Magazine
Contact
Home
Holland Heineken House succesvol afgesloten
Heineken vierde gisteravond de slotceremonie van een opnieuw succesvol Holland Heineken House. Voor deze 11e editie zijn er meer dan 100.000 tickets verkocht tijdens de Olympische Spelen. Het Holland Heineken House was daarmee vrijwel alle dagen uitverkocht.



In het indrukwekkende Alexandra Palace vierde het Holland Heineken House haar 20ste verjaardag als het nationale huis van NOC*NSF, met uitverkochte avonden, topentertainment en crowdsurfende medaillewinnaars. Dit jaar werkten meer dan 450 vrijwilligers en professionals de klok rond om alle bezoekers een onvergetelijke ervaring te bezorgen tijdens de 18 dagen dat het huis open was.

Huldigingen

Fans juichten tijdens de 20 huldigingen de succesvolle Nederlandse atleten toe, waaronder de wielrenster Marianne Vos, zwemster Ranomi Kromowidjojo, windsurfer Dorian van Rijsselberghe, het vrouwen en mannen hockeyteam en turner Epke Zonderland. Ook de 17 optredens van topartiesten - waaronder twee van de meest populaire DJ's ter wereld Armin van Buuren en Afrojack - trokken een publiek van zo’n 6.000 Oranjefans per avond.

Duurzaam

Dit jaar was duurzaamheid ook een belangrijk aandachtspunt voor het Holland Heineken House. Al het materiaal voor de bouw en alle crewleden zijn per boot verscheept naar Londen en gaan weer terug op dezelfde manier. Alle plastic bierglazen en kartonnen draagtrays van het Holland Heineken House zijn recyclebaar en de 45 'groene' koelkasten en 27 tapinstallaties zijn zo ontworpen dat ze een derde minder energie gebruiken dan traditionele modellen.

Bezoekers werden met verschillende activiteiten geattendeerd op het verantwoord omgaan met alcohol. Zo was het logo 'Enjoy Heineken Responsibly' op diverse plekken zichtbaar. Iedere avond was een Heineken commercial te zien waarbij een discotheekbezoeker een fles water bestelt in plaats van een Heineken. Ook werd ’s avonds gratis kraanwater aangeboden, was er de alcoholvrije cocktail ‘Happy Drink’ te koop en stond er een 4 meter hoog Heineken-blik voor de entree met een enorme deuk erin en de slogan: ‘Don’t Drink and Drive!’.

Culinair

Het Holland Heineken House kende vijf verschillende food outlets. In samenwerking met cateraar Albron en sterrenkok Moshik (twee Michelin-sterren) is een breed assortiment van gerechten, haute cuisine en snacks aangeboden in diverse prijsklassen. In totaal verwerkte Albron in het Crewrestaurant 40.000 maaltijden, in Brasserie van Oranje 8.000 diners, in de Olympic Club 5.000 couverts en werden er buiten op het Food Court 35.000 snacks, sandwiches en salades verkocht.

Meest Memorabel

Dennis Hogenboom, manager Holland Heineken House: "Dit jaar heeft het Holland Heineken House alle verwachtingen overtroffen en gaat het de boeken in als het meest memorabele in zijn 20-jarige geschiedenis. We zijn er trots op om via het nationale huis de Olympische Spelen dichterbij de fans te brengen, zowel bij Nederlandse als internationale fans. Alle gasten kregen een goed getapt glas Heineken met een glimlach geserveerd door de enthousiaste 450 crewleden. Heineken en NOC*NSF kregen veel complimenten van de gasten over de met zorg geselecteerde crewleden. Wij kijken ernaar uit om op dit succes voort te zetten in Sochi 2014 en Rio 2016."

André Bolhuis, voorzitter van NOC*NSF: "Het Holland Heineken House is al twintig jaar een ‘home away from home’ voor de Nederlandse sporters, hun familie en toegewijde fans. Dit jaar heeft het Huis op ieder aspect goed gepresteerd, wat versterkt is door de goede en welverdiende prestaties van het Nederlands team met 20 medailles.”

2012-08-13
Vakbeurs voor de entertainmentbranche Artiest & Evenement die op 25 en 26 oktober 2017 zou plaatsvinden in de TT Hall in Assen is geannuleerd. De vakbeurs was een coproductie van Expo Management (Exploitant van de TT-Hall) en HA-Events. In een statement laat organisator HA-Events weten: "Doordat  Expo Management zijn huurverplichtingen niet is nagekomen moest de hal van de rechter worden ontruimd. Hierdoor hebben wij van HA-Events naast financiële schade een flinke deuk opgelopen. En zijn wij genoodzaakt om het evenement te annuleren."
 
De eerste jubileum editie van horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam is succesvol verlopen. Er waren meer exposanten, meer bezoekers, meer wedstrijden en het beursoppervlak was groter dan in 2016. De beurs die zich richt op ambitieuze horecaprofessionals uit het midden- en hoog segment, vond van 18 tot en met 20 september plaats in Rotterdam Ahoy.
 
De parkeergarage van MECC Maastricht is zaterdag 21 oktober 2017 het decor voor de Car Park Cannon Ball. Op dit urban cycling event zullen deelnemers op hun fiets alle verdiepingen van de parkeergarage beklimmen. De race is onderdeel van fietsbeurs Euro Cycling XP die in oktober plaatsvindt.
 
De VSK slaat een nieuwe weg in en gaat zich nadrukkelijker op de jonge vakman in de installatiebranche richten. Dat gebeurt vooraf met intensieve social media campagnes en op de beursvloer met meer aandacht voor beleving. Op 19 september is met een inspiratiesessie en de slogan 'Ons vak wordt steeds slimmer. Blijf scherp met VSK!' de aftrap voor VSK 2018 gegeven. De VSK vindt plaats van 6 tot en met 9 februari 2018 in de Jaarbeurs in Utrecht.
RAI Amsterdam heeft de samenwerking met wereldwijd logistiek dienstverlener DB Schenker als officiële beursexpediteur met vijf jaar, tot en met 2023, verlengd. Het contract werd ondertekend tijdens de 50e editie van de International Broadcasting Convention die plaatsvond van 15 tot en met 19 september 2017.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV