Magazine
Contact
Home
'Walking Bins’ scheiden afval in Holland Heineken House
Van Gansewinkel en Heineken werken samen aan een duurzaam afvalbeleid in het Holland Heineken House tijdens de Zomerspelen in Londen. De Walking Bins van Van Gansewinkel zorgen tijdens het evenement voor een optimale afvalscheiding in het officiële nationale huis van NOC*NSF.

Young professionals van Van Gansewinkel, gehuld in unieke ‘afvalinzamelpakken’, mengen zich tussen de bezoekers van het Holland Heineken House om het afval bij de bron op te halen. Er worden gedurende achttien dagen zo’n 110.000 bezoekers verwacht. De Walkings Bins zamelen actief plastic bier- en frisdrankbekers en kartonnen draagtrays in. Deze stromen – die bij evenementen vaak nog bij het restafval belanden en worden verbrand – krijgen zo een tweede leven als grondstof. Het ingezamelde plastic en karton wordt in Londen honderd procent recycled. Het Holland Heineken House maakt gebruik van polypropyleen bekers (PP) en PET flessen. Door deze twee soorten plastics te gebruiken wordt het recyclingproces verbeterd.

Naast het initiatief met Walking Bins onderneemt Heineken in het Holland Heineken House nog meer duurzame initiatieven. Zo worden alle 450 personeelsleden niet per vliegtuig maar per schip naar het Verenigd Koninkrijk vervoerd en vindt de logistiek volledig via zeetransport plaats. Ruim vijftig containers zijn vanuit Haven Amsterdam naar Londen vervoerd. Daarnaast worden de meest energiezuinige koelkasten gebruikt, die 35% minder energie verbruiken en tot slot wordt het papier en plastic afval in samenwerking met Van Gansewinkel gescheiden en gerecycled.

Het initiatief sluit volledig aan bij de duurzaamheidsdoelstellingen van Heineken, die zijn vastgelegd in het ‘Brewing a Better Future’-programma van de onderneming. Door afval een tweede leven als grondstof te geven wordt de footprint verbeterd. Recycling leidt vrijwel altijd tot CO2-reductie ten opzichte van verbranding en gebruik van primaire grondstoffen. De samenwerking past ook bij de visie Afval Bestaat Niet van Van Gansewinkel. Het bedrijf ziet het afval van vandaag als grondstof voor morgen.

Van Gansewinkel introduceerde de Walking Bins in 2011. Het concept werd eerder onder meer toegepast op de North Sea Regatta, de KLM Open, de Euro Hockey League en in het PSV-stadion. De ervaring leert dat het recyclingpercentage door de inzet van Walking Bins doorgaans met een derde stijgt. Van Gansewinkel kreeg voor het concept een innovatieprijs van de Dutch Field Marketing Association.

Van Gansewinkel Groep is behalve als afvaldienstverlener ook grondstoffen- en energieleverancier. Het afval- en milieuconcern is werkzaam in negen landen (Benelux, Polen, Tsjechië, Hongarije, Frankrijk, Duitsland en Portugal).

2012-07-16
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV