Magazine
Contact
Home
Jaarbeurs Utrecht en Sanoma Media tekenen voor exclusieve tentoonstelling
Jaarbeurs Utrecht en Sanoma Media hebben woensdag 20 februari hun handtekening gezet onder een samenwerkingscontract voor de exclusieve ruimtevaarttentoonstelling ‘NASA - A Human Adventure’. Die zal vanaf 20 juni 2013 zeven maanden te zien zijn bij Jaarbeurs Utrecht.



Het is een tentoonstelling voor jong en oud. Naast het educatieve element wordt de bezoeker in staat gesteld de ruimtevaarthistorie en ontwikkelingen daadwerkelijk te beleven. Die kan wandelen tussen de sterren en wordt geïnspireerd door de mensen, technologie en engineering van de afgelopen 50 jaar ruimtevaart. De tentoonstelling omvat een oppervlakte van ruim 4.000 m², met meer dan 300 originele objecten en replica’s die vaak nog niet eerder zijn vertoond. Zoals ruimtecapsules, raketmotoren, ruimtepakken, een maanauto, telescopen, satellieten en de neus van de spaceshuttle.

NASA - A Human Adventure is een succesvolle touring exhibition die eerder al in andere Europese steden ruim 200.000 bezoekers per stad heeft getrokken. “De tentoonstelling heeft alles in zich een groot succes te worden,” aldus George Zapantoulis, directeur Jaarbeurs Utrecht. “Wij weten alles over het regisseren van mooie ontmoetingen. Sanoma weet alles over communicatiekracht en de inzet van de juiste media. Een combinatie met veel potentieel. We hebben er zin in.”

“Sanoma onderstreept hiermee het belang dat we zien in edutainment”, zegt Wouter Verkennis, uitgever bij Sanoma van populair wetenschappelijke media. “Er is een toenemende behoefte aan educatie in een goede mix met entertainment. Dat zie je ook terug in ons portfolio, met titels als KIJK, Zo Zit Dat en Know How. Daarom werken we graag mee aan dit bijzondere event. Dit soort touring concepten, die mensen echte beleving bieden, vormen een nieuw en groeiend marktsegment.”

Dutch Dimensions
Onder het thema Dutch Dimensions zullen ook toonaangevende Nederlandse ontwikkelingen te zien zijn uit astronomie, aardobservatie en onderzoek naar exoplaneten. De bezoeker ziet bijzondere animaties en tientallen Nederlandse kennisinstellingen, bedrijven en universiteiten demonstreren het belang van onze ruimtevaarttechnologie. 

NASA – A Human Adventure wordt geproduceerd door John Nurminen Events in samenwerking met NASA, U.S. Space and Rocket Center en the Kansas Cosmosphere and Space Center.





2013-02-26
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV