Magazine
Contact
Home
RAI publiceert trendrapport over Generatie X en Y
Transparantie, eerlijke informatie en gevoel van exclusiviteit. Of toch liever co-creatie, guided tours en kennis delen.  Amsterdam RAI onderzocht de wensen en behoeften van de huidige en toekomstige generatie beursbezoekers. De resultaten zijn vastgelegd in een trendrapport dat is te downloaden op de website van de RAI.



De evenementbezoeker van vandaag wordt met name vertegenwoordigd door Generatie X en steeds meer door Generatie Y. Twee generaties die door hun opvoeding en maatschappelijke context zeer specifieke eigen ideeën, levensopvattingen en behoeften hebben.
Generatie Y verwacht een experience als ze naar een beurs gaan. Naast informatie ontvangen, willen ze vooraf, tijdens en na het evenement meedenken. Meedoen, co creatie en zichzelf kunnen verrijken en ontwikkelen, is het parool voor Generatie Y. Ze willen daarnaast zeker weten dat een bezoek de moeite waard is.

Ook Generatie X heeft specifieke wensen met betrekking tot een evenementbezoek. Ze willen van te voren weten wat ze tijdens het evenement kunnen verwachten. Vertrouwen is belangrijk voor Generatie X. Ze willen transparante, eerlijke informatie en het liefst zo persoonlijk mogelijk. Waar betalen ze precies voor en wat krijgen ze daar precies voor terug?

Amsterdam RAI heeft in samenwerking met TrendsActive en Ruigrok NetPanel de veranderende wensen en behoeften van Generatie X en Y in kaart gebracht. Het resultaat is een document vol met interessante inzichten over X & Y en concepten en ideeën om beurzen/evenementen te innoveren en toekomstbestendig te maken. De generatie-inzichten zijn gebaseerd op kwalitatief onderzoek en socio-culturele trendanalyses. Het kwalitatief onderzoek is uitgevoerd onder bezoekers van business-to-business en publieksbeurzen. De analyses en concepten zijn uitgewerkt met het oog op beurzen, congressen en andere evenementen.

Download hier RAI Insights: How can you best tune your exhibition / event to the needs of generation X & Y

Dit trendrapport is de eerste in een rij RAI Insights. De volgende staat in het teken van 'Connected Society'



2013-04-23
Alle webcare-activiteiten voor de beurzen die door RAI Amsterdam worden georganiseerd, zijn ondergebracht bij Goud Uberconnected. Dit geldt voor de beurzen in Amsterdam maar ook voor internationale beurzen zoals RAI die organiseert in onder andere Turkije, Mexico, Indonesië en China.
 
Building Holland, de beurs die dit jaar plaatsvond van 17 tot en met 19 april in RAI Amsterdam, is met onmiddellijke ingang overgenomen door Easyfairs. Het event voor de bouw- en vastgoedsector stond voorheen onder leiding van Duurzaam Gebouwd. Met de overname breidt Easyfairs haar bouw-, installatie- en vastgoedportfolio in Nederland uit.
 
Rotterdam Ahoy wordt de locatie van EventSummit 2019. Het eendaagse platform voor de evenementenbranche vond tijdens het 10-jarig jubileum in 2018 in Rai Amsterdam plaats. In 2017 was het event ook in Rotterdam gelokaliseerd, toen in Hal 1, de komende editie zal dat in Hal 2, 3, 4 en 5 zijn. 
 
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV