Magazine
Contact
Home
'Walking Bins’ scheiden afval in Holland Heineken House
Van Gansewinkel en Heineken werken samen aan een duurzaam afvalbeleid in het Holland Heineken House tijdens de Zomerspelen in Londen. De Walking Bins van Van Gansewinkel zorgen tijdens het evenement voor een optimale afvalscheiding in het officiële nationale huis van NOC*NSF.

Young professionals van Van Gansewinkel, gehuld in unieke ‘afvalinzamelpakken’, mengen zich tussen de bezoekers van het Holland Heineken House om het afval bij de bron op te halen. Er worden gedurende achttien dagen zo’n 110.000 bezoekers verwacht. De Walkings Bins zamelen actief plastic bier- en frisdrankbekers en kartonnen draagtrays in. Deze stromen – die bij evenementen vaak nog bij het restafval belanden en worden verbrand – krijgen zo een tweede leven als grondstof. Het ingezamelde plastic en karton wordt in Londen honderd procent recycled. Het Holland Heineken House maakt gebruik van polypropyleen bekers (PP) en PET flessen. Door deze twee soorten plastics te gebruiken wordt het recyclingproces verbeterd.

Naast het initiatief met Walking Bins onderneemt Heineken in het Holland Heineken House nog meer duurzame initiatieven. Zo worden alle 450 personeelsleden niet per vliegtuig maar per schip naar het Verenigd Koninkrijk vervoerd en vindt de logistiek volledig via zeetransport plaats. Ruim vijftig containers zijn vanuit Haven Amsterdam naar Londen vervoerd. Daarnaast worden de meest energiezuinige koelkasten gebruikt, die 35% minder energie verbruiken en tot slot wordt het papier en plastic afval in samenwerking met Van Gansewinkel gescheiden en gerecycled.

Het initiatief sluit volledig aan bij de duurzaamheidsdoelstellingen van Heineken, die zijn vastgelegd in het ‘Brewing a Better Future’-programma van de onderneming. Door afval een tweede leven als grondstof te geven wordt de footprint verbeterd. Recycling leidt vrijwel altijd tot CO2-reductie ten opzichte van verbranding en gebruik van primaire grondstoffen. De samenwerking past ook bij de visie Afval Bestaat Niet van Van Gansewinkel. Het bedrijf ziet het afval van vandaag als grondstof voor morgen.

Van Gansewinkel introduceerde de Walking Bins in 2011. Het concept werd eerder onder meer toegepast op de North Sea Regatta, de KLM Open, de Euro Hockey League en in het PSV-stadion. De ervaring leert dat het recyclingpercentage door de inzet van Walking Bins doorgaans met een derde stijgt. Van Gansewinkel kreeg voor het concept een innovatieprijs van de Dutch Field Marketing Association.

Van Gansewinkel Groep is behalve als afvaldienstverlener ook grondstoffen- en energieleverancier. Het afval- en milieuconcern is werkzaam in negen landen (Benelux, Polen, Tsjechië, Hongarije, Frankrijk, Duitsland en Portugal).

2012-07-16
De woondecoratiebeurs Maison&Objet Paris, die van 19 tot en met 23 januari 2018 plaatsvond, heeft in totaal 89.495 vakbezoekers getrokken. Het bezoekersaantal is daarmee gestegen met 4% vergeleken bij de vorige januari-editie. Naast een stijging van het aantal Franse bezoekers, waren er met name meer bezoekers uit verre exportlanden, zoals China, U.S.A en Rusland. 
 
Evenementenvakbeurs EventSummit gaat de hele dag live streamen. Er wordt op 15 februari vanuit RAI Amsterdam online verslag gedaan van de activiteiten op de beursvloer, waar onder een interview met Duncan Stutterheim.
 
Lithoss, Genelec, Shure Europe en NEC Display Solutions zijn de winnaars van de ISE 2018 Stand Design Awards. De stands van deze bedrijven vielen in één van de vier categoriën positief op tussen de ongeveer 1.300 bedrijven op de beursvloer.
 
Geïnspireerd door de Olympische Winterspelen heeft de organisatie van de Huishoudbeurs dit jaar 'goud' als thema gekozen. De kleur wordt niet alleen in de aankleding doorgevoerd, ook bezoekers worden opgeroepen zich in een gouden outfit uit te dossen, zijn er gouden stofzuigers en kranen aanwezig op de beurs en krijgt de bezoeker dagelijks een ‘gouden tip’. Naast dit gouden thema is ook het sportelement dit jaar een belangrijk onderdeel. Zo wordt de opening, in samenwerking met het SBS6-programma Vet Fit, op sportieve wijze geopend door presentatrice Irene Moors en ...
De HISWA Amsterdam Boat Show heeft de HISWA Hebbeding 2018 verkiezing in het leven geroepen, een prijs voor het bedrijf met het leukste watersportproduct voor de consument. Zeven producten hebben een nominatie ontvangen van een vakjury. De consument kan tot en met 1 maart 2018 via de HISWA Facebookpagina stemmen op zijn of haar favoriete product. De HISWA vindt plaats van woensdag 7 tot en met zondag 11 maart 2018 in RAI Amsterdam.

 
maart | april | »»
Beursagenda Beursagenda





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV