Magazine
Contact
Home
Savantis Uitgeverij presenteert vakboek 'Shopper In-Zicht'
'Shopper In-Zicht'. Zo heet het vakboek van Bram Nauta dat op 21 mei door Savantis Uitgeverij aan het publiek werd gepresenteerd. Het  driehonderdtwintig pagina's tellende boek geeft een brede en diepgaande kijk op het gedrag van winkelend publiek, van koopintentie tot aankoop.

'Shopper In-Zicht' biedt inzicht in het gedrag van de ‘shopper’ en de wijze waarop zijn gedrag – zowel binnen als buiten de winkel – kan worden beïnvloed. In heldere taal worden modellen aangereikt waarmee de lezer shoppergedrag kan bestuderen en op basis waarvan hij instorecommunicatieplannen kan opzetten en evalueren. Maar bovenal is het een rijk geïllustreerd praktijkboek, met foto’s, tekeningen en voorbeelden van de winkelvloer. Shopper In-Zicht is het eerste Nederlandse vakboek dat de samenhang beschrijft tussen shoppermarketing, de weg die de shopper aflegt vanaf de koopintentie tot de aankoop, en het instorecommunicatieplan. In het buitenland bestaat geen vergelijkbaar boek.

Het boek werd geschreven door Bram Nauta, die na zijn studie commerciële beleidsvorming aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, marketingfuncties bij verschillende multinationals vervulde. Ook werkte hij als client service director voor internationale adverteerders voor diverse bureaus. Sinds 1992 werkt Nauta als zelfstandig consultant in de retailmarketingcommunicatie. Tot 1 juli 2011 was hij general manager van POPAI Benelux en sinds die datum richt Nauta zich op de uitbouw van het Instore Shopper Marketing Instituut (ISMI), met als doel het vakgebied op een hoger plan te brengen.

Het nieuwe vakboek werd samengesteld voor winkelorganisaties, merkfabrikanten, leveranciers, bureaus en iedere medewerker op de winkelvloer die met de inzet van instorecommunicatiematerialen te maken heeft. Daarnaast is Shopper In-Zicht bedoeld voor het beroepsonderwijs. Mbo-studenten van de opleiding Vormgever / Medewerker Ruimtelijke Presentatie en Communicatie vinden er de context waarbinnen zij creatieve oplossingen met 'stopping power' kunnen bedenken en uitvoeren. Visual merchandising, displays, signing en pricing worden uitgebreid toegelicht. Hbo-studenten van marketing-, retailmanagement- en small business-opleidingen lezen in het vakboek over het theoretische kader waarin shoppergedrag thuishoort.

Met een omvang van 320 pagina’s kan Shopper In-Zicht met recht een compleet vakboek worden genoemd. De fullcolouruitgave is eigentijds vormgegeven. Een uitgebreide begrippenlijst, die niet alleen vaktermen uit het boek beschrijft maar ook de meest relevante termen in het gehele vakgebied, maakt het boek compleet. Het vakboek kan worden besteld via www.savantis.nl/shopperinzicht. Tot en met 31 augustus 2012 geldt een speciale introductieprijs van € 47,80. Na die datum kost het vakboek € 59,75.

Savantis is een kenniscentrum beroepsonderwijs bedrijfsleven voor de sectoren Schilderen en Onderhoud; Afbouw; Reclame, Presentatie en Communicatie; en Schoonmaak en Glazenwassen. In haar register van erkende leerbedrijven zijn bijna 10.000 bedrijven opgenomen, waar ruim 9.600 leerlingen en stagiairs uit het middelbaar beroepsonderwijs het praktijkdeel van hun opleiding volgen.

2012-06-04
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Intertraffic, de vakbeurs voor de mondiale verkeerssector georganiseerd door RAI Amsterdam, breidt uit naar Indonesië met Intertraffic Indonesia 2018. Het evenement richt zich op de nieuwste verkeers- en mobiliteitsoplossingen voor de verschillende verkeersproblemen die zich in het land voordoen. Intertraffic Indonesia 2018 vindt plaats van 31 oktober tot 2 november 2018 gelijktijdig met de Indonesia Infrastructure Week (IIW), Konstruksi Indonesia en The Big 5 Construct Indonesia.
 
Organisatoren 402 Events en Cars & Business hebben een nieuwe autobeurs op de kalender gezet: de International Amsterdam Motor Show (IAMS). Deze beurs met speciale en zeldzame auto's voor de liefhebber zal plaatsvinden van 30 maart tot en met 2 april 2018 in RAI Amsterdam. 
 
Wereld op Wielen Holland (WOW) is een nieuwe autoshow die zal plaatsvinden op 9,10 en 11 maart 2018 in Jaarbeurs in Utrecht. Volgens organisatoren Chris Akse van Akse Automotive Advies en Jan-Willem van Bodengraven van Haddassah! Events moet het een landelijke retailbeurs worden. Nu de AutoRAI en Autoweek Live van de beurzenkalender verdwenen zijn, zagen zij ruimte voor een nieuw initiatief.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV