Magazine
Contact
Home
Holland Heineken House succesvol afgesloten
Heineken vierde gisteravond de slotceremonie van een opnieuw succesvol Holland Heineken House. Voor deze 11e editie zijn er meer dan 100.000 tickets verkocht tijdens de Olympische Spelen. Het Holland Heineken House was daarmee vrijwel alle dagen uitverkocht.



In het indrukwekkende Alexandra Palace vierde het Holland Heineken House haar 20ste verjaardag als het nationale huis van NOC*NSF, met uitverkochte avonden, topentertainment en crowdsurfende medaillewinnaars. Dit jaar werkten meer dan 450 vrijwilligers en professionals de klok rond om alle bezoekers een onvergetelijke ervaring te bezorgen tijdens de 18 dagen dat het huis open was.

Huldigingen

Fans juichten tijdens de 20 huldigingen de succesvolle Nederlandse atleten toe, waaronder de wielrenster Marianne Vos, zwemster Ranomi Kromowidjojo, windsurfer Dorian van Rijsselberghe, het vrouwen en mannen hockeyteam en turner Epke Zonderland. Ook de 17 optredens van topartiesten - waaronder twee van de meest populaire DJ's ter wereld Armin van Buuren en Afrojack - trokken een publiek van zo’n 6.000 Oranjefans per avond.

Duurzaam

Dit jaar was duurzaamheid ook een belangrijk aandachtspunt voor het Holland Heineken House. Al het materiaal voor de bouw en alle crewleden zijn per boot verscheept naar Londen en gaan weer terug op dezelfde manier. Alle plastic bierglazen en kartonnen draagtrays van het Holland Heineken House zijn recyclebaar en de 45 'groene' koelkasten en 27 tapinstallaties zijn zo ontworpen dat ze een derde minder energie gebruiken dan traditionele modellen.

Bezoekers werden met verschillende activiteiten geattendeerd op het verantwoord omgaan met alcohol. Zo was het logo 'Enjoy Heineken Responsibly' op diverse plekken zichtbaar. Iedere avond was een Heineken commercial te zien waarbij een discotheekbezoeker een fles water bestelt in plaats van een Heineken. Ook werd ’s avonds gratis kraanwater aangeboden, was er de alcoholvrije cocktail ‘Happy Drink’ te koop en stond er een 4 meter hoog Heineken-blik voor de entree met een enorme deuk erin en de slogan: ‘Don’t Drink and Drive!’.

Culinair

Het Holland Heineken House kende vijf verschillende food outlets. In samenwerking met cateraar Albron en sterrenkok Moshik (twee Michelin-sterren) is een breed assortiment van gerechten, haute cuisine en snacks aangeboden in diverse prijsklassen. In totaal verwerkte Albron in het Crewrestaurant 40.000 maaltijden, in Brasserie van Oranje 8.000 diners, in de Olympic Club 5.000 couverts en werden er buiten op het Food Court 35.000 snacks, sandwiches en salades verkocht.

Meest Memorabel

Dennis Hogenboom, manager Holland Heineken House: "Dit jaar heeft het Holland Heineken House alle verwachtingen overtroffen en gaat het de boeken in als het meest memorabele in zijn 20-jarige geschiedenis. We zijn er trots op om via het nationale huis de Olympische Spelen dichterbij de fans te brengen, zowel bij Nederlandse als internationale fans. Alle gasten kregen een goed getapt glas Heineken met een glimlach geserveerd door de enthousiaste 450 crewleden. Heineken en NOC*NSF kregen veel complimenten van de gasten over de met zorg geselecteerde crewleden. Wij kijken ernaar uit om op dit succes voort te zetten in Sochi 2014 en Rio 2016."

André Bolhuis, voorzitter van NOC*NSF: "Het Holland Heineken House is al twintig jaar een ‘home away from home’ voor de Nederlandse sporters, hun familie en toegewijde fans. Dit jaar heeft het Huis op ieder aspect goed gepresteerd, wat versterkt is door de goede en welverdiende prestaties van het Nederlands team met 20 medailles.”

2012-08-13
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV