Magazine
Contact
Home
Extra najaarseditie Negenmaandenbeurs
De Negenmaandenbeurs krijgt er een extra editie bij: van 5 tot en met 7 oktober in Amsterdam RAI. Hiermee vult organisator Amsterdam RAI het 'gat' in de agenda's van zwangere vrouwen en jonge gezinnen op: nu de Jonge Gezinnen Beurs van Sanoma Media dit jaar niet doorgaat, kunnen zij in het najaar toch naar een evenement op het gebied van zwangerschap en baby’s.

In  november 2011 vond in Jaarbeurs Utrecht voor de negende keer de Jonge Gezinnen Beurs plaats. Hoewel bezoekers en exposanten de beurs geslaagd vonden, bracht de beurs niet de bezoekersaantallen waarop men had gehoopt. Sanoma Media besloot daarom in 2012 geen Jonge Gezinnen Beurs te houden. Reden  voor Amsterdam RAI om te kijken of een tweede editie van de Negenmaandenbeurs haalbaar was.
 
Beursmanager Nicole Tuitert van Amsterdam RAI: “Afgelopen februari vond alweer de 27 editie van de Negenmaandenbeurs plaats. De Negenmaandenbeurs is voor zwangere vrouwen en jonge moeders dan ook sinds jaar en dag de plek om inspiratie op te doen. Maar een vrouw is gedurende negen maanden zwanger, waardoor ze soms net de februari-editie van de Negenmaandenbeurs mist, terwijl ze wel veel behoefte heeft aan allerlei informatie. Ook zeer prille moeders voelen zich de eerste maanden misschien nog niet geroepen om naar een beurs te gaan. Maar als het kindje een paar maanden oud is, juist weer wel. Nu er in het najaar geen andere grote evenementen voor zwangeren en jonge moeders meer zijn,  proberen wij met deze extra editie aan die behoefte te voldoen."

Naast gezelligheid en shoppen staat informatievoorziening centraal tijdens de najaarseditie van de Negenmaandenbeurs. Tuitert: "Bezoekers kunnen verschillende lezingen van experts bijwonen, zodat ze volledig geïnformeerd en goed voorbereid naar huis gaan. Daarnaast kunnen bezoekers meedoen met workshops, genieten van modeshows en krijgt men weer volop inspiratie op onder meer het Webshop Paviljoen, in de Geboortekaartjesstraat en op het Baby Shopping Plaza." 

2012-06-04
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV