Magazine
Contact
Home
Fors minder bezoekers op Caravana
De kampeerbeurs Caravana sloot op 22 januari af met 44.688 bezoekers op de teller. Een forse daling ten opzichte van de 56.657 bezoekers tijdens editie 2012. De organisatie spreekt ondanks die cijfers van een succesvolle beurs.



WTC Expo wijst op de schaatspret, de waarschuwingen en afgegeven ‘code oranje’ door sneeuwval, de A6 die volledig werd afgesloten door onderhoud aan de Ketelbrug en de invallende recessie in de kampeerbranche als mogelijke oorzaken van de lagere opkomst van bezoekers. Daarnaast liet Caravan in 2012 nog een stijging van het bezoekersaantal van 8% liet zien, terwijl op vergelijkbare kampeerbeurzen de bezoekersaantallen de afgelopen 2 jaar al terugliepen. De organisatie wijt de daling in bezoekers deze editie dan ook grotendeels aan het uitblijven van de ‘dagjesmensen’ door de winterse omstandigheden.

Caravana vond plaats van 17 tot en met 22 januari in WTC Expo Leeuwarden. Daar presenteerden zich ruim 400 exposanten op 40.000 m2. In september 2012 werd al een wachtlijst opgesteld voor kampeerbedrijven die zich op Caravana 2013 wilden presenteren. Ook voor de komende editie in 2014 zijn al veel aanvragen voor deelname binnen, stelt de organisatie.




.




2013-01-24
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV