Magazine
Contact
Home
'Walking Bins’ scheiden afval in Holland Heineken House
Van Gansewinkel en Heineken werken samen aan een duurzaam afvalbeleid in het Holland Heineken House tijdens de Zomerspelen in Londen. De Walking Bins van Van Gansewinkel zorgen tijdens het evenement voor een optimale afvalscheiding in het officiële nationale huis van NOC*NSF.

Young professionals van Van Gansewinkel, gehuld in unieke ‘afvalinzamelpakken’, mengen zich tussen de bezoekers van het Holland Heineken House om het afval bij de bron op te halen. Er worden gedurende achttien dagen zo’n 110.000 bezoekers verwacht. De Walkings Bins zamelen actief plastic bier- en frisdrankbekers en kartonnen draagtrays in. Deze stromen – die bij evenementen vaak nog bij het restafval belanden en worden verbrand – krijgen zo een tweede leven als grondstof. Het ingezamelde plastic en karton wordt in Londen honderd procent recycled. Het Holland Heineken House maakt gebruik van polypropyleen bekers (PP) en PET flessen. Door deze twee soorten plastics te gebruiken wordt het recyclingproces verbeterd.

Naast het initiatief met Walking Bins onderneemt Heineken in het Holland Heineken House nog meer duurzame initiatieven. Zo worden alle 450 personeelsleden niet per vliegtuig maar per schip naar het Verenigd Koninkrijk vervoerd en vindt de logistiek volledig via zeetransport plaats. Ruim vijftig containers zijn vanuit Haven Amsterdam naar Londen vervoerd. Daarnaast worden de meest energiezuinige koelkasten gebruikt, die 35% minder energie verbruiken en tot slot wordt het papier en plastic afval in samenwerking met Van Gansewinkel gescheiden en gerecycled.

Het initiatief sluit volledig aan bij de duurzaamheidsdoelstellingen van Heineken, die zijn vastgelegd in het ‘Brewing a Better Future’-programma van de onderneming. Door afval een tweede leven als grondstof te geven wordt de footprint verbeterd. Recycling leidt vrijwel altijd tot CO2-reductie ten opzichte van verbranding en gebruik van primaire grondstoffen. De samenwerking past ook bij de visie Afval Bestaat Niet van Van Gansewinkel. Het bedrijf ziet het afval van vandaag als grondstof voor morgen.

Van Gansewinkel introduceerde de Walking Bins in 2011. Het concept werd eerder onder meer toegepast op de North Sea Regatta, de KLM Open, de Euro Hockey League en in het PSV-stadion. De ervaring leert dat het recyclingpercentage door de inzet van Walking Bins doorgaans met een derde stijgt. Van Gansewinkel kreeg voor het concept een innovatieprijs van de Dutch Field Marketing Association.

Van Gansewinkel Groep is behalve als afvaldienstverlener ook grondstoffen- en energieleverancier. Het afval- en milieuconcern is werkzaam in negen landen (Benelux, Polen, Tsjechië, Hongarije, Frankrijk, Duitsland en Portugal).

2012-07-16
Viscom, de International Trade Fair for Visual Communication, zal vanaf heden jaarlijks plaatsvinden in Düsseldorf. Het evenement werd voorheen het ene jaar in Düsseldorf en het andere in Frankfurt gehouden. Ook zal de beurs voortaan niet meer in het najaar gehouden worden maar in januari, als aftrap van het nieuwe zakenjaar. Ook zal Viscom vanaf 2019 gelijktijdig gehouden worden met de PSI, die van 8 tot en met 10 januari plaatsvindt in Düsseldorf. 
 
De vakbeurs Auto Prof gaat per direct verder als Auto Prof AMT Live. De nieuwe titel werd op 17 oktober jongstleden gepresenteerd tijdens het officiële tekenmoment op Auto Prof in Hardenberg. Auto Prof en AMT maakten eerder al bekend dat ze de krachten gaan bundelen en beide evenementen zijn nu samengevoegd voor minimaal drie jaar met intentie tot langer. De eerste editie van Auto Prof AMT Live is op 30 en 31 januari en 1 februari 2018 in Evenementenhal Gorinchem.
 
De twintigste editie van Bouw Compleet in combinatie met Schilder, Glas & Afbouw (S.G.A.) Vakdagen zijn bezocht door 12.674 professionals. Het exposantenaantal was ten opzichte van voorgaande jaren toegenomen naar 310. De beurzen vonden plaats op 10, 11 en 12 oktober in Evenementenhal Hardenberg.
 
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV