Magazine
Contact
Home
Fors minder bezoekers op Caravana
De kampeerbeurs Caravana sloot op 22 januari af met 44.688 bezoekers op de teller. Een forse daling ten opzichte van de 56.657 bezoekers tijdens editie 2012. De organisatie spreekt ondanks die cijfers van een succesvolle beurs.



WTC Expo wijst op de schaatspret, de waarschuwingen en afgegeven ‘code oranje’ door sneeuwval, de A6 die volledig werd afgesloten door onderhoud aan de Ketelbrug en de invallende recessie in de kampeerbranche als mogelijke oorzaken van de lagere opkomst van bezoekers. Daarnaast liet Caravan in 2012 nog een stijging van het bezoekersaantal van 8% liet zien, terwijl op vergelijkbare kampeerbeurzen de bezoekersaantallen de afgelopen 2 jaar al terugliepen. De organisatie wijt de daling in bezoekers deze editie dan ook grotendeels aan het uitblijven van de ‘dagjesmensen’ door de winterse omstandigheden.

Caravana vond plaats van 17 tot en met 22 januari in WTC Expo Leeuwarden. Daar presenteerden zich ruim 400 exposanten op 40.000 m2. In september 2012 werd al een wachtlijst opgesteld voor kampeerbedrijven die zich op Caravana 2013 wilden presenteren. Ook voor de komende editie in 2014 zijn al veel aanvragen voor deelname binnen, stelt de organisatie.




.




2013-01-24
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV