Magazine
Contact
Home
Modebeurs Bread & Butter trekt teugels aan
De Berlijnse modevakbeurs Bread & Butter gaat strengere regels hanteren. Wie geen inkoper, winkeleigenaar, journalist of zakenpartner van een exposerend merk is, en toch de beurs wil bezoeken, moet daar vijfhonderd euro voor neertellen. Daarnaast worden medewerkers van zogenaamde 'verticale bedrijven' zoveel mogelijk geweerd.

Retailers, inkopers, agenten, distributeurs en journalisten mogen nog altijd gratis naar binnen. Voor medewerkers van weverijen, fabrieken, modellenbureaus en makelaars wordt de entreeheffing vijfhonderd euro per persoon, voor een ticket van drie dagen. "Eigenlijk wilde ik meer geld vragen," aldus Bread & Butter directeur Karl-Heinz Müller tegen het Duitse modevakblad Textilwirtschaft.

Medewerkers van verticale bedrijven - bedrijven die de hele bedrijfskolom controleren en opereren als winkelier, merk en productontwikkelaar tegelijk - worden vanaf nu strenger geweerd. Wie werkt bij modebedrijven als H&M, Primark of Esprit mag niet naar binnen. "Deze groep heeft geen intentie om collecties in te kopen," aldus de beursorganisatie. "Deze groep is irrelevant voor merken op de beurs en daarom niet welkom. Ook consumenten die enthousiast zijn over mode krijgen geen toegang."

In september vorig jaar kondigde Müller aan strenger te worden. Merken die niet pasten bij het thema ‘street- en urbanwear’ ontvingen een brief waarin stond dat ze niet meer welkom waren. Ook sprak hij toen over de entreeheffing voor bezoekers, die vanaf deze zomereditie in gaat.

Het nieuwe prijsbeleid is volgens de beursorganisatie noodzakelijk vanwege de internationale betekenis van het event en de hoge bezoekersaantallen. Verder zegt de organisatie in een persbericht dat Bread & Butter wil focussen op het doel van een beurs: de collecties verkopen aan winkeliers en inkopers.


2013-06-06
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV