Magazine
Contact
Home
EasyFairs en Nintendo winnen beurs awards Gouden Giraffe
EasyFairs Netherlands heeft de Gouden Giraffe in de categorie Beurs gewonnen. Nintendo en MOVE wonnen de award in de categorie Deelname. De andere winnaars zijn Ricoh Nederland / ​NextNovelty (categorie Congres), Dechesne & Boertje Eventmarketing (Creatief), Koninklijke FrieslandCampina / Moodconcepts (Effectief) en RET / IDTV Live (Maatschappelijk Betrokken).



De Gouden Giraffe, de vakprijzen voor live communicatie projecten, werden op maandag 15 april uitgereikt in Taets Art & Event Park in Zaandam. Zo'n zevenhonderd professionals uit de evenementenbranche waren op de award-uitreiking afgekomen.

EasyFairs won de Gouden Giraffe voor haar beurs Packaging Innovations, die plaatsvond op 28 en 29 november 2012 in Passenger Terminal Amsterdam en 1.155 bezoekers in contact bracht met 70 exposanten. Deze beurs nieuwe beurs onderscheidt zich door het feit dat er een zeer gericht toelatingsbeleid was voor deze beurs. Alleen diegene die binnen het profiel pasten werden toegelaten als bezoeker. Dit resulteerde in een zeer kwalitatieve bezoekersgroep.

Easyfairs wint Gouden Giraffe ©RobertAarts
Het team van easyFairs Netherlands met de Gouden Giraffe voor de beste beurs ©RobertAarts




MOVE verzorgde voor Nintendo Benelux de beursdeelname aan de gamebeurs Firstlook 2012 in Jaarbeurs Utrecht. De award voor beste Deelname werd verdiend door de geïntegreerde aanpak waarbij live en social aan elkaar werden gekoppeld. Op verschillende manieren werd een impactvolle en onderscheidende ervaring gecreëerd, die word-of-mouth heeft opgeleverd. Daarvoor is een belangrijke drijfveer van gamers en influencers gebruikt, namelijk om zich een game-vip te voelen. Dit inzicht is op slimme wijze doorgevoerd in de live experience (platform en zichtbaarheid op beurs) en digital experience (first entry first choice). Bovendien is in deze case op een innovatieve manier ingespeeld op wat een bezoeker tegenhoudt (wachtrijen), door ze in beweging te brengen.

Move en Nintendo winnen Gouden Giraffe ©RobertAarts
De mensen van Move en Nintendo vieren het winnen van de Gouden Giraffe ©RobertAarts




De cases van de winnaars en genomineerden vind je hier.




2013-04-16
Boot Holland in WTC Expo in Leeuwarden is dit jaar door ruim 31.000 bezoekers bezocht. Hoewel de beurs nog steeds draait om boten in het algemeen en (stalen) motorboten in het bijzonder, straalde de beurs meer dan in het verleden watersport uit. De beurs vond plaats van 9 tot en met 14 februari. 
De vakbeurs voor av- en multimediaprofessionals Integrated Systems Europe heeft 80.923 bezoekers naar Amsterdam getrokken. Dat is 10.3 procent meer dan vorig jaar en een record voor de beurs, evenals het aantal exposanten dat dit jaar 1.296 bedroeg. ISE vond plaats van 6 tot en met 9 februari in de RAI. 

 
Brood-en banketbakkerij beurs Europain die van 3 tot en met 6 februari plaatsvond in Parijs, heeft ruim 52.000 bezoekers getrokken. Een derde daarvan kwam uit het buitenland. Nieuw dit jaar was het Europain Forum, een denktank voor de branche voor de jaren 2020.
 
De woondecoratiebeurs Maison&Objet Paris, die van 19 tot en met 23 januari 2018 plaatsvond, heeft in totaal 89.495 vakbezoekers getrokken. Het bezoekersaantal is daarmee gestegen met 4% vergeleken bij de vorige januari-editie. Naast een stijging van het aantal Franse bezoekers, waren er met name meer bezoekers uit verre exportlanden, zoals China, U.S.A en Rusland. 
 
Evenementenvakbeurs EventSummit gaat de hele dag live streamen. Er wordt op 15 februari vanuit RAI Amsterdam online verslag gedaan van de activiteiten op de beursvloer, waar onder een interview met Duncan Stutterheim.
 





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV