Magazine
Contact
Home
Nieuwe organisatie en locatie voor Auto Moto d'Italia
Een nieuwe locatie, een nieuwe opzet en een nieuwe organisatie. De 23e editie van Auto Moto d'Italia staat in het teken van heel wat veranderingen. Het Italiaanse auto-, motor- en lifestyle event wordt op 19 en 20 oktober voor het eerst georganiseerd in Autotron Rosmalen en voor het eerst door 402 Automotive.


Auto Moto d'Italia werd georganiseerd door Martin de Vries en is nu in handen van 402Automotive. "De overname heeft te maken met het feit dat Martin de Vries zich gaat richten op alleen het Engelse segment met British Cars & Lifestyle", aldus Ronald van den Broek van 402Automotive. "Bovendien heeft het evenement een update nodig waar nieuwe energie voor nodig is. Die denken wij te kunnen bieden."

Behalve de organisatie, krijgt Auto Moto d'Italia ook een nieuwe locatie. Van den Broek: "We hebben gekozen voor een andere locatie vanwege het nieuwe elan die we de beurs willen geven. Expo Houten is een prima expocentrum, maar Rosmalen biedt meer mogelijkheden voor een autoevenement als Auto Moto d'Italia. Rosmalen heeft een mooi buitenterrein waar de vele honderdend clubauto's een mooie plaats kunnen krijgen. Daarnaast is Rosmalen meer aansprekend omdat het een eigen entree heeft, een eigen parkeerplaats en een mooie Expodome. Allemaal elemenenten die de beurs een nieuw elan kunnen geven. Trouwens, ook de motoren komen weer terug in beeld, want tweewielers en Italie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden."

Een andere belangrijke verandering is de aandacht voor Italiaanse lifestyle. Naast auto’s vinden bezoekers op de beurs typisch Italiaanse producten zoals espresso, cappuccino,  kleding, wijn, muziek en natuurlijk pizza. Volgens Van den Broek is Auto Moto d'Italia dé ontmoetingsplaats voor liefhebbers van Italië en van Italiaanse auto’s. "We zijn een samenwerking aangegaan met Plus Producties van Tom Bey om de Italiaanse lifestyle binnen de beurs goed vorm te geven."


2013-05-16
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV