Magazine
Contact
Home
Van Straaten neemt Cees Smit Worldwide over
Van Straaten, specialist op het gebied van innovatieve visuele communicatie, heeft een akkoord bereikt over de ovyername van de activiteiten van Cees Smit Worldwide BV. Met de organische doekconstructies en creatieve textieloplossingen die het in Weesp gevestigde bedrijf levert, voegt Van Straaten een scala aan technische mogelijkheden aan het portfolio toe.



De combinatie die door de overname ontstaat biedt klanten van beide bedrijven vrijwel grenzeloze mogelijkheden als het gaat om de aankleding van beurzen, stands, winkels en evenementen. Het samenvoegen van de expertise levert bovendien een breed productaanbod op dat uniek is in de Benelux. Daarmee kunnen onder de vlag van Van Straaten alle bestaande en toekomstige klantgroepen breed bediend worden.

Marktverschuiving

De aankoop van Van Straaten kent een strategisch karakter. Het familiebedrijf, opgericht in 1918, ziet de creativiteit en de belevenisfactor in het live communicatie segment en het in-store segment groeien. Met de overname wordt ingespeeld op de toegenomen vraag naar full service creativiteit. De producten van Cees Smit Worldwide, waaronder elastische doeken en opvallende wandbespanningen, kunnen veelvuldig voor die markt worden ingezet. De producent van creatieve textieloplossingen heeft tevens ervaring met het aankleden van beurstands en winkelruimtes  en kan daardoor aansluiten bij het full service principe dat Van Straaten zo kenmerkt.

Technische synergie

Ook op technisch gebied bestaat synergie tussen de bedrijven, waar klanten van kunnen gaan profiteren. Door innovatieve productiemethoden en unieke materialen als tension fabric kunnen organische gevormde ontwerpen gerealiseerd worden die met conventionele middelen niet of nauwelijks uitvoerbaar zijn. Die ontwerpen kunnen dankzij de XL printers van Van Straaten nu beprint worden. Boi Smit, CEO van de aangekochte partij, ziet nog meer technische voordelen: ,,Naast de ruimere vorm- en materiaalkeuze ontstaan er door de overname unieke toepassingen voor de klant, zoals organische objecten die intern worden belicht met de nieuwste LED-technologieën. De creatieve mogelijkheden voor de klant zijn vanaf nu vrijwel onbeperkt.”

Consolidatie

Nico van Straaten, CEO bij Van Straaten, is bijzonder verheugd over het bereikte akkoord tussen de twee bedrijven. ,,Er is sprake van marktconsolidatie en wij zijn in de positie om daar het voortouw in te nemen. Synergie met de producten en het bedrijfsproces van Van Straaten is echter essentieel”, legt de CEO uit. ,,Van Straaten en Cees Smit Worldwide vullen elkaar perfect aan. De kracht van beide bedrijven is de snelheid, de hoge kwaliteit, de focus op innovatie en het meedenkend oplossend vermogen.”




2013-06-24
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV