag 14 januari is de Vakantiebeurs uitsluitend toegankelijk voor vakbezoekers, met dit jaar speciale aandacht voor jonge branchegenoten tot 30 jaar en reisverkopers.

2013-08-20
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV