Magazine
Contact
Home
Nieuwe organisatie en locatie voor Auto Moto d'Italia
Een nieuwe locatie, een nieuwe opzet en een nieuwe organisatie. De 23e editie van Auto Moto d'Italia staat in het teken van heel wat veranderingen. Het Italiaanse auto-, motor- en lifestyle event wordt op 19 en 20 oktober voor het eerst georganiseerd in Autotron Rosmalen en voor het eerst door 402 Automotive.


Auto Moto d'Italia werd georganiseerd door Martin de Vries en is nu in handen van 402Automotive. "De overname heeft te maken met het feit dat Martin de Vries zich gaat richten op alleen het Engelse segment met British Cars & Lifestyle", aldus Ronald van den Broek van 402Automotive. "Bovendien heeft het evenement een update nodig waar nieuwe energie voor nodig is. Die denken wij te kunnen bieden."

Behalve de organisatie, krijgt Auto Moto d'Italia ook een nieuwe locatie. Van den Broek: "We hebben gekozen voor een andere locatie vanwege het nieuwe elan die we de beurs willen geven. Expo Houten is een prima expocentrum, maar Rosmalen biedt meer mogelijkheden voor een autoevenement als Auto Moto d'Italia. Rosmalen heeft een mooi buitenterrein waar de vele honderdend clubauto's een mooie plaats kunnen krijgen. Daarnaast is Rosmalen meer aansprekend omdat het een eigen entree heeft, een eigen parkeerplaats en een mooie Expodome. Allemaal elemenenten die de beurs een nieuw elan kunnen geven. Trouwens, ook de motoren komen weer terug in beeld, want tweewielers en Italie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden."

Een andere belangrijke verandering is de aandacht voor Italiaanse lifestyle. Naast auto’s vinden bezoekers op de beurs typisch Italiaanse producten zoals espresso, cappuccino,  kleding, wijn, muziek en natuurlijk pizza. Volgens Van den Broek is Auto Moto d'Italia dé ontmoetingsplaats voor liefhebbers van Italië en van Italiaanse auto’s. "We zijn een samenwerking aangegaan met Plus Producties van Tom Bey om de Italiaanse lifestyle binnen de beurs goed vorm te geven."


2013-05-16
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV