Magazine
Contact
Home
EasyFairs en Nintendo winnen beurs awards Gouden Giraffe
EasyFairs Netherlands heeft de Gouden Giraffe in de categorie Beurs gewonnen. Nintendo en MOVE wonnen de award in de categorie Deelname. De andere winnaars zijn Ricoh Nederland / ​NextNovelty (categorie Congres), Dechesne & Boertje Eventmarketing (Creatief), Koninklijke FrieslandCampina / Moodconcepts (Effectief) en RET / IDTV Live (Maatschappelijk Betrokken).



De Gouden Giraffe, de vakprijzen voor live communicatie projecten, werden op maandag 15 april uitgereikt in Taets Art & Event Park in Zaandam. Zo'n zevenhonderd professionals uit de evenementenbranche waren op de award-uitreiking afgekomen.

EasyFairs won de Gouden Giraffe voor haar beurs Packaging Innovations, die plaatsvond op 28 en 29 november 2012 in Passenger Terminal Amsterdam en 1.155 bezoekers in contact bracht met 70 exposanten. Deze beurs nieuwe beurs onderscheidt zich door het feit dat er een zeer gericht toelatingsbeleid was voor deze beurs. Alleen diegene die binnen het profiel pasten werden toegelaten als bezoeker. Dit resulteerde in een zeer kwalitatieve bezoekersgroep.

Easyfairs wint Gouden Giraffe ©RobertAarts
Het team van easyFairs Netherlands met de Gouden Giraffe voor de beste beurs ©RobertAarts




MOVE verzorgde voor Nintendo Benelux de beursdeelname aan de gamebeurs Firstlook 2012 in Jaarbeurs Utrecht. De award voor beste Deelname werd verdiend door de geïntegreerde aanpak waarbij live en social aan elkaar werden gekoppeld. Op verschillende manieren werd een impactvolle en onderscheidende ervaring gecreëerd, die word-of-mouth heeft opgeleverd. Daarvoor is een belangrijke drijfveer van gamers en influencers gebruikt, namelijk om zich een game-vip te voelen. Dit inzicht is op slimme wijze doorgevoerd in de live experience (platform en zichtbaarheid op beurs) en digital experience (first entry first choice). Bovendien is in deze case op een innovatieve manier ingespeeld op wat een bezoeker tegenhoudt (wachtrijen), door ze in beweging te brengen.

Move en Nintendo winnen Gouden Giraffe ©RobertAarts
De mensen van Move en Nintendo vieren het winnen van de Gouden Giraffe ©RobertAarts




De cases van de winnaars en genomineerden vind je hier.




2013-04-16
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV