Magazine
Contact
Home
Modebeurs Bread & Butter trekt teugels aan
De Berlijnse modevakbeurs Bread & Butter gaat strengere regels hanteren. Wie geen inkoper, winkeleigenaar, journalist of zakenpartner van een exposerend merk is, en toch de beurs wil bezoeken, moet daar vijfhonderd euro voor neertellen. Daarnaast worden medewerkers van zogenaamde 'verticale bedrijven' zoveel mogelijk geweerd.

Retailers, inkopers, agenten, distributeurs en journalisten mogen nog altijd gratis naar binnen. Voor medewerkers van weverijen, fabrieken, modellenbureaus en makelaars wordt de entreeheffing vijfhonderd euro per persoon, voor een ticket van drie dagen. "Eigenlijk wilde ik meer geld vragen," aldus Bread & Butter directeur Karl-Heinz Müller tegen het Duitse modevakblad Textilwirtschaft.

Medewerkers van verticale bedrijven - bedrijven die de hele bedrijfskolom controleren en opereren als winkelier, merk en productontwikkelaar tegelijk - worden vanaf nu strenger geweerd. Wie werkt bij modebedrijven als H&M, Primark of Esprit mag niet naar binnen. "Deze groep heeft geen intentie om collecties in te kopen," aldus de beursorganisatie. "Deze groep is irrelevant voor merken op de beurs en daarom niet welkom. Ook consumenten die enthousiast zijn over mode krijgen geen toegang."

In september vorig jaar kondigde Müller aan strenger te worden. Merken die niet pasten bij het thema ‘street- en urbanwear’ ontvingen een brief waarin stond dat ze niet meer welkom waren. Ook sprak hij toen over de entreeheffing voor bezoekers, die vanaf deze zomereditie in gaat.

Het nieuwe prijsbeleid is volgens de beursorganisatie noodzakelijk vanwege de internationale betekenis van het event en de hoge bezoekersaantallen. Verder zegt de organisatie in een persbericht dat Bread & Butter wil focussen op het doel van een beurs: de collecties verkopen aan winkeliers en inkopers.


2013-06-06
Viscom, de International Trade Fair for Visual Communication, zal vanaf heden jaarlijks plaatsvinden in Düsseldorf. Het evenement werd voorheen het ene jaar in Düsseldorf en het andere in Frankfurt gehouden. Ook zal de beurs voortaan niet meer in het najaar gehouden worden maar in januari, als aftrap van het nieuwe zakenjaar. Ook zal Viscom vanaf 2019 gelijktijdig gehouden worden met de PSI, die van 8 tot en met 10 januari plaatsvindt in Düsseldorf. 
 
De vakbeurs Auto Prof gaat per direct verder als Auto Prof AMT Live. De nieuwe titel werd op 17 oktober jongstleden gepresenteerd tijdens het officiële tekenmoment op Auto Prof in Hardenberg. Auto Prof en AMT maakten eerder al bekend dat ze de krachten gaan bundelen en beide evenementen zijn nu samengevoegd voor minimaal drie jaar met intentie tot langer. De eerste editie van Auto Prof AMT Live is op 30 en 31 januari en 1 februari 2018 in Evenementenhal Gorinchem.
 
De twintigste editie van Bouw Compleet in combinatie met Schilder, Glas & Afbouw (S.G.A.) Vakdagen zijn bezocht door 12.674 professionals. Het exposantenaantal was ten opzichte van voorgaande jaren toegenomen naar 310. De beurzen vonden plaats op 10, 11 en 12 oktober in Evenementenhal Hardenberg.
 
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV