Magazine
Contact
Home
Emergency Expo, nieuw platform voor rampenbestrijding- en crisisbeheersing
Emergency Expo biedt op 1, 2 en 3 oktober 2013 een nieuw, multidisciplinair platform voor alle betrokken partijen bij rampenbestrijding en crisisbeheersing. De combinatie van beurs en inhoudelijk programma, wordt georganiseerd door Ahoy Rotterdam.



Ahoy Rotterdam organiseert in samenwerking met aan het onderwerp gelieerde partijen een hoogwaardig kennisprogramma op Emergency Expo waar praktijkcases en ‘what if’-scenario’s aan bod komen. Wat ging er goed en fout bij de bestrijding van een ramp en hoe is een dreigende ramp te voorkomen? Betrokkenen bij calamiteiten komen samen om van gedachte te wisselen over relevante onderwerpen als risicoanalyse, zelfredzaamheid en crisiscommunicatie. Met als doel om de samenwerking tussen het bedrijfsleven, overheden, politie, brandweer, GHOR’s en hulporganisaties te verbeteren.

Emergency Expo biedt bedrijven de gelegenheid om hun oplossingen te presenteren op het gebied van preventie, bestrijding en nazorg van calamiteiten. Op speciaal ingerichte zones op de beursvloer krijgen de exposanten een extra gelegenheid om hun kennis en ervaring voor het voetlicht te brengen.

De vakbeurs past in het portfolio industriële vakbeurzen van Ahoy Rotterdam, naast de vakbeurzen InfraTech, Maintenance NEXT en Europort.

Beursmanager Erik Takes: “Ahoy Rotterdam bevindt zich in een industriële omgeving, waardoor de organisatie van industriële vakbeurzen een logisch gevolg is. Diezelfde omgeving kent een hoge risicofactor voor calamiteiten, vandaar het idee voor Emergency Expo. Na verkennende gesprekken met deskundigen en marktpartijen werd duidelijk dat kenniscomponenten en de uitwisseling van opgedane expertise een zeer belangrijke rol moet krijgen. Oplossingen en innovatieve producten komen immers voort uit ervaringen. Wij zijn dan ook op dit unieke platform uitgekomen, waarbij expo en kennisprogramma in elkaar verweven worden en met name beleidsmakers en marktpartijen werkzaam in de veiligheidssector aangesproken worden.”




2012-06-06
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Koelnmesse organiseert samen met de Duitse vereniging voor middenstanders op 3 en 4 juli 2018 de nieuwe beurs Indicom: Innovation.Digital.Community. Dit tweedaagse zakenplatform in Keulen wil onder het thema 'digitale transformatie' jonge ondernemers samenbrengen.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV