Magazine
Contact
Home
Emergency Expo, nieuw platform voor rampenbestrijding- en crisisbeheersing
Emergency Expo biedt op 1, 2 en 3 oktober 2013 een nieuw, multidisciplinair platform voor alle betrokken partijen bij rampenbestrijding en crisisbeheersing. De combinatie van beurs en inhoudelijk programma, wordt georganiseerd door Ahoy Rotterdam.



Ahoy Rotterdam organiseert in samenwerking met aan het onderwerp gelieerde partijen een hoogwaardig kennisprogramma op Emergency Expo waar praktijkcases en ‘what if’-scenario’s aan bod komen. Wat ging er goed en fout bij de bestrijding van een ramp en hoe is een dreigende ramp te voorkomen? Betrokkenen bij calamiteiten komen samen om van gedachte te wisselen over relevante onderwerpen als risicoanalyse, zelfredzaamheid en crisiscommunicatie. Met als doel om de samenwerking tussen het bedrijfsleven, overheden, politie, brandweer, GHOR’s en hulporganisaties te verbeteren.

Emergency Expo biedt bedrijven de gelegenheid om hun oplossingen te presenteren op het gebied van preventie, bestrijding en nazorg van calamiteiten. Op speciaal ingerichte zones op de beursvloer krijgen de exposanten een extra gelegenheid om hun kennis en ervaring voor het voetlicht te brengen.

De vakbeurs past in het portfolio industriële vakbeurzen van Ahoy Rotterdam, naast de vakbeurzen InfraTech, Maintenance NEXT en Europort.

Beursmanager Erik Takes: “Ahoy Rotterdam bevindt zich in een industriële omgeving, waardoor de organisatie van industriële vakbeurzen een logisch gevolg is. Diezelfde omgeving kent een hoge risicofactor voor calamiteiten, vandaar het idee voor Emergency Expo. Na verkennende gesprekken met deskundigen en marktpartijen werd duidelijk dat kenniscomponenten en de uitwisseling van opgedane expertise een zeer belangrijke rol moet krijgen. Oplossingen en innovatieve producten komen immers voort uit ervaringen. Wij zijn dan ook op dit unieke platform uitgekomen, waarbij expo en kennisprogramma in elkaar verweven worden en met name beleidsmakers en marktpartijen werkzaam in de veiligheidssector aangesproken worden.”




2012-06-06
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV