Magazine
Contact
Home
Nieuwe organisatie en locatie voor Auto Moto d'Italia
Een nieuwe locatie, een nieuwe opzet en een nieuwe organisatie. De 23e editie van Auto Moto d'Italia staat in het teken van heel wat veranderingen. Het Italiaanse auto-, motor- en lifestyle event wordt op 19 en 20 oktober voor het eerst georganiseerd in Autotron Rosmalen en voor het eerst door 402 Automotive.


Auto Moto d'Italia werd georganiseerd door Martin de Vries en is nu in handen van 402Automotive. "De overname heeft te maken met het feit dat Martin de Vries zich gaat richten op alleen het Engelse segment met British Cars & Lifestyle", aldus Ronald van den Broek van 402Automotive. "Bovendien heeft het evenement een update nodig waar nieuwe energie voor nodig is. Die denken wij te kunnen bieden."

Behalve de organisatie, krijgt Auto Moto d'Italia ook een nieuwe locatie. Van den Broek: "We hebben gekozen voor een andere locatie vanwege het nieuwe elan die we de beurs willen geven. Expo Houten is een prima expocentrum, maar Rosmalen biedt meer mogelijkheden voor een autoevenement als Auto Moto d'Italia. Rosmalen heeft een mooi buitenterrein waar de vele honderdend clubauto's een mooie plaats kunnen krijgen. Daarnaast is Rosmalen meer aansprekend omdat het een eigen entree heeft, een eigen parkeerplaats en een mooie Expodome. Allemaal elemenenten die de beurs een nieuw elan kunnen geven. Trouwens, ook de motoren komen weer terug in beeld, want tweewielers en Italie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden."

Een andere belangrijke verandering is de aandacht voor Italiaanse lifestyle. Naast auto’s vinden bezoekers op de beurs typisch Italiaanse producten zoals espresso, cappuccino,  kleding, wijn, muziek en natuurlijk pizza. Volgens Van den Broek is Auto Moto d'Italia dé ontmoetingsplaats voor liefhebbers van Italië en van Italiaanse auto’s. "We zijn een samenwerking aangegaan met Plus Producties van Tom Bey om de Italiaanse lifestyle binnen de beurs goed vorm te geven."


2013-05-16
Brood-en banketbakkerij beurs Europain die van 3 tot en met 6 februari plaatsvond in Parijs, heeft ruim 52.000 bezoekers getrokken. Een derde daarvan kwam uit het buitenland. Nieuw dit jaar was het Europain Forum, een denktank voor de branche voor de jaren 2020.
 
De woondecoratiebeurs Maison&Objet Paris, die van 19 tot en met 23 januari 2018 plaatsvond, heeft in totaal 89.495 vakbezoekers getrokken. Het bezoekersaantal is daarmee gestegen met 4% vergeleken bij de vorige januari-editie. Naast een stijging van het aantal Franse bezoekers, waren er met name meer bezoekers uit verre exportlanden, zoals China, U.S.A en Rusland. 
 
Evenementenvakbeurs EventSummit gaat de hele dag live streamen. Er wordt op 15 februari vanuit RAI Amsterdam online verslag gedaan van de activiteiten op de beursvloer, waar onder een interview met Duncan Stutterheim.
 
Lithoss, Genelec, Shure Europe en NEC Display Solutions zijn de winnaars van de ISE 2018 Stand Design Awards. De stands van deze bedrijven vielen in één van de vier categoriën positief op tussen de ongeveer 1.300 bedrijven op de beursvloer.
 
Geïnspireerd door de Olympische Winterspelen heeft de organisatie van de Huishoudbeurs dit jaar 'goud' als thema gekozen. De kleur wordt niet alleen in de aankleding doorgevoerd, ook bezoekers worden opgeroepen zich in een gouden outfit uit te dossen, zijn er gouden stofzuigers en kranen aanwezig op de beurs en krijgt de bezoeker dagelijks een ‘gouden tip’. Naast dit gouden thema is ook het sportelement dit jaar een belangrijk onderdeel. Zo wordt de opening, in samenwerking met het SBS6-programma Vet Fit, op sportieve wijze geopend door presentatrice Irene Moors en ...





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV