Magazine
Contact
Home
Extra najaarseditie Negenmaandenbeurs
De Negenmaandenbeurs krijgt er een extra editie bij: van 5 tot en met 7 oktober in Amsterdam RAI. Hiermee vult organisator Amsterdam RAI het 'gat' in de agenda's van zwangere vrouwen en jonge gezinnen op: nu de Jonge Gezinnen Beurs van Sanoma Media dit jaar niet doorgaat, kunnen zij in het najaar toch naar een evenement op het gebied van zwangerschap en baby’s.

In  november 2011 vond in Jaarbeurs Utrecht voor de negende keer de Jonge Gezinnen Beurs plaats. Hoewel bezoekers en exposanten de beurs geslaagd vonden, bracht de beurs niet de bezoekersaantallen waarop men had gehoopt. Sanoma Media besloot daarom in 2012 geen Jonge Gezinnen Beurs te houden. Reden  voor Amsterdam RAI om te kijken of een tweede editie van de Negenmaandenbeurs haalbaar was.
 
Beursmanager Nicole Tuitert van Amsterdam RAI: “Afgelopen februari vond alweer de 27 editie van de Negenmaandenbeurs plaats. De Negenmaandenbeurs is voor zwangere vrouwen en jonge moeders dan ook sinds jaar en dag de plek om inspiratie op te doen. Maar een vrouw is gedurende negen maanden zwanger, waardoor ze soms net de februari-editie van de Negenmaandenbeurs mist, terwijl ze wel veel behoefte heeft aan allerlei informatie. Ook zeer prille moeders voelen zich de eerste maanden misschien nog niet geroepen om naar een beurs te gaan. Maar als het kindje een paar maanden oud is, juist weer wel. Nu er in het najaar geen andere grote evenementen voor zwangeren en jonge moeders meer zijn,  proberen wij met deze extra editie aan die behoefte te voldoen."

Naast gezelligheid en shoppen staat informatievoorziening centraal tijdens de najaarseditie van de Negenmaandenbeurs. Tuitert: "Bezoekers kunnen verschillende lezingen van experts bijwonen, zodat ze volledig geïnformeerd en goed voorbereid naar huis gaan. Daarnaast kunnen bezoekers meedoen met workshops, genieten van modeshows en krijgt men weer volop inspiratie op onder meer het Webshop Paviljoen, in de Geboortekaartjesstraat en op het Baby Shopping Plaza." 

2012-06-04
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV