Magazine
Contact
Home
Foodpacking Event nieuw kennisevent voor de verpakkingsbranche
VNU Exhibitions Europe lanceert een nieuw kennisevent over verpakken in de voedingsmiddelenindustrie onder de naam Foodpacking Event. De eerste editie vindt plaats op woensdag 9 en donderdag 10 oktober 2013 in High Five van Jaarbeurs Utrecht.



De kracht van het evenement ligt volgens de organisator: een niche onderwerp, een glashelder omschreven doelgroep, een scherp contentprogramma, maximaal 80 standunits en superlage instapkosten.

Het Foodpacking Event richt zich op directie en management én op  specialisten in verpakken binnen de voedingsmiddelenindustrie. Bezoekers werken bij voedselproducenten, de voedselverwerkende industrie, in de retail, bij brancheorganisaties en in het voedselvervoer en –opslag. Organisator VNU Exhibitions rekent bedrijven als Unilever, Arla Foods, Friesland/Campina, Nestle, Albert Heijn, C1000 en consultancybureaus als Deloitte tot de doelgroepen van deze niche.

Ministeries, productschappen en brancheorganisaties als NVC Nederlands Verpakkingscentrum  tekenen voor het inhoudelijk programma. De onderwerpen worden zo gekozen dat ze betrokken kunnen worden in de lange termijnstrategie binnen de voedingsmiddelensector.
Het programma rust op de driehoek: regelgeving, trends in foodpacking en innovaties. NVC Nederlands Verpakkingscentrum vult congresprogramma aan met best practices en business cases.

Bezoekers kunnen hun opgedane kennis koppelen aan oplossingen en innovaties van de tachtig exposanten. Exposanten krijgen seminargelegenheid om hun best practices of referenties te presenteren.  VNU Exhibitions garandeert bezoekers een hoogwaardige expositieprogramma. Om dit te bereiken worden bedrijven die willen exposeren onderworpen aan een kwaliteitstoets. De kosten van een unit bedragen 2.500 euro, inclusief inrichting.

Volgens initiator Marc Klumper van VNU Exhibitions is het Foodpacking Event een zeer laagdrempelige- en voordelige manier, om met hoogwaardig bezoeker in contact te komen. Tijdens de presentatie was hij duidelijk over de profilering: “We richten ons op een niche. Foodpacking in al zijn facetten. Kennisoverdracht en een specialistisch expositieprogramma gaan hand in hand. Slechts twee dagen, met op de woensdag tussen 17.00 en 19.00 uur alle ruimte om te netwerken, waarbij de match bezoeker- bezoeker net zo belangrijk is als de match bezoeker-exposant.“

Directeur Michael Nieuwesteeg van NVC Nederlands Verpakkingscentrum: “Het toekomstige succes van de Nederlandse levensmiddelenindustrie hangt steeds meer af van het samenspel tussen ingrediënten en verpakking. In het nieuwe event zullen we de mogelijkheden die deze kruisbestuiving biedt, ook daadwerkelijk naar voren laten komen.”



2012-10-03
Viscom, de International Trade Fair for Visual Communication, zal vanaf heden jaarlijks plaatsvinden in Düsseldorf. Het evenement werd voorheen het ene jaar in Düsseldorf en het andere in Frankfurt gehouden. Ook zal de beurs voortaan niet meer in het najaar gehouden worden maar in januari, als aftrap van het nieuwe zakenjaar. Ook zal Viscom vanaf 2019 gelijktijdig gehouden worden met de PSI, die van 8 tot en met 10 januari plaatsvindt in Düsseldorf. 
 
De vakbeurs Auto Prof gaat per direct verder als Auto Prof AMT Live. De nieuwe titel werd op 17 oktober jongstleden gepresenteerd tijdens het officiële tekenmoment op Auto Prof in Hardenberg. Auto Prof en AMT maakten eerder al bekend dat ze de krachten gaan bundelen en beide evenementen zijn nu samengevoegd voor minimaal drie jaar met intentie tot langer. De eerste editie van Auto Prof AMT Live is op 30 en 31 januari en 1 februari 2018 in Evenementenhal Gorinchem.
 
De twintigste editie van Bouw Compleet in combinatie met Schilder, Glas & Afbouw (S.G.A.) Vakdagen zijn bezocht door 12.674 professionals. Het exposantenaantal was ten opzichte van voorgaande jaren toegenomen naar 310. De beurzen vonden plaats op 10, 11 en 12 oktober in Evenementenhal Hardenberg.
 
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV