Magazine
Contact
Home
Modebeurs Bread & Butter trekt teugels aan
De Berlijnse modevakbeurs Bread & Butter gaat strengere regels hanteren. Wie geen inkoper, winkeleigenaar, journalist of zakenpartner van een exposerend merk is, en toch de beurs wil bezoeken, moet daar vijfhonderd euro voor neertellen. Daarnaast worden medewerkers van zogenaamde 'verticale bedrijven' zoveel mogelijk geweerd.

Retailers, inkopers, agenten, distributeurs en journalisten mogen nog altijd gratis naar binnen. Voor medewerkers van weverijen, fabrieken, modellenbureaus en makelaars wordt de entreeheffing vijfhonderd euro per persoon, voor een ticket van drie dagen. "Eigenlijk wilde ik meer geld vragen," aldus Bread & Butter directeur Karl-Heinz Müller tegen het Duitse modevakblad Textilwirtschaft.

Medewerkers van verticale bedrijven - bedrijven die de hele bedrijfskolom controleren en opereren als winkelier, merk en productontwikkelaar tegelijk - worden vanaf nu strenger geweerd. Wie werkt bij modebedrijven als H&M, Primark of Esprit mag niet naar binnen. "Deze groep heeft geen intentie om collecties in te kopen," aldus de beursorganisatie. "Deze groep is irrelevant voor merken op de beurs en daarom niet welkom. Ook consumenten die enthousiast zijn over mode krijgen geen toegang."

In september vorig jaar kondigde Müller aan strenger te worden. Merken die niet pasten bij het thema ‘street- en urbanwear’ ontvingen een brief waarin stond dat ze niet meer welkom waren. Ook sprak hij toen over de entreeheffing voor bezoekers, die vanaf deze zomereditie in gaat.

Het nieuwe prijsbeleid is volgens de beursorganisatie noodzakelijk vanwege de internationale betekenis van het event en de hoge bezoekersaantallen. Verder zegt de organisatie in een persbericht dat Bread & Butter wil focussen op het doel van een beurs: de collecties verkopen aan winkeliers en inkopers.


2013-06-06
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV