Magazine
Contact
Home
Beautiful wordt Health + Beautiful en verhuist naar Utrecht
Als je het doet, moet je het goed doen, dacht organisator Roy van de Laar van TFO uit Deventer. TFO organiseert sinds vier jaar Beautiful, de vakbeurs voor drogisterij, parfumerie, reform- en gezondheidswinkels en apotheken. Het beursconcept wijzigt dit jaar op vele fronten. Zo vindt de volgende editie plaats in Jaarbeurs Utrecht in plaats van Brabanthallen 's-Hertogenbosch en op zondag en maandag in plaats van woensdag en donderdag. Bovendien gaat de beurs verder onder de naam Health + Beautiful.

"Na de editie in 2012 in de Brabanthallen ’s-Hertogenbosch was het duidelijk dat er veranderingen moesten komen", vertelt Roy van de Laar van Trade Fair Organization uit Deventer. "Na een aantal jaren van groei bleek het concept van de vakbeurs, zoals dat net voor de economische crisis is ontwikkeld, niet meer actueel. We hebben gesproken met adviesraadsleden, directies van groothandelsorganisaties en niet te vergeten de exposanten. Als eerste bleek de behoefte aan een meer centrale beurslocatie groot. Deze hebben we gevonden in Jaarbeurs Utrecht."

De verhuizing naar Utrecht levert het voordeel op dat de beurs tegelijk kan plaatsvinden met de najaarseditie van de Trade Mart Utrecht. "Dat kwam ook mooi uit met de wens van onze exposanten en bezoekrs om de beursdagen naar zondag en maandag te verplaatsen. Verder bleek de periode van de beurs prima te zijn: eind augustus of begin september. De Trade Mart vindt op 1 en 2 september plaats, daarom kozen we die datum. Een andere vernieuwing is dat we op beide dagen kinderopvang aanbieden. Daarmee verwachten we het bezoekersaantal fors te verhogen."

Ook de deelnameprijzen werden onder de loep genoemen. Van de Laar: "Door alle veranderingen, kunnen we de deelnameprijzen beduidend verlagen. Instappen is mogelijk vanaf negen vierkante meter voor 1350 euro. Voorheen was het vanaf twaalf vierkante meter voor 2100 euro. Een fors verschil en zeker niet onbelangrijk in deze tijden. Bovendien is de standbouw deze keer niet alleen inclusief stand, vloerbedekking, verlichting, naamsvermelding en elektra, maar ook inclusief standaardmeubilair."

Tot slot werd ook de naam en de huisstijl van de beurs gerestyled. "Met name leveranciers van gezondheidsartikelen konden zich niet goed identiferen met de beurstitel 'Beautiful'. En dat terwijl de beursbezoekers wel de juiste doelgroep voor hen vertegenwoordigden. Daarom hebben we ervoor gekozen om gelijk de naam, het logo, de huisstijl en de website aan te pakken."


2013-06-03
Beslissers en beïnvloeders uit de vastgoed-, bouw- en installatiewereld konden zich woensdag 15 november laten bijpraten over de kansen van smart technology in de gebouwde omgeving tijdens Smart Homes & Intelligent Buildings in de Jaarbeurs in Utrecht. Bezoekers konden ontwerpen van slimme woningen en gebouwen bekijken en de mogelijkheden van huisbesturing, standaardisatie en protocollen, energiebesparing en het toepassen van gelijkstroom bestuderen. De organisatie lag in handen van Jaarbeurs en Smart Homes.
 
De Margriet Winterfair, die dit jaar voor het eerst plaatsvindt in de Brabanthallen in 's Hertogenbosch, is de eerste dagen goed bezocht. Hoewel de beurs in de Brabanthallen over meer vierkante meters beschikt ten opzichte van de Jaarbeurs in Utrecht is de beleving van bezoekers dat het drukker en sfeervoller is. De Margriet Winterfair wordt gehouden van 17 tot en met 23 november 2017.
 
Marked Events, organisator van tech-events GIG en WORSHIP, heeft de lancering van het Craft Drink Festival aangekondigd. Het tweedaagse event zal plaatsvinden op 28 en 29 juli 2018 in de NEC in Birmigham. Craft Drink Festival zal de tuinen van het gebouw benutten om een pop-up dorp neer te zetten met vooral veel brouwers, destillaten en eetstandjes. 
 
De winterse versie van de Dutch Comic Con in de Utrechtse Jaarbeurs heeft dit weekend zo'n 22.000 bezoekers getrokken. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de eerste wintereditie van het evenement vorig jaar. De Comic Con is een evenement voor liefhebbers van strips, stripverfilmingen, tv-series, sciencefiction, fantasy, games en cosplay, een rollenspel waarin mensen zich kleden als hun (strip)helden.
 
De zevende editie van tech-event Bright Day is op 18 en 19 november 2017 door meer dan 22.000 mensen bezocht. Twee dagen lang stond Jaarbeurs Utrecht in het teken van gadgets, games, robots, smarthome, mixed reality en meer slimme technologie.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV