Magazine
Contact
Home
Eemsdelta Expo geheel verlicht met mobiele windmolen
De energie voor de verlichting op Eemsdelta Expo, op 12 en 13 juni in Eemshaven, wordt geheel opgewekt door windenergie. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een nieuw, mobiel type windmolen, dat tijdelijk geplaatst kan worden. 




De energie wordt opgewekt met de Windbowl van TD Industry in Farmsum.Klaas Scholtens van TD Industry vertelt op Eemsdeltakringen dat het voor het eerst is dat de windmolen van het bedrijf in gebruik wordt genomen. “De windmolen is in samenspraak met de universiteit van Luik ontwikkeld. Bijzonder eraan is dat hij niet verticaal maar horizontaal draait. Een soort golfballen zorgen ervoor dat er altijd wind wordt opgevangen, waar de windmolen ook wordt geplaatst. De molen is volledig demontabel en kan in een container worden opgeslagen. Er is geen fundering nodig; zodra de molen waterpas staat kan hij draaien. Dit kan overal ter wereld zijn.”




2013-06-04
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV