Magazine
Contact
Home
VNU Exhibitions Europe neemt Quel Business Information over
VNU Exhibitions Europe heeft Quel Business Information overgenomen. Met maandelijks meer dan 100 duizend bezoekers is Quel het grootste online business-to-business platform binnen de maakindustrie in Nederland en België. Sinds 2009 waren Quel en VNU Exhibitions al strategische partners.



Bart Strijker, cluster manager Industrie van VNU Exhibitions, is toegetreden tot de directie van Quel Business Information. Hij heeft als opdracht meegekregen Quel.nl en Products4Industry.nl verder uit te bouwen binnen de visie van VNU Exhibitions Europe als marketing partner van bedrijven.

Directeur Beurzen & Cross Media John van der Valk van VNU Exhibitions noemt de overname van Quel Business Information een logische stap. “We transformeren ons bedrijf tot een marketing partner die 365 dagen per jaar leads aan haar klanten uitlevert. Hierdoor zijn we het hele jaar door gesprekspartner voor onze klanten. Onze core business is het genereren van omzet voor onze klanten. Met maandelijks 100 duizend bezoekers in de maakindustrie maken we die belofte waar.”

Bart Strijker geeft aan dat de overname tot meerwaarde leidt voor de klanten van VNU Exhibitions en Quel . “We bieden een totaalpakket. Met Quel en Products4industry.nl zijn we in staat de profielen in onze databases verder te verrijken. Het feit dat we aan het roer staan van zowel twee toonaangevende online platforms als een aantal markt leidende beurzen leidt tot verdieping, waardoor we beter in staat zijn vraag en aanbod intelligent te koppelen, met onze klant als grote winnaar. Bijkomend voordeel is dat we online veel marktkennis opdoen van de vraagzijde die wij zullen vertalen in onze beursconcepten.”

Directeur Jurg Benders van Quel Business Information ziet alleen maar kansen voor de markt. “De overname door VNU Exhibitions leidt tot een ijzersterke marketing partner voor alle bedrijven in de maakindustrie. De combinatie online en beurzen biedt nieuwe, verfrissende inzichten die leiden tot zekere business voor aanbieders en scherp zicht op de juiste toeleveranciers voor de vragende partij.”

2013-02-18
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV