Magazine
Contact
Home
Modebeurs Bread & Butter trekt teugels aan
De Berlijnse modevakbeurs Bread & Butter gaat strengere regels hanteren. Wie geen inkoper, winkeleigenaar, journalist of zakenpartner van een exposerend merk is, en toch de beurs wil bezoeken, moet daar vijfhonderd euro voor neertellen. Daarnaast worden medewerkers van zogenaamde 'verticale bedrijven' zoveel mogelijk geweerd.

Retailers, inkopers, agenten, distributeurs en journalisten mogen nog altijd gratis naar binnen. Voor medewerkers van weverijen, fabrieken, modellenbureaus en makelaars wordt de entreeheffing vijfhonderd euro per persoon, voor een ticket van drie dagen. "Eigenlijk wilde ik meer geld vragen," aldus Bread & Butter directeur Karl-Heinz Müller tegen het Duitse modevakblad Textilwirtschaft.

Medewerkers van verticale bedrijven - bedrijven die de hele bedrijfskolom controleren en opereren als winkelier, merk en productontwikkelaar tegelijk - worden vanaf nu strenger geweerd. Wie werkt bij modebedrijven als H&M, Primark of Esprit mag niet naar binnen. "Deze groep heeft geen intentie om collecties in te kopen," aldus de beursorganisatie. "Deze groep is irrelevant voor merken op de beurs en daarom niet welkom. Ook consumenten die enthousiast zijn over mode krijgen geen toegang."

In september vorig jaar kondigde Müller aan strenger te worden. Merken die niet pasten bij het thema ‘street- en urbanwear’ ontvingen een brief waarin stond dat ze niet meer welkom waren. Ook sprak hij toen over de entreeheffing voor bezoekers, die vanaf deze zomereditie in gaat.

Het nieuwe prijsbeleid is volgens de beursorganisatie noodzakelijk vanwege de internationale betekenis van het event en de hoge bezoekersaantallen. Verder zegt de organisatie in een persbericht dat Bread & Butter wil focussen op het doel van een beurs: de collecties verkopen aan winkeliers en inkopers.


2013-06-06
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV