Magazine
Contact
Home
Horecava introduceert themawereld Puur en trendbioscopen
Horecava 2013 krijgt de nieuwe themawereld ‘Puur’ en de diverse themawerelden krijgen voor het eerst elk een trendbioscoop.



De themawereld ‘Puur’ is de nieuwe plek waar food & beverage leveranciers en producenten te vinden zijn die zich richten op restaurateurs en (chef)koks. Deze themawereld staat volledig in het teken van vers, biologisch, duurzaam, fairtrade en verantwoord eten en verantwoorde voedselproductie.

Nieuw tijdens Horecava 2013 zijn ook de trendbioscopen. Elke themawereld heeft zijn eigen bioscoop, waar een speciaal geproduceerde trendfilm ondernemers op nieuwe ideeën brengt.

Ook de themawereld ‘Innoveer!’ met verrassende trends en innovaties wordt wegens succes geprolongeerd en biedt tevens plek aan de 16 bedrijven die genomineerd zijn voor de Horecava Innovation Award 2013. De passie voor het vak komt goed tot uiting op het vernieuwde ‘XpertPlaza’. Beursbezoekers vinden hier informatie over innovaties, opleidingen en handige tools voor het vak. Uiteraard ontbreken ook kookwedstrijden en demonstraties niet.

De themawerelden ‘Nachtleven’, ‘Hotel’ en ‘Fastservice’ zijn wederom onderdeel van de komende Horecava. De themawereld ‘Buiten’ heeft een nieuwe naam gekregen: ‘Terras’. Het horecaterras staat centraal in deze wereld.

Horecava 2013 wordt van maandag 7 tot en met donderdag 10 januari gehouden in Amsterdam RAI.



2012-09-25
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV