Magazine
Contact
Home
Bakkerij Dagen naar Utrecht
De nationale vakbeurs Bakkerij Dagen wordt in 2014 voor het eerst in Jaarbeurs Utrecht gehouden. Ook vindt de beurs eerder in het jaar plaats, van 9 tot en met 11 februari 2014. De organisatie van het vakevenement blijft als vanouds in handen van Amsterdam RAI, onder auspiciën van de Stichting Bakkerij Toeleveranciers Federatie (BTF).

De reden om de beurs naar voren te halen, is volgens Pim van Houten, senior marketing communications & pr manager bij Amsterdam RAI, om tegemoet te komen aan de exposanten uit de ijsbranche. Van Houten: "Om ook de ambachtelijke ijsbereider, leveranciers, fabrikanten en overige betrokkenen uit de ijsbranche een podium te kunnen bieden, wordt Bakkerij Dagen verplaatst naar februari, in plaats van maart. Uit de datawijziging volgde automatische een locatiewijziging. Tijdens de Bakkerij Dagen vindt namelijk de Huishoudbeurs plaats. Met andere woorden: de RAI zit dus vol."

Tijdens Bakkerij Dagen 2014 passeren alle facetten van het bakkersambacht de revue. Er wordt aandacht besteed aan het product, maar ook aan het productieproces, samenwerkingsvormen, winkelinrichting en presentatie. Bezoekers van dit nationale platform zijn afkomstig van ambachtelijke en industriële brood- en banketbakkerijen, patisserieën, chocolaterieën, supermarkten en de voedingsmiddelenindustrie. Bakkerij Dagen 2014 besteedt daarnaast ruim aandacht aan ijs. Naast noviteiten en workshops kent het evenement diverse informatieve demonstraties en spannende wedstrijden. Tevens staat de ontmoeting met branchegenoten en relaties centraal.

Naar verwachting komen er tijdens Bakkerij Dagen 2014 circa 170 exposanten en trekt de beurs zo’n 12.000 bezoekers. Beursmanager Roelant Groen van Amsterdam RAI: “Mede naar aanleiding van uitgebreide gesprekken met de markt gaan we ons meer focussen op het informeren en inspireren van de bezoekers. Dit houdt onder meer in dat er op de beursvloer extra gelegenheid is om te netwerken en dat er meer beleving wordt gecreëerd, bijvoorbeeld door het organiseren van vakwedstrijden."


2013-05-27
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV