Magazine
Contact
Home
Eventbrite brengt self-serviceplatform naar Nederland
Het Amerikaanse bedrijf Eventbrite, leverancier van een self-serviceplatform waarmee organisatoren tickets voor hun evenementen kunnen verkopen, heeft nu ook een volledig locaal aanbod voor de Nederlandse en de Duitse markt. Met deze uitbreiding is het platform in totaal in tien landen beschikbaar, elk met een locaal aanbod, inclusief online ondersteuning in de taal van het land.

Eventbrite.nl geeft organisatoren tools voor het organiseren en promoten van hun evenement en het verkopen van tickets. Tot op heden zijn via Eventbrite ruim 62 miljoen tickets gekocht en geregistreerd, voor evenementen in ruim 170 landen. Volgens Eventbrite is bijna twintig procent van haar omzet afkomstig van landen buiten de Verenigde Staten. "Nederland is een vooruitstrevend land op sociaal gebied, daarbij houden Nederlanders van nieuwe technologieën", aldus Kevin Hartz, CEO en mede-oprichter van Eventbrite. "Daarnaast is Amsterdam een van de Europese hoofdsteden die altijd voorop lopen. Bovendien is negentig procent van de Nederlanders online. Daarom wilden we Eventbrite graag in Nederland lanceren."

Eventbrite werd in 2006 is opgericht door Kevin en Julia Hartz (respectievelijk CEO en President) en Renaud Visage (CTO). Hartz: "Eventbrite brengt innovatie op vier belangrijke terreinen: het self-serviceplatform voor ticketverkoop, mobiele producten, gegevensvastlegging en klantenservice. De web-based software is bedoeld voor het grote segment evenementorganisatoren dat voorheen weinig of geen toegang had tot betaalbare, flexibele tools voor eenvoudig evenementbeheer en een simpel betalingssysteem. Eén van de mobiele tools is de Entry Manager-app, in het Nederlands, waarmee evenementorganisatoren tickets kunnen scannen met hun iOS- of Android-apparaat. Verder biedt Eventbrite organistoren een gegevensdashboard dat inzichten geeft in bezoekersgedrag, zodat ze weloverwogen marketing- en personeelsbeslissingen kunnen nemen. Tot slot onderscheidt Eventbrite zich van andere registratieplatforms door haar klantenservice, met e-mailondersteuning in het Nederlands en een volledig vertaald Helpcentrum."

2012-06-21
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV