Magazine
Contact
Home
Holland Heineken House succesvol afgesloten
Heineken vierde gisteravond de slotceremonie van een opnieuw succesvol Holland Heineken House. Voor deze 11e editie zijn er meer dan 100.000 tickets verkocht tijdens de Olympische Spelen. Het Holland Heineken House was daarmee vrijwel alle dagen uitverkocht.



In het indrukwekkende Alexandra Palace vierde het Holland Heineken House haar 20ste verjaardag als het nationale huis van NOC*NSF, met uitverkochte avonden, topentertainment en crowdsurfende medaillewinnaars. Dit jaar werkten meer dan 450 vrijwilligers en professionals de klok rond om alle bezoekers een onvergetelijke ervaring te bezorgen tijdens de 18 dagen dat het huis open was.

Huldigingen

Fans juichten tijdens de 20 huldigingen de succesvolle Nederlandse atleten toe, waaronder de wielrenster Marianne Vos, zwemster Ranomi Kromowidjojo, windsurfer Dorian van Rijsselberghe, het vrouwen en mannen hockeyteam en turner Epke Zonderland. Ook de 17 optredens van topartiesten - waaronder twee van de meest populaire DJ's ter wereld Armin van Buuren en Afrojack - trokken een publiek van zo’n 6.000 Oranjefans per avond.

Duurzaam

Dit jaar was duurzaamheid ook een belangrijk aandachtspunt voor het Holland Heineken House. Al het materiaal voor de bouw en alle crewleden zijn per boot verscheept naar Londen en gaan weer terug op dezelfde manier. Alle plastic bierglazen en kartonnen draagtrays van het Holland Heineken House zijn recyclebaar en de 45 'groene' koelkasten en 27 tapinstallaties zijn zo ontworpen dat ze een derde minder energie gebruiken dan traditionele modellen.

Bezoekers werden met verschillende activiteiten geattendeerd op het verantwoord omgaan met alcohol. Zo was het logo 'Enjoy Heineken Responsibly' op diverse plekken zichtbaar. Iedere avond was een Heineken commercial te zien waarbij een discotheekbezoeker een fles water bestelt in plaats van een Heineken. Ook werd ’s avonds gratis kraanwater aangeboden, was er de alcoholvrije cocktail ‘Happy Drink’ te koop en stond er een 4 meter hoog Heineken-blik voor de entree met een enorme deuk erin en de slogan: ‘Don’t Drink and Drive!’.

Culinair

Het Holland Heineken House kende vijf verschillende food outlets. In samenwerking met cateraar Albron en sterrenkok Moshik (twee Michelin-sterren) is een breed assortiment van gerechten, haute cuisine en snacks aangeboden in diverse prijsklassen. In totaal verwerkte Albron in het Crewrestaurant 40.000 maaltijden, in Brasserie van Oranje 8.000 diners, in de Olympic Club 5.000 couverts en werden er buiten op het Food Court 35.000 snacks, sandwiches en salades verkocht.

Meest Memorabel

Dennis Hogenboom, manager Holland Heineken House: "Dit jaar heeft het Holland Heineken House alle verwachtingen overtroffen en gaat het de boeken in als het meest memorabele in zijn 20-jarige geschiedenis. We zijn er trots op om via het nationale huis de Olympische Spelen dichterbij de fans te brengen, zowel bij Nederlandse als internationale fans. Alle gasten kregen een goed getapt glas Heineken met een glimlach geserveerd door de enthousiaste 450 crewleden. Heineken en NOC*NSF kregen veel complimenten van de gasten over de met zorg geselecteerde crewleden. Wij kijken ernaar uit om op dit succes voort te zetten in Sochi 2014 en Rio 2016."

André Bolhuis, voorzitter van NOC*NSF: "Het Holland Heineken House is al twintig jaar een ‘home away from home’ voor de Nederlandse sporters, hun familie en toegewijde fans. Dit jaar heeft het Huis op ieder aspect goed gepresteerd, wat versterkt is door de goede en welverdiende prestaties van het Nederlands team met 20 medailles.”

2012-08-13
Beslissers en beïnvloeders uit de vastgoed-, bouw- en installatiewereld konden zich woensdag 15 november laten bijpraten over de kansen van smart technology in de gebouwde omgeving tijdens Smart Homes & Intelligent Buildings in de Jaarbeurs in Utrecht. Bezoekers konden ontwerpen van slimme woningen en gebouwen bekijken en de mogelijkheden van huisbesturing, standaardisatie en protocollen, energiebesparing en het toepassen van gelijkstroom bestuderen. De organisatie lag in handen van Jaarbeurs en Smart Homes.
 
De Margriet Winterfair, die dit jaar voor het eerst plaatsvindt in de Brabanthallen in 's Hertogenbosch, is de eerste dagen goed bezocht. Hoewel de beurs in de Brabanthallen over meer vierkante meters beschikt ten opzichte van de Jaarbeurs in Utrecht is de beleving van bezoekers dat het drukker en sfeervoller is. De Margriet Winterfair wordt gehouden van 17 tot en met 23 november 2017.
 
Marked Events, organisator van tech-events GIG en WORSHIP, heeft de lancering van het Craft Drink Festival aangekondigd. Het tweedaagse event zal plaatsvinden op 28 en 29 juli 2018 in de NEC in Birmigham. Craft Drink Festival zal de tuinen van het gebouw benutten om een pop-up dorp neer te zetten met vooral veel brouwers, destillaten en eetstandjes. 
 
De winterse versie van de Dutch Comic Con in de Utrechtse Jaarbeurs heeft dit weekend zo'n 22.000 bezoekers getrokken. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de eerste wintereditie van het evenement vorig jaar. De Comic Con is een evenement voor liefhebbers van strips, stripverfilmingen, tv-series, sciencefiction, fantasy, games en cosplay, een rollenspel waarin mensen zich kleden als hun (strip)helden.
 
De zevende editie van tech-event Bright Day is op 18 en 19 november 2017 door meer dan 22.000 mensen bezocht. Twee dagen lang stond Jaarbeurs Utrecht in het teken van gadgets, games, robots, smarthome, mixed reality en meer slimme technologie.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV