Magazine
Contact
Home
Jaarbeurs Utrecht en Sanoma Media tekenen voor exclusieve tentoonstelling
Jaarbeurs Utrecht en Sanoma Media hebben woensdag 20 februari hun handtekening gezet onder een samenwerkingscontract voor de exclusieve ruimtevaarttentoonstelling ‘NASA - A Human Adventure’. Die zal vanaf 20 juni 2013 zeven maanden te zien zijn bij Jaarbeurs Utrecht.



Het is een tentoonstelling voor jong en oud. Naast het educatieve element wordt de bezoeker in staat gesteld de ruimtevaarthistorie en ontwikkelingen daadwerkelijk te beleven. Die kan wandelen tussen de sterren en wordt geïnspireerd door de mensen, technologie en engineering van de afgelopen 50 jaar ruimtevaart. De tentoonstelling omvat een oppervlakte van ruim 4.000 m², met meer dan 300 originele objecten en replica’s die vaak nog niet eerder zijn vertoond. Zoals ruimtecapsules, raketmotoren, ruimtepakken, een maanauto, telescopen, satellieten en de neus van de spaceshuttle.

NASA - A Human Adventure is een succesvolle touring exhibition die eerder al in andere Europese steden ruim 200.000 bezoekers per stad heeft getrokken. “De tentoonstelling heeft alles in zich een groot succes te worden,” aldus George Zapantoulis, directeur Jaarbeurs Utrecht. “Wij weten alles over het regisseren van mooie ontmoetingen. Sanoma weet alles over communicatiekracht en de inzet van de juiste media. Een combinatie met veel potentieel. We hebben er zin in.”

“Sanoma onderstreept hiermee het belang dat we zien in edutainment”, zegt Wouter Verkennis, uitgever bij Sanoma van populair wetenschappelijke media. “Er is een toenemende behoefte aan educatie in een goede mix met entertainment. Dat zie je ook terug in ons portfolio, met titels als KIJK, Zo Zit Dat en Know How. Daarom werken we graag mee aan dit bijzondere event. Dit soort touring concepten, die mensen echte beleving bieden, vormen een nieuw en groeiend marktsegment.”

Dutch Dimensions
Onder het thema Dutch Dimensions zullen ook toonaangevende Nederlandse ontwikkelingen te zien zijn uit astronomie, aardobservatie en onderzoek naar exoplaneten. De bezoeker ziet bijzondere animaties en tientallen Nederlandse kennisinstellingen, bedrijven en universiteiten demonstreren het belang van onze ruimtevaarttechnologie. 

NASA – A Human Adventure wordt geproduceerd door John Nurminen Events in samenwerking met NASA, U.S. Space and Rocket Center en the Kansas Cosmosphere and Space Center.





2013-02-26
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV