Magazine
Contact
Home
EasyFairs en Nintendo winnen beurs awards Gouden Giraffe
EasyFairs Netherlands heeft de Gouden Giraffe in de categorie Beurs gewonnen. Nintendo en MOVE wonnen de award in de categorie Deelname. De andere winnaars zijn Ricoh Nederland / ​NextNovelty (categorie Congres), Dechesne & Boertje Eventmarketing (Creatief), Koninklijke FrieslandCampina / Moodconcepts (Effectief) en RET / IDTV Live (Maatschappelijk Betrokken).



De Gouden Giraffe, de vakprijzen voor live communicatie projecten, werden op maandag 15 april uitgereikt in Taets Art & Event Park in Zaandam. Zo'n zevenhonderd professionals uit de evenementenbranche waren op de award-uitreiking afgekomen.

EasyFairs won de Gouden Giraffe voor haar beurs Packaging Innovations, die plaatsvond op 28 en 29 november 2012 in Passenger Terminal Amsterdam en 1.155 bezoekers in contact bracht met 70 exposanten. Deze beurs nieuwe beurs onderscheidt zich door het feit dat er een zeer gericht toelatingsbeleid was voor deze beurs. Alleen diegene die binnen het profiel pasten werden toegelaten als bezoeker. Dit resulteerde in een zeer kwalitatieve bezoekersgroep.

Easyfairs wint Gouden Giraffe ©RobertAarts
Het team van easyFairs Netherlands met de Gouden Giraffe voor de beste beurs ©RobertAarts




MOVE verzorgde voor Nintendo Benelux de beursdeelname aan de gamebeurs Firstlook 2012 in Jaarbeurs Utrecht. De award voor beste Deelname werd verdiend door de geïntegreerde aanpak waarbij live en social aan elkaar werden gekoppeld. Op verschillende manieren werd een impactvolle en onderscheidende ervaring gecreëerd, die word-of-mouth heeft opgeleverd. Daarvoor is een belangrijke drijfveer van gamers en influencers gebruikt, namelijk om zich een game-vip te voelen. Dit inzicht is op slimme wijze doorgevoerd in de live experience (platform en zichtbaarheid op beurs) en digital experience (first entry first choice). Bovendien is in deze case op een innovatieve manier ingespeeld op wat een bezoeker tegenhoudt (wachtrijen), door ze in beweging te brengen.

Move en Nintendo winnen Gouden Giraffe ©RobertAarts
De mensen van Move en Nintendo vieren het winnen van de Gouden Giraffe ©RobertAarts




De cases van de winnaars en genomineerden vind je hier.




2013-04-16
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV