Magazine
Contact
Home
Savantis Uitgeverij presenteert vakboek 'Shopper In-Zicht'
'Shopper In-Zicht'. Zo heet het vakboek van Bram Nauta dat op 21 mei door Savantis Uitgeverij aan het publiek werd gepresenteerd. Het  driehonderdtwintig pagina's tellende boek geeft een brede en diepgaande kijk op het gedrag van winkelend publiek, van koopintentie tot aankoop.

'Shopper In-Zicht' biedt inzicht in het gedrag van de ‘shopper’ en de wijze waarop zijn gedrag – zowel binnen als buiten de winkel – kan worden beïnvloed. In heldere taal worden modellen aangereikt waarmee de lezer shoppergedrag kan bestuderen en op basis waarvan hij instorecommunicatieplannen kan opzetten en evalueren. Maar bovenal is het een rijk geïllustreerd praktijkboek, met foto’s, tekeningen en voorbeelden van de winkelvloer. Shopper In-Zicht is het eerste Nederlandse vakboek dat de samenhang beschrijft tussen shoppermarketing, de weg die de shopper aflegt vanaf de koopintentie tot de aankoop, en het instorecommunicatieplan. In het buitenland bestaat geen vergelijkbaar boek.

Het boek werd geschreven door Bram Nauta, die na zijn studie commerciële beleidsvorming aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, marketingfuncties bij verschillende multinationals vervulde. Ook werkte hij als client service director voor internationale adverteerders voor diverse bureaus. Sinds 1992 werkt Nauta als zelfstandig consultant in de retailmarketingcommunicatie. Tot 1 juli 2011 was hij general manager van POPAI Benelux en sinds die datum richt Nauta zich op de uitbouw van het Instore Shopper Marketing Instituut (ISMI), met als doel het vakgebied op een hoger plan te brengen.

Het nieuwe vakboek werd samengesteld voor winkelorganisaties, merkfabrikanten, leveranciers, bureaus en iedere medewerker op de winkelvloer die met de inzet van instorecommunicatiematerialen te maken heeft. Daarnaast is Shopper In-Zicht bedoeld voor het beroepsonderwijs. Mbo-studenten van de opleiding Vormgever / Medewerker Ruimtelijke Presentatie en Communicatie vinden er de context waarbinnen zij creatieve oplossingen met 'stopping power' kunnen bedenken en uitvoeren. Visual merchandising, displays, signing en pricing worden uitgebreid toegelicht. Hbo-studenten van marketing-, retailmanagement- en small business-opleidingen lezen in het vakboek over het theoretische kader waarin shoppergedrag thuishoort.

Met een omvang van 320 pagina’s kan Shopper In-Zicht met recht een compleet vakboek worden genoemd. De fullcolouruitgave is eigentijds vormgegeven. Een uitgebreide begrippenlijst, die niet alleen vaktermen uit het boek beschrijft maar ook de meest relevante termen in het gehele vakgebied, maakt het boek compleet. Het vakboek kan worden besteld via www.savantis.nl/shopperinzicht. Tot en met 31 augustus 2012 geldt een speciale introductieprijs van € 47,80. Na die datum kost het vakboek € 59,75.

Savantis is een kenniscentrum beroepsonderwijs bedrijfsleven voor de sectoren Schilderen en Onderhoud; Afbouw; Reclame, Presentatie en Communicatie; en Schoonmaak en Glazenwassen. In haar register van erkende leerbedrijven zijn bijna 10.000 bedrijven opgenomen, waar ruim 9.600 leerlingen en stagiairs uit het middelbaar beroepsonderwijs het praktijkdeel van hun opleiding volgen.

2012-06-04
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV