Magazine
Contact
Home
Extra najaarseditie Negenmaandenbeurs
De Negenmaandenbeurs krijgt er een extra editie bij: van 5 tot en met 7 oktober in Amsterdam RAI. Hiermee vult organisator Amsterdam RAI het 'gat' in de agenda's van zwangere vrouwen en jonge gezinnen op: nu de Jonge Gezinnen Beurs van Sanoma Media dit jaar niet doorgaat, kunnen zij in het najaar toch naar een evenement op het gebied van zwangerschap en baby’s.

In  november 2011 vond in Jaarbeurs Utrecht voor de negende keer de Jonge Gezinnen Beurs plaats. Hoewel bezoekers en exposanten de beurs geslaagd vonden, bracht de beurs niet de bezoekersaantallen waarop men had gehoopt. Sanoma Media besloot daarom in 2012 geen Jonge Gezinnen Beurs te houden. Reden  voor Amsterdam RAI om te kijken of een tweede editie van de Negenmaandenbeurs haalbaar was.
 
Beursmanager Nicole Tuitert van Amsterdam RAI: “Afgelopen februari vond alweer de 27 editie van de Negenmaandenbeurs plaats. De Negenmaandenbeurs is voor zwangere vrouwen en jonge moeders dan ook sinds jaar en dag de plek om inspiratie op te doen. Maar een vrouw is gedurende negen maanden zwanger, waardoor ze soms net de februari-editie van de Negenmaandenbeurs mist, terwijl ze wel veel behoefte heeft aan allerlei informatie. Ook zeer prille moeders voelen zich de eerste maanden misschien nog niet geroepen om naar een beurs te gaan. Maar als het kindje een paar maanden oud is, juist weer wel. Nu er in het najaar geen andere grote evenementen voor zwangeren en jonge moeders meer zijn,  proberen wij met deze extra editie aan die behoefte te voldoen."

Naast gezelligheid en shoppen staat informatievoorziening centraal tijdens de najaarseditie van de Negenmaandenbeurs. Tuitert: "Bezoekers kunnen verschillende lezingen van experts bijwonen, zodat ze volledig geïnformeerd en goed voorbereid naar huis gaan. Daarnaast kunnen bezoekers meedoen met workshops, genieten van modeshows en krijgt men weer volop inspiratie op onder meer het Webshop Paviljoen, in de Geboortekaartjesstraat en op het Baby Shopping Plaza." 

2012-06-04
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV