Magazine
Contact
Home
Vakantiebeurs ingrijpend vernieuwd
De Vakantiebeurs is ingrijpend vernieuwd. Het nieuwe concept omvat zes pleinen, elk voor een bepaald vakantietype,  een aantal nieuwe routes en paviljoens, een nieuwe halindeling en exclusieve beursaanbiedingen.



Gespecialiseerde aanbieders op de pleinen met zes typen vakanties stellen bezoekers met belangstelling voor een specifieke beleving in staat om een weloverwogen keuze te maken. Gekozen is voor ‘beleef’ (avontuur en verre bestemmingen), ‘actief’ (fiets en wandel), ‘zien’ (stedentrips & cultuur), ‘samen’ (familie en kinderen), ‘vaar’ (cruises en zeilen) en ‘buiten’ (kampeer en camping). Op de pleinen kunnen de bezoekers gratis presentaties en lezingen bijwonen, aan workshops deelnemen en informatieve gesprekken aanknopen met reisleiders en ervaren medereizigers.

Andere hulpmiddelen om de bezoeker de weg te wijzen op de beurs zijn de Culinaire Route, een Fotografie Paviljoen in samenwerking met Zoom.nl, een Trein Paviljoen en de ‘Camping by Night’, onderdeel van het vakantietype 'buiten'.

De Culinaire Route voert langs zes gevarieerde bestemmingen waar voor weinig geld kan worden genoten van versbereide traditionele hapjes en drankjes.  In het Fotografie Paviljoen is er plaats ingeruimd voor Unesco, dat aandacht vraagt voor het Werelderfgoed. Op de Camping by Night krijgen kampeerliefhebbers een zaklantaarntje uitgereikt voor een dwaaltocht door de in duister gehulde hal.

Voor een logische doorloop en extra verrassingen onderweg is de hallenindeling aangepast. In plaats van hal 1 is hal 12 aan de beurs toegevoegd en zijn hal 4 en  hal 2 dit jaar in hun geheel opengesteld.

Aanbiedingenboekje

Met speciale beursaanbiedingen kunnen bezoekers een aantrekkelijke deal sluiten met exposanten. Deze aanbiedingen zijn exclusief voor bezoekers, online niet beschikbaar, en alleen te verzilveren tijdens de Vakantiebeurs. Het kan gaan om een flinke korting bij het boeken van een reis of om een passend vakantie-attribuut. De aanbiedingen zijn gebundeld in een boekje dat samen met het online kaartje in de voorverkoop al kan worden uitgeprint en dat ook tijdens de beurs in druk beschikbaar is.

De eerste korting heeft de beursbezoeker al bij de aanschaf van een entreekaart te pakken. Een kaartje voor de Vakantiebeurs is 3 euro in prijs verlaagd en kost in de voorverkoop nu 12 euro. Gezinnen kunnen extra profiteren van voordeeltarieven.

De Vakantiebeurs vindt plaats van woensdag 15 tot en met zondag 19 januari 2014 in Jaarbeurs Utrecht. Dinsdag 14 januari is de Vakantiebeurs uitsluitend toegankelijk voor vakbezoekers, met dit jaar speciale aandacht voor jonge branchegenoten tot 30 jaar en reisverkopers.

2013-08-20
Op Photokina, de internationale handelsbeurs op het gebied van fotografie en film in Keulen, zal dit jaar én volgend jaar de Olympus Playground te bezoeken zijn. In deze fotogenieke speeltuin van zo'n 2.000 vierkante meter kunnen bezoekers nieuwe camera's testen door allerlei visueel uitdagende kunstwerken van bekende en jonge kunstenaars te fotograferen. Photokina zal plaatsvinden van 26 tot en met 29 september 2018 in de beurshallen van Koelnmesse. 
 
De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo'n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 
 
De 25ste editie van InterClassics Maastricht heeft een recordaantal van 34.447 bezoekers getrokken. In 2016 waren dat er 29.660. Aan de hand van de 18 thema’s, die door de jaren heen gevoerd zijn, werd een collectie van 18 pronkstukken gepresenteerd, waaronder de Aston Martin DB5 ‘James Bond’ uit 1964. InterClassics 2018 vond plaats van 11 tot en met 14 januari in MECC Maastricht.
 
De nieuwe autobeurs Wereld op Wielen is geannuleerd. Het evenement had moeten plaatsvinden van 9 tot en met 11 maart 2018 in Jaarbeurs Utrecht. Volgens de organisatoren waren er te weinig bedrijven geïnteresseerd om te exposeren.
 
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
 
«« februari | maart | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV