Magazine
Contact
Home
'Walking Bins’ scheiden afval in Holland Heineken House
Van Gansewinkel en Heineken werken samen aan een duurzaam afvalbeleid in het Holland Heineken House tijdens de Zomerspelen in Londen. De Walking Bins van Van Gansewinkel zorgen tijdens het evenement voor een optimale afvalscheiding in het officiële nationale huis van NOC*NSF.

Young professionals van Van Gansewinkel, gehuld in unieke ‘afvalinzamelpakken’, mengen zich tussen de bezoekers van het Holland Heineken House om het afval bij de bron op te halen. Er worden gedurende achttien dagen zo’n 110.000 bezoekers verwacht. De Walkings Bins zamelen actief plastic bier- en frisdrankbekers en kartonnen draagtrays in. Deze stromen – die bij evenementen vaak nog bij het restafval belanden en worden verbrand – krijgen zo een tweede leven als grondstof. Het ingezamelde plastic en karton wordt in Londen honderd procent recycled. Het Holland Heineken House maakt gebruik van polypropyleen bekers (PP) en PET flessen. Door deze twee soorten plastics te gebruiken wordt het recyclingproces verbeterd.

Naast het initiatief met Walking Bins onderneemt Heineken in het Holland Heineken House nog meer duurzame initiatieven. Zo worden alle 450 personeelsleden niet per vliegtuig maar per schip naar het Verenigd Koninkrijk vervoerd en vindt de logistiek volledig via zeetransport plaats. Ruim vijftig containers zijn vanuit Haven Amsterdam naar Londen vervoerd. Daarnaast worden de meest energiezuinige koelkasten gebruikt, die 35% minder energie verbruiken en tot slot wordt het papier en plastic afval in samenwerking met Van Gansewinkel gescheiden en gerecycled.

Het initiatief sluit volledig aan bij de duurzaamheidsdoelstellingen van Heineken, die zijn vastgelegd in het ‘Brewing a Better Future’-programma van de onderneming. Door afval een tweede leven als grondstof te geven wordt de footprint verbeterd. Recycling leidt vrijwel altijd tot CO2-reductie ten opzichte van verbranding en gebruik van primaire grondstoffen. De samenwerking past ook bij de visie Afval Bestaat Niet van Van Gansewinkel. Het bedrijf ziet het afval van vandaag als grondstof voor morgen.

Van Gansewinkel introduceerde de Walking Bins in 2011. Het concept werd eerder onder meer toegepast op de North Sea Regatta, de KLM Open, de Euro Hockey League en in het PSV-stadion. De ervaring leert dat het recyclingpercentage door de inzet van Walking Bins doorgaans met een derde stijgt. Van Gansewinkel kreeg voor het concept een innovatieprijs van de Dutch Field Marketing Association.

Van Gansewinkel Groep is behalve als afvaldienstverlener ook grondstoffen- en energieleverancier. Het afval- en milieuconcern is werkzaam in negen landen (Benelux, Polen, Tsjechië, Hongarije, Frankrijk, Duitsland en Portugal).

2012-07-16
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV