Magazine
Contact
Home
Jaarbeurs Utrecht en Sanoma Media tekenen voor exclusieve tentoonstelling
Jaarbeurs Utrecht en Sanoma Media hebben woensdag 20 februari hun handtekening gezet onder een samenwerkingscontract voor de exclusieve ruimtevaarttentoonstelling ‘NASA - A Human Adventure’. Die zal vanaf 20 juni 2013 zeven maanden te zien zijn bij Jaarbeurs Utrecht.



Het is een tentoonstelling voor jong en oud. Naast het educatieve element wordt de bezoeker in staat gesteld de ruimtevaarthistorie en ontwikkelingen daadwerkelijk te beleven. Die kan wandelen tussen de sterren en wordt geïnspireerd door de mensen, technologie en engineering van de afgelopen 50 jaar ruimtevaart. De tentoonstelling omvat een oppervlakte van ruim 4.000 m², met meer dan 300 originele objecten en replica’s die vaak nog niet eerder zijn vertoond. Zoals ruimtecapsules, raketmotoren, ruimtepakken, een maanauto, telescopen, satellieten en de neus van de spaceshuttle.

NASA - A Human Adventure is een succesvolle touring exhibition die eerder al in andere Europese steden ruim 200.000 bezoekers per stad heeft getrokken. “De tentoonstelling heeft alles in zich een groot succes te worden,” aldus George Zapantoulis, directeur Jaarbeurs Utrecht. “Wij weten alles over het regisseren van mooie ontmoetingen. Sanoma weet alles over communicatiekracht en de inzet van de juiste media. Een combinatie met veel potentieel. We hebben er zin in.”

“Sanoma onderstreept hiermee het belang dat we zien in edutainment”, zegt Wouter Verkennis, uitgever bij Sanoma van populair wetenschappelijke media. “Er is een toenemende behoefte aan educatie in een goede mix met entertainment. Dat zie je ook terug in ons portfolio, met titels als KIJK, Zo Zit Dat en Know How. Daarom werken we graag mee aan dit bijzondere event. Dit soort touring concepten, die mensen echte beleving bieden, vormen een nieuw en groeiend marktsegment.”

Dutch Dimensions
Onder het thema Dutch Dimensions zullen ook toonaangevende Nederlandse ontwikkelingen te zien zijn uit astronomie, aardobservatie en onderzoek naar exoplaneten. De bezoeker ziet bijzondere animaties en tientallen Nederlandse kennisinstellingen, bedrijven en universiteiten demonstreren het belang van onze ruimtevaarttechnologie. 

NASA – A Human Adventure wordt geproduceerd door John Nurminen Events in samenwerking met NASA, U.S. Space and Rocket Center en the Kansas Cosmosphere and Space Center.





2013-02-26
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
112 Vakdagen, de vakbeurs over hulpverlening en veiligheid die zou plaatsvinden van 16 tot en met 18 mei 2017 in Evenementenhal Gorinchem, is afgelast. De organisatie die in handen is van Evenementenhal kan onvoldoende draagvlak bieden voor ieder segment om de volledige branche te bedienen. Op dit moment is nog niet duidelijk of en wanneer er een vervolg aan dit beursconcept wordt gegeven. 
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV