Magazine
Contact
Home
Animaties studenten te zien op LED façade Ahoy Rotterdam
Studenten van de Willem de Kooning Academie hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan animaties voor de LED façade van Ahoy Rotterdam. Op vrijdag 29 juni 2012 werden alle creaties onthuld in samenzijn van collega-studenten, vrienden en familie. Het werk van deze studenten wordt een jaar lang getoond op deze façade, die maar liefst duizend vierkante meter groot is.

De tweedejaars studenten van de Willem de Kooning Academie, studierichting Animatie, kregen in het voorjaar de opdracht om animaties te creëren die op de LED façade van Ahoy konden worden getoond. Het is de eerste keer dat studenten de mogelijkheid krijgen om hun werk op een dergelijk groot scherm te etaleren.

Volgens een woordvoerder van de academie was het voor de studenten echt een kick om met zo'n grote en bekende organisatie als Ahoy Rotterdam samen te werken: "Het biedt hen de uitgelezen kans om hun werk groots aan het Rotterdamse en Nederlandse publiek te tonen. Hopelijk is dit nog maar het begin van de samenwerking!"

Kees de Jong, marketing & communications manager van Ahoy Rotterdam: “De LED façade brengt het voorterrein van Ahoy tot leven. Het draagt bij aan de beleving die bezoekers ondergaan als ze Ahoy bezoeken. De afgelopen maanden hebben wij veel creatieve ontwerpen van aanstormend animatietalent gezien, die zeker heel goed bij ons gebouw passen. Blijkbaar heeft Ahoy voor iedere student een andere betekenis. Het is mooi om te zien op welke wijze deze studenten hun eigen invulling aan de animaties hebben gegeven.”

2012-07-02
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV