Magazine
Contact
Home
Excellent Wonen & Leven voor het eerst in Ahoy
De Excellent Wonen & Leven Beurs beleeft dit jaar haar primeur in Rotterdam. Van 12 tot en met 16 december 2013 vindt het evenement voor het eerst plaats in Ahoy. Het is een extra editie van de beurs die dit jaar voor de achtste maal wordt gehouden in Beursgebouw Eindhoven. Nieuw onderdeel is de 'Excellent Veiling'. Op de laatste dag van de beurs veilt een bekend veilinghuis verschillende items aan de bezoekers.

Op de Excellent Wonen & Leven Beurs presenteren leveranciers van luxe goederen, interieurbedrijven, architecten en kunstenaars zich aan een publiek uit het hogere segment. Bezoekers vinden op de beurs de nieuwste trends, must haves, gadgets, auto's, sloepen, beautyproducten, exclusieve horloges en sieraden en alles voor het interieur en exterieur. Laura Loomans van organisator FK Media: "We verwachten circa vierhonderd nationale en internationale bedrijven en merken. Het verwachte bezoekersaantal is tachtigduizend."

De beurs heeft al zeven jaar in Beursgebouw Eindhoven plaatsgevonden en beleeft daar van 21 tot en met 25 november haar achtste editie. Door de gestage groei die het evenement doormaakte, besloot organistor FK Media de beurs landelijk te trekken . De keuze viel op Ahoy Rotterdam. De Excellent Wonen & Leven Beurs zal zo'n 17.000 vierkante meter groot zijn. De beursvloer wordt onderverdeeld in acht pijlers: interieur & exterieur, kopen & verbouwen, health & beauty, sieraden, second home, jachten, auto’s en kunst. 

"Tijdens de beursdagen staan verschillende thema's centraal", vertelt Krystel Hendrikse, verantwoordelijk voor PR & Communicatie Events bij FK Media. "Op de openingsavond zullen bekende artiesten acte de presénce geven, de vrijdagavond staat in het teken van een Ladies Night, met onder andere modeshows en goodiebags en op de laatste dag van het evenement wordt met de 'Excellent Veiling' een nieuw concept geïntroduceerd. Op maandag veilt een bekend veilinghuis verschillende items aan de bezoeker met het hoogste bod. Naast deze programma's is gedurende de gehele beurs een vullend entertainmentprogramma."


2013-04-16
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV