Magazine
Contact
Home
Cultifest: kijkje in elkaars keuken
Een festival van culturen, waar bezoekers de mogelijkheid krijgen om in geuren en kleuren, muziek en dans, smaak en beeld, kennis te maken met diverse culturen. Dat is Cultifest, een gezamenlijke productie van Kismet Events en Libéma. De eerste editie vindt van 9 tot en met 12 mei plaats in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.

“We leven in een multiculturele samenleving, Nederland telt ruim drie miljoen allochtonen", aldus Tamer Karademirli, organisator van Cultifest. "We merken dat er interesse is voor elkaars culturen en gewoontes. Nederlanders zijn nieuwsgierig naar andere culturen en keukens en dat geldt andersom ook. Tijdens Cultifest willen we al deze culturen samen brengen, zodat de bezoekers van verschillende afkomst door elkaar geïnspireerd worden.”

Naast eten en drinken uit verschillende culturen krijgen de bezoekers ook muziek- en dansvoorstellingen voorgeschoteld. Karademirli: "Verder kunnen ze meedoen aan allerlei workshops, inkopen doen bij de Bazaar, van sieraden en specerijen tot theekopjes en kleding, en zich laten informeren over onroerend goed, gezondheidstoerisme, zakelijke dienstverlening en bruiloften in andere landen en culturen. Naast MKB-bedrijven, zijn op de beurs ook overheidsinstellingen, ondernemersverenigingen en cultuurverenigingen aanwezig."




2013-03-05
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV