Magazine
Contact
Home
Foodpacking Event nieuw kennisevent voor de verpakkingsbranche
VNU Exhibitions Europe lanceert een nieuw kennisevent over verpakken in de voedingsmiddelenindustrie onder de naam Foodpacking Event. De eerste editie vindt plaats op woensdag 9 en donderdag 10 oktober 2013 in High Five van Jaarbeurs Utrecht.



De kracht van het evenement ligt volgens de organisator: een niche onderwerp, een glashelder omschreven doelgroep, een scherp contentprogramma, maximaal 80 standunits en superlage instapkosten.

Het Foodpacking Event richt zich op directie en management én op  specialisten in verpakken binnen de voedingsmiddelenindustrie. Bezoekers werken bij voedselproducenten, de voedselverwerkende industrie, in de retail, bij brancheorganisaties en in het voedselvervoer en –opslag. Organisator VNU Exhibitions rekent bedrijven als Unilever, Arla Foods, Friesland/Campina, Nestle, Albert Heijn, C1000 en consultancybureaus als Deloitte tot de doelgroepen van deze niche.

Ministeries, productschappen en brancheorganisaties als NVC Nederlands Verpakkingscentrum  tekenen voor het inhoudelijk programma. De onderwerpen worden zo gekozen dat ze betrokken kunnen worden in de lange termijnstrategie binnen de voedingsmiddelensector.
Het programma rust op de driehoek: regelgeving, trends in foodpacking en innovaties. NVC Nederlands Verpakkingscentrum vult congresprogramma aan met best practices en business cases.

Bezoekers kunnen hun opgedane kennis koppelen aan oplossingen en innovaties van de tachtig exposanten. Exposanten krijgen seminargelegenheid om hun best practices of referenties te presenteren.  VNU Exhibitions garandeert bezoekers een hoogwaardige expositieprogramma. Om dit te bereiken worden bedrijven die willen exposeren onderworpen aan een kwaliteitstoets. De kosten van een unit bedragen 2.500 euro, inclusief inrichting.

Volgens initiator Marc Klumper van VNU Exhibitions is het Foodpacking Event een zeer laagdrempelige- en voordelige manier, om met hoogwaardig bezoeker in contact te komen. Tijdens de presentatie was hij duidelijk over de profilering: “We richten ons op een niche. Foodpacking in al zijn facetten. Kennisoverdracht en een specialistisch expositieprogramma gaan hand in hand. Slechts twee dagen, met op de woensdag tussen 17.00 en 19.00 uur alle ruimte om te netwerken, waarbij de match bezoeker- bezoeker net zo belangrijk is als de match bezoeker-exposant.“

Directeur Michael Nieuwesteeg van NVC Nederlands Verpakkingscentrum: “Het toekomstige succes van de Nederlandse levensmiddelenindustrie hangt steeds meer af van het samenspel tussen ingrediënten en verpakking. In het nieuwe event zullen we de mogelijkheden die deze kruisbestuiving biedt, ook daadwerkelijk naar voren laten komen.”



2012-10-03
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV