Magazine
Contact
Home
Foodpacking Event nieuw kennisevent voor de verpakkingsbranche
VNU Exhibitions Europe lanceert een nieuw kennisevent over verpakken in de voedingsmiddelenindustrie onder de naam Foodpacking Event. De eerste editie vindt plaats op woensdag 9 en donderdag 10 oktober 2013 in High Five van Jaarbeurs Utrecht.



De kracht van het evenement ligt volgens de organisator: een niche onderwerp, een glashelder omschreven doelgroep, een scherp contentprogramma, maximaal 80 standunits en superlage instapkosten.

Het Foodpacking Event richt zich op directie en management én op  specialisten in verpakken binnen de voedingsmiddelenindustrie. Bezoekers werken bij voedselproducenten, de voedselverwerkende industrie, in de retail, bij brancheorganisaties en in het voedselvervoer en –opslag. Organisator VNU Exhibitions rekent bedrijven als Unilever, Arla Foods, Friesland/Campina, Nestle, Albert Heijn, C1000 en consultancybureaus als Deloitte tot de doelgroepen van deze niche.

Ministeries, productschappen en brancheorganisaties als NVC Nederlands Verpakkingscentrum  tekenen voor het inhoudelijk programma. De onderwerpen worden zo gekozen dat ze betrokken kunnen worden in de lange termijnstrategie binnen de voedingsmiddelensector.
Het programma rust op de driehoek: regelgeving, trends in foodpacking en innovaties. NVC Nederlands Verpakkingscentrum vult congresprogramma aan met best practices en business cases.

Bezoekers kunnen hun opgedane kennis koppelen aan oplossingen en innovaties van de tachtig exposanten. Exposanten krijgen seminargelegenheid om hun best practices of referenties te presenteren.  VNU Exhibitions garandeert bezoekers een hoogwaardige expositieprogramma. Om dit te bereiken worden bedrijven die willen exposeren onderworpen aan een kwaliteitstoets. De kosten van een unit bedragen 2.500 euro, inclusief inrichting.

Volgens initiator Marc Klumper van VNU Exhibitions is het Foodpacking Event een zeer laagdrempelige- en voordelige manier, om met hoogwaardig bezoeker in contact te komen. Tijdens de presentatie was hij duidelijk over de profilering: “We richten ons op een niche. Foodpacking in al zijn facetten. Kennisoverdracht en een specialistisch expositieprogramma gaan hand in hand. Slechts twee dagen, met op de woensdag tussen 17.00 en 19.00 uur alle ruimte om te netwerken, waarbij de match bezoeker- bezoeker net zo belangrijk is als de match bezoeker-exposant.“

Directeur Michael Nieuwesteeg van NVC Nederlands Verpakkingscentrum: “Het toekomstige succes van de Nederlandse levensmiddelenindustrie hangt steeds meer af van het samenspel tussen ingrediënten en verpakking. In het nieuwe event zullen we de mogelijkheden die deze kruisbestuiving biedt, ook daadwerkelijk naar voren laten komen.”



2012-10-03
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV