Magazine
Contact
Home
RAI publiceert trendrapport over Generatie X en Y
Transparantie, eerlijke informatie en gevoel van exclusiviteit. Of toch liever co-creatie, guided tours en kennis delen.  Amsterdam RAI onderzocht de wensen en behoeften van de huidige en toekomstige generatie beursbezoekers. De resultaten zijn vastgelegd in een trendrapport dat is te downloaden op de website van de RAI.



De evenementbezoeker van vandaag wordt met name vertegenwoordigd door Generatie X en steeds meer door Generatie Y. Twee generaties die door hun opvoeding en maatschappelijke context zeer specifieke eigen ideeën, levensopvattingen en behoeften hebben.
Generatie Y verwacht een experience als ze naar een beurs gaan. Naast informatie ontvangen, willen ze vooraf, tijdens en na het evenement meedenken. Meedoen, co creatie en zichzelf kunnen verrijken en ontwikkelen, is het parool voor Generatie Y. Ze willen daarnaast zeker weten dat een bezoek de moeite waard is.

Ook Generatie X heeft specifieke wensen met betrekking tot een evenementbezoek. Ze willen van te voren weten wat ze tijdens het evenement kunnen verwachten. Vertrouwen is belangrijk voor Generatie X. Ze willen transparante, eerlijke informatie en het liefst zo persoonlijk mogelijk. Waar betalen ze precies voor en wat krijgen ze daar precies voor terug?

Amsterdam RAI heeft in samenwerking met TrendsActive en Ruigrok NetPanel de veranderende wensen en behoeften van Generatie X en Y in kaart gebracht. Het resultaat is een document vol met interessante inzichten over X & Y en concepten en ideeën om beurzen/evenementen te innoveren en toekomstbestendig te maken. De generatie-inzichten zijn gebaseerd op kwalitatief onderzoek en socio-culturele trendanalyses. Het kwalitatief onderzoek is uitgevoerd onder bezoekers van business-to-business en publieksbeurzen. De analyses en concepten zijn uitgewerkt met het oog op beurzen, congressen en andere evenementen.

Download hier RAI Insights: How can you best tune your exhibition / event to the needs of generation X & Y

Dit trendrapport is de eerste in een rij RAI Insights. De volgende staat in het teken van 'Connected Society'



2013-04-23
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV