Magazine
Contact
Home
WTC Expo presenteert eerste Trade Experience Leeuwarden
Het WTC Expo in Leeuwarden presenteert op 26 en 27 maart de eerste Trade Experience Leeuwarden, oftewel TEL. Nadat organisator Willem van Muijlwijck in januari de annulering van de dertigste editie van de Bedrijven Contactdagen Leeuwarden bekendmaakte, besloot het WTC het stokje over te nemen. TEL is een combinatie van WTC's eigen Netwerk 10-daagse die in april stond gepland en de afgelaste Bedrijven Contactdagen.

"Nadat Willem van Muijlwijck ons te kennen had gegeven dat hij  vanwege de economische crisis met de Bedrijven Contactdagen in Friesland zou stoppen, hebben we besloten om er zelf mee door te gaan", vertelt beursmanager Tjettje Miedema van het WTC. "We hebben de Netwerk 10-daagse die in april gepland stond een maand naar voren gehaald en deze samengevoegd met het contactdagenconcept, met als resultaat de eerste editie van Trade Experience Leeuwarden."

"Het belangrijkste verschil met de Bedrijvencontactdagen is dat er veel wordt gewerkt met pleinen, zoals regiopleinen, netwerkpleinen en pleinen die worden gecoördineerd door diverse ondernemersverenigingen", aldus Miedema. "Op deze pleinen huren exposanten geen stand, maar een presentatietafel of netwerktafel. Hierdoor kunnen we de kosten laag houden en wordt het event ook aantrekkelijk voor kleine en beginnende ondernemers. Een netwerktafel kost bijvoorbeeld 495 euro voor twee dagen. Ook de 'gewone' beursdeelnemers zijn goedkoper uit. Omdat we geen accommodatiehuur hoeven te rekenen, komen de kosten dertig procent voordeliger uit dan bij de Bedrijven Contactdagen."

Trade Experience Leeuwarden, afgekort TEL, wordt dinsdag 26 maart officieel geopend door de burgemeester van Leeuwarden, de heer drs. F.J.M. Crone.

2013-03-20
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV